Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijen in handbagage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterijen in handbagage

    een persoon beweert dat alle meegenomen batterijen in de handbagage de contacten moeten afgeplakt worden, en dit zowel bij AAbatterijen als deze van fototoestellen....nog nooit van gehoord en ook nog nooit de vraag gekregen bij Ryanair of SN.

    Iemand wel al deze controle gehad?
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

  • #2
    Re: batterijen in handbagage

    Ik heb daar nog nooit controle van gehad, zorg wel dat de accu's geladen zijn, want ik moest een keer mijn camera aan zetten en was hem bijna kwijt omdat de accu leeg was en de camera weleens een bom kon zijn, mocht doorlopen omdat ik de laatste passagier was en personeel stond te zeuren dat ze wegmoesten.

    Ik wel eens begrepen dat Nikon omdit soort regelingen van bepaalde accutypen afscheid hebben genomen: te hoge capaciteit en contacten aan de opp ipv diep weggewerkt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: batterijen in handbagage



      zever dus. Enkel zoals Hjanssen zegt. Elektrische apparatuur moet uit zijn hoes genomen worden en moet opgestart kunnen worden.

      Comment


      • #4
        Re: batterijen in handbagage

        Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
        een persoon beweert dat alle meegenomen batterijen in de handbagage de contacten moeten afgeplakt worden, en dit zowel bij AAbatterijen als deze van fototoestellen....nog nooit van gehoord en ook nog nooit de vraag gekregen bij Ryanair of SN.
        Van "horen zeggen" hoor je veel liegen

        Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
        Iemand wel al deze controle gehad?
        Nooit, en ik heb altijd een hele boel batterijen (8-10) AA-tjes bij + natuurlijk nog battery packs.

        Ik weet dus niet waar de geruchten vandaan komen maar heb het ook al iemand weten zeggen.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: batterijen in handbagage

          Loud and clear ontvangen. Merci.
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment


          • #6
            Re: batterijen in handbagage

            Zever in pakskes dus ... tot je gaat zoeken wat sommige maatschappijen opleggen ...

            Je gaat op vakantie. Mag je camera zomaar mee op het vliegtuig als handbagage of beter als extra item? En wat doe je met losse batterijen?


            Batterijen inpakken
            Losse (oplaadbare) lithiumbatterijen mogen alleen in de handbagage mee, niet in het laadruim! Mocht er in een batterij kortsluiting ontstaan, bijvoorbeeld doordat de contactpunten blootliggen, dan kan deze ontvlammen. Men wil er dan snel bij kunnen zijn, en in de laadruimte is dat onmogelijk.

            Elke reservebatterij moet dan ook in de oorspronkelijke verpakking zitten. Heb je die niet meer, dan moeten de contactpunten afgeplakt worden om ze te isoleren, en elke batterij moet apart in een plastic zakje worden verpakt. Deze regel wordt vooral op vluchten naar en binnen de VS streng toegepast. Batterijen in je ingecheckte bagage worden verwijderd.


            SPECIALE ASSISTENTIE
            Belangrijke informatie voor het vervoer van batterijen voor ondersteunende hulpmiddelen

            U mag maximaal twee reservebatterijen (droge of gelbatterijen) meenemen in handbagage en deze batterijen moeten apart verpakt zijn om kortsluiting te voorkomen. De batterijpolen moeten verzonken of zo verpakt zijn dat contact met metalen objecten wordt vermeden, inclusief de polen van andere batterijen. Waar het gebruik van een persoonlijk medisch ondersteunend apparaat tijdens de vlucht is toegestaan, is het de verantwoordelijkheid van de passagier dat hij/zij voldoende volledig opgeladen batterijen heeft om de duur van de vlucht plus eventuele vertragingen te overbruggen.


            Als je dus reservebatterijen meeneemt, dan toch best in originele verpakking of anders goed afgeplakt en in de handbagage.

            En wil je zeker spelen, stuur een mail naar de maatschappij waar je mee gaat vliegen.
            Last edited by Empe; 31 augustus 2015, 21:51.

            Comment


            • #7
              Re: batterijen in handbagage

              Ryanair is natuurlijk de kampioen in het opleggen van restricties. Bij "normale" maatschappijen is er geen enkel probleem.

              Nog dit ter zijde, ik heb nog nooit geweten dat een luchtvaartmaatschappij handbaggage controleert op batterijen of iets anders. Ik zie dan ook niet in hoe ze dit gaan proberen toe te passen. Er is alvast geen enkele van de maatschappijen (zowel EU als niet-EU) waar we ooit mee vlogen die ook maar enige voorwaarden heeft opgelegd wat batterijen betreft. Ryanair en Easyjet staan trouwens niet echt op ons lijstje waar we zouden bij boeken.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: batterijen in handbagage

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Ryanair is natuurlijk de kampioen in het opleggen van restricties. Bij "normale" maatschappijen is er geen enkel probleem.

                Nog dit ter zijde, ik heb nog nooit geweten dat een luchtvaartmaatschappij handbaggage controleert op batterijen of iets anders. Ik zie dan ook niet in hoe ze dit gaan proberen toe te passen. Er is alvast geen enkele van de maatschappijen (zowel EU als niet-EU) waar we ooit mee vlogen die ook maar enige voorwaarden heeft opgelegd wat batterijen betreft. Ryanair en Easyjet staan trouwens niet echt op ons lijstje waar we zouden bij boeken.
                aub, het is een IATA regeling voor gevaarlijke goederen. Lithium batterijen zijn gevaarlijke produkten. Nimh batterijen zijn geen gevaarlijke produkten. Naar IATA normen natuurlijk.



                Information concerning the dangerous items that may be carried onboard the aircraft by passengers.


                Onlangs vloog nog een carry on bagage in brand in een KLM toestel. http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuw...-in-handbagage

                ' Normale ' maatschappijen volgen IATA regels.

                Brussels Airlines SN :
                supplementaire batterijen moeten, in overeenkomst met IATA DGR, beschermd worden tegen fysieke schade en kortsluiting. Het toestel moet voldoen aan de veiligheidscriteria voor het opbergen van bagage aan boord.
                Als je wil blijf ik nog een tijdje zo doorgaan met voorbeelden.

                KLM :
                Chemische en toxische stoffen
                Het is verboden om chemische of toxische stoffen mee te nemen, die gevaarlijk zijn voor de gezondheid en eigendommen van passagiers en bemanning of voor de veiligheid van het vliegtuig. Hieronder vallen:

                zuren en alkalies, zoals 'natte' batterijen die kunnen lekken. Losse lithium-batterijen, zoals oplaadbare lithium-batterijen en AA lithium-batterijen voor laptops en dvd-spelers, mogen alleen als handbagage worden vervoerd. Reservebatterijen moeten in de originele verpakking zijn verpakt. Als deze verpakking niet langer aanwezig is, dient u de contactpunten van de batterij te isoleren door ze met tape te bedekken en iedere batterij in een losse plastic zak te verpakken
                besmettelijk of biologisch gevaarlijk materiaal, zoals geïnfecteerd bloed, bacteriën en virussen
                bijtende middelen of bleekmiddelen, zoals kwik en chloor
                brandblussers
                gifstoffen
                materiaal dat spontaan kan ontvlammen of ontbranden
                radioactief materiaal, zoals medicinale of commerciële isotopen
                uitschakelingsmiddelen in spuitbus, zoals mace, pepperspray en traangas
                printers of tonercartridges


                PS. ik ben in mijn leven al meermaals door het oranje en een paar keer door het rood gereden. Nog nooit heeft iemand mij doen stoppen of beboet. Conclusie : iedereen mag gerust door het rood licht rijden ??? Ik denk het niet.

                Wat is toch het ' probleem ' om even elke reservebatterij apart te verpakken en de contactpunten met plakband te overplakken ALS die batterijen niet in de originele verpakking zitten ( blisters, doosjes, .. ) ???

                Vervelend en ergerlijk wordt het als 'men' zegt : doe maar op, er is geen controle en ik kan het weten want het is mij nog nooit overkomen .... Zeg of bevestig dus niet ' het zijn maar verhalen van horen zeggen en dat zijn meestal leugens ... ' als er wel degelijk richtlijnen zijn voor het meenemen van reservebatterijen en dat iedereen die kan opzoeken of anders opvragen bij de maatschappij waar men mee vliegt.
                Last edited by Empe; 31 augustus 2015, 23:16.

                Comment


                • #9
                  Re: batterijen in handbagage

                  Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                  aub, het is een IATA regeling voor gevaarlijke goederen. Lithium batterijen zijn gevaarlijke produkten. Nimh batterijen zijn geen gevaarlijke produkten. Naar IATA normen natuurlijk.



                  Information concerning the dangerous items that may be carried onboard the aircraft by passengers.


                  Onlangs vloog nog een carry on bagage in brand in een KLM toestel. http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuw...-in-handbagage

                  ' Normale ' maatschappijen volgen IATA regels.

                  Brussels Airlines SN :

                  Als je wil blijf ik nog een tijdje zo doorgaan met voorbeelden.

                  KLM :



                  PS. ik ben in mijn leven al meermaals door het oranje en een paar keer door het rood gereden. Nog nooit heeft iemand mij doen stoppen of beboet. Conclusie : iedereen mag gerust door het rood licht rijden ??? Ik denk het niet.

                  Wat is toch het ' probleem ' om even elke reservebatterij apart te verpakken en de contactpunten met plakband te overplakken ALS die batterijen niet in de originele verpakking zitten ( blisters, doosjes, .. ) ???

                  Vervelend en ergerlijk wordt het als 'men' zegt : doe maar op, er is geen controle en ik kan het weten want het is mij nog nooit overkomen .... Zeg of bevestig dus niet ' het zijn maar verhalen van horen zeggen en dat zijn meestal leugens ... ' als er wel degelijk richtlijnen zijn voor het meenemen van reservebatterijen en dat iedereen die kan opzoeken of anders opvragen bij de maatschappij waar men mee vliegt.
                  Brusselsairport zelf zegt er niets van, maar jouw referenties zijn duidelijk. Maar wie doet de controle dan eigenlijk in de luchthaven i.v.m. handbagage? Toch Brussels Airport, of niet? Houden ze dan rekening met de verschillen per vlucht? Persoonlijk heb ik wel gemerkt dat het eerder van de luchthaven afhangt. De ene luchthaven is veel strenger dan de andere.

                  Comment


                  • #10
                    Re: batterijen in handbagage

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht

                    Nog dit ter zijde, ik heb nog nooit geweten dat een luchtvaartmaatschappij handbaggage controleert op batterijen of iets anders. Ik zie dan ook niet in hoe ze dit gaan proberen toe te passen. Er is alvast geen enkele van de maatschappijen (zowel EU als niet-EU) waar we ooit mee vlogen die ook maar enige voorwaarden heeft opgelegd wat batterijen betreft.
                    Ik heb het WEL ooit meegemaakt toen ik binnenvluchten (Karachi-Islamabad ht, Islamabad-Gilgit en Islamabad-Lahore) nam in Pakistan in 1993 en in 2001. Batterijen werden niet toegelaten in de handbagage en dienden in aparte bewaring gegeven te worden.
                    De nationale luchtvaartmaatschappij PIA had ooit een aanslag ondergaan op één van hun toestellen door middel van een batterij en legde bijgevolg maatregelen op.
                    Bij mijn weten was dit ook het enigste land waar ik dit heb meegemaakt.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: batterijen in handbagage

                      In de luchthaven in Mumbai (India) deden ze een drietal jaar geleden ook moeilijk bij de veiligheidscontrole van de luchthaven, dus niet de vliegmaatschappij. Na veel gepalaver mocht ik ten lange laatste toch door met mijn AA batterijen waarvan ik een paar sets mee had in mijn handbagage bij mijn fototoestel.
                      Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: batterijen in handbagage

                        Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                        Brusselsairport zelf zegt er niets van, maar jouw referenties zijn duidelijk. Maar wie doet de controle dan eigenlijk in de luchthaven i.v.m. handbagage? Toch Brussels Airport, of niet? Houden ze dan rekening met de verschillen per vlucht? Persoonlijk heb ik wel gemerkt dat het eerder van de luchthaven afhangt. De ene luchthaven is veel strenger dan de andere.
                        Niet de luchthaven maar wel de vliegmaatschappijen doen de eerste controle. Bij de check-in zit personeel van de maatschappij waar je mee vliegt. Ook handbagage hoor je daar te tonen, wel niet te te laten registreren.

                        Er zijn idd. verschillen per vlucht, Ryanair durft al wel eens met rare beperkingen afkomen. Bij Ryanair zelfs niet altijd geregistreerde bagage mogelijk bv. en afwijkende afmetingen qua handbagage.

                        Daarnaast is zowat alles en iedereen op de luchthaven gerechtigd om veiligheidscontroles te doen op personen en hun handbagage : Brussels Airlines bv. :

                        13.6. VEILIGHEIDSCONTROLE



                        U dient zich aan elke controle door de Overheid, de luchthavenbeambten, Vervoerders of door onszelf te onderwerpen. Wij zijn niet aansprakelijk voor enig verlies of schade die u oploopt gedurende deze controle of indien U nalaat aan deze vereiste te voldoen.
                        En dan nog de douane of alles in samenwerking.

                        Ik geef nog een voorbeeld : http://www.cathaypacific.com/cx/nl_N...batteries.html

                        Wat dichter bij huis : https://cdn.jetairfly.com/pdf/uitzon...e-goederen.pdf
                        Last edited by Empe; 1 september 2015, 09:46.

                        Comment


                        • #13
                          Re: batterijen in handbagage


                          Whether a lithium battery can be carried by air or not depends on its configuration and either Watt-hour rating (for rechargeable) or lithium content (for non-rechargeable). In addition, spare batteries may not be placed in checked baggage.
                          Let vooral op CHECKED baggage. Geen probleem voor hand bagage.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                          PS. ik ben in mijn leven al meermaals door het oranje en een paar keer door het rood gereden.
                          Proficiat

                          Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                          Wat is toch het ' probleem ' om even elke reservebatterij apart te verpakken en de contactpunten met plakband te overplakken ALS die batterijen niet in de originele verpakking zitten ( blisters, doosjes, .. ) ???
                          Dat is geen probleem. Mijn batterijen zitten sowieso altijd in "batterijdoosjes" zodat ze allemaal in volgorde gebruikt worden en steeds dezelfde twee bij elkaar. Zo vermijd ik dat er batterijen meer/minder gebruikt worden.
                          Ik denk niet dat het aangewezen is om batterijen "op een hoop" los in je handbagage te gooien onafgezien of nu regels voor zijn of niet.

                          Wat de Aziatische luchthavens betreft, een ex-collega heeft al wel eens problemen gehad met een aansteker (afgeven en zou hem achteraf terugkrijgen) bij een toeristische vlucht rond de Everest. Hij vermoedde dat het te doen was om gratis spullen te verzamelen van de "rijke" toeristen.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: batterijen in handbagage

                            Let vooral op CHECKED baggage. Geen probleem voor hand bagage.
                            Nee, dat lees je (bewust) fout.

                            Ze mogen NOOIT mee in de afgegeven bagage maar wel in de handbagage onder bepaalde voorwaarden.

                            Of Lithium batterijen mee mogen hangt af van .... en reserve batterijen mogen niet in de ' checked bagage ' (dat is die valies die je afgeeft aan de incheck balie om in het ruim meegenomen te worden.

                            Of nog beter gezegd : reserve batterijen mogen enkel mee in de handbagage. ' in addition ' moet je lezen als : daar bovenop.

                            Het gaat er maar om dat er wel degelijk regels zijn ivm. het meenemen van lithium reserve batterijen (dat zijn die batterijen die niet in een toestel zitten) en dat het dus geen ' gerucht ' of vertelselke is maar wel degelijk een FEIT;

                            Maar probeer maar gerust verder om het tegen te spreken, kwestie van deze informatieve thread weer lekker om zeep te helpen.

                            Toch ongelooflijk hoe sommige verstandige mensen toch maar vanalles doen om hun ongelijk niet te hoeven toegeven.

                            Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                            PS. ik ben in mijn leven al meermaals door het oranje en een paar keer door het rood gereden.
                            Proficiat
                            Het is een metafoor.
                            Last edited by Laurens; 1 september 2015, 21:09. Reden: Taalgebruik aangepast

                            Comment


                            • #15
                              Re: batterijen in handbagage

                              tja, zal de AAbaterijen en de reservebatterijen van mijn fototoestel dan maar afplakken, het is niet echt veel werk. AA's zitten gewoon per 4 met een elastiekje rond in een apart zakje van mijn fototas

                              Maar als ik het goed begrijp: geen batterijen dus in de 'cheched bagage'......dan moet ik dus de batterijen die in de Pezzllamp (2stuks) zitten er uit halen en deze ook in de handbagage steken, en ook afplakken dus.

                              Als ze willen kunnen ze over alles moeilijk doen, Heb ooit een minuscuul schroevendraaiertje gebruikt voor het vastzetten van de benen van mijn bril moeten afgeven. Het zat in de etui bij mijn reservebril, ding was amper 3cm lang.
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

                              Comment

                              Working...
                              X