Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

...of hoe fotografie een hulpmiddel kan zijn om de dag door te komen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ...of hoe fotografie een hulpmiddel kan zijn om de dag door te komen...

    https://i-d.vice.com/nl/article/laur..._source=idfbnl
    grts; M

  • #2
    Re: ...of hoe fotografie een hulpmiddel kan zijn om de dag door te komen...

    Alhoewel, als je in dat stadium bent, en daar zit, dan heb je geen interesse om foto's te maken.......
    Dus ik geloof er niet veel van..
    Wel krachtige foto's

    Comment


    • #3
      Re: ...of hoe fotografie een hulpmiddel kan zijn om de dag door te komen...

      Typische fotografie door vrouwen tegenwoordig. Zelfportretten, hun eigen leefwereld etc..

      Comment


      • #4
        Re: ...of hoe fotografie een hulpmiddel kan zijn om de dag door te komen...

        Ik geloof de fotos ook niet. TEveel in scene gezet en de expressies geloof ik niet.
        Ik vermoed dat de opnames achteraf gemaakt zijn. Wanneer ergste al voorbij was.

        dat neemt niet weg dat dergelijke aandoening een zeer ernstig feit is.
        Een vriendin van me heeft zelfmoord gepleegd en de omgeving is daar dan ook direct slachtoffer van.
        Haar mama huilt nog elke dag en het is nu bijna 3 jaar geleden denk ik.
        Gelukkig staat de maatschappij er de dag van vandaag er al iets meer voor open dan vroeger.

        Comment


        • #5
          Re: ...of hoe fotografie een hulpmiddel kan zijn om de dag door te komen...

          Inderdaad enorm in scene gezet. Wel mooie beelden. Maar voor mij moeten ze het niet verkopen als een reportage 'along the way' want daar geloof ik niet in.

          Comment


          • #6
            Re: ...of hoe fotografie een hulpmiddel kan zijn om de dag door te komen...

            Wel straffe beelden maar zoals hoger aangehaald: wanneer je écht depressief bent (en dat zou je toch moeten zijn bij deze opname) is het gewoon onmogelijk om zulke platen niet maken.
            Dat interesseert je dan gewoon geen ene moer.
            Zal wel maar een dipje of wat show zijn maar wel goed gedaan.
            Last edited by vonkske; 3 september 2015, 00:31.

            Comment


            • #7
              Re: ...of hoe fotografie een hulpmiddel kan zijn om de dag door te komen...

              Ze is fotograaf ... wat is er nu in godsnaam mis met in scene gezette beelden ? Als jullie met een model het veld in gaan zeggen jullie toch ook wat ze moet doen ? Ik zie nergens dat ze beweerd dat dit candid fotografie is, dus waarom zou het dan zo erg zijn moest ze een paar dingen hebben georchestreerd ? Als ze gewoon ff point-and-shoot zou gedaan hebben zou het ook geen bezigheid zijn hé, da's 2 seconden werk en je bent er vanaf.

              Blijkbaar hebben mensen nog altijd een verkeerd beeld van depressies. Het is niet omdat je depressief bent dat je altijd down bent, altijd zit te wenen, nooit ergens interesse in hebt. Ik ken mensen die depressief zijn geweest en als je die in het dagelijkse leven zou tegenkomen zou je denken dat ze de meest gelukkige mensen zijn, die lachen, grappen en grollen ... maar diep vanbinnen zit er een monster dat aan die mensen vreet en soms is het monsten sterker dan zichzelf. Als mensen ervoor kiezen om uit het leven te stappen is het meestal omdat ze op dat moment in een serieuze dip zitten, terwijl ze de dag ervoor zich misschien nog niet eens zo rot voelden. Dat is trouwens ook waarom anti-depressiva mensen niet gelukkig maakt, het vlakt gewoon hun gevoelens af zodat de mindere momenten minder erg zijn, maar waardoor de goeie moment ook wat minder zullen worden.
              Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
              Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
              Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

              Comment


              • #8
                Re: ...of hoe fotografie een hulpmiddel kan zijn om de dag door te komen...

                Als ervaringdeskundig en na twee jaar pillen slikken die niets aan uw toestand veranderen, 16 maand in opname geweest en eindelijk gestabilizeerd in die mate dat ik mezelf afvraag wat heb ik gehad! Er wordt nu van mij gevraagd ook dingen te doen (fotograferen, sporten, studeren etc) Het doet mij steeds goed van lotgenoten hun verhaal te horen en zien dat ze soms even beter zijn.

                Het zullen dan ook maar enkelen zijn die begrijpen... en dat is best aanvaardbaar

                Comment

                Working...
                X