Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie??

    Ik ben intussen al tot 2x toe heel vriendelijk door Telenet verwittigd dat ze deze week "grote werken" gaan uitvoeren in het kader van de "NETWERF" om mijn diensten nóg rapper, sneller, vlugger en razender te maken.
    Kortom het soort aanpassingen dat ik eigenlijk niet nodig heb, want waarvan ik het verschil met vroeger toch niet zal merken...

    Telenet zal daarvoor de hele week mijn diensten te pas en te onpas onderbreken en woensdag heb ik zelfs van 7:30h tot 18:00h helemaal niks. Noch internet, noch vaste telefoon, noch digitale TV...
    Mijn 3- of 4G kan ik wél blijven gebruiken (zeggen ze er even snel bij).
    Ze doen er alles aan om één en ander vlot te laten verlopen en danken me voor mijn begrip.

    Mijn vraag daarbij is dan de volgende:
    Hoe wordt ik voor één en ander gecompenseerd?
    Wie zal maw. een eventuele limietoverschrijding van GSM-verkeer en 1GB-4G mobiel vergoeden?
    Laat ik daarbij nu even voor het gemak mijn Digitale TV buiten beschouwing...

    Een kleine tegemoetkoming/compensatie....ijdele hoop?
    Last edited by dréten; 31 augustus 2015, 15:11.

  • #2
    Re: de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie?

    Dat vraag je best bij Telenet zelf, denk ik
    Hier al een keer of wat een gratis film als compensatie gehad, 1x dacht ik een maand internet gratis na een facturatieprobleem.

    We hebben gelukkig bijna nooit last van de onderbrekingen, als ze overdag gebeuren.

    Comment


    • #3
      Re: de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie?

      Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
      Dat vraag je best bij Telenet zelf, denk ik
      Hier al een keer of wat een gratis film als compensatie gehad, 1x dacht ik een maand internet gratis na een facturatieprobleem.

      We hebben gelukkig bijna nooit last van de onderbrekingen, als ze overdag gebeuren.

      Ik heb er overdag ook niet zo'n last van hoor, maar dat kunnen zij niet weten hé!
      Waarom moet je dat dus altijd zélf vragen?
      Kunnen ze dat dan niet spontaan voorstellen, eventueel de keuze laten tussen enkele opties?

      Comment


      • #4
        Re: de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie?

        Ze compenseren je met sneller internet te geven na de werken

        Voor mij geen echte ramp, ik schik me er wel naar, een dagje zonder internet en tv overleef ik wel hoor.
        Enige wat ik wel merk is dat ze niet veel op voorhand verwittigen. Ik hoorde van iemand die via sms een verwittiging kreeg gisterenavond voor onderbreking 7u-18u vandaag. Als particulier geen ramp maar als je een bedrijf(je) hebt die erg afhangt van communicatie is het wel kort dag om je erop te voorzien.

        Comment


        • #5
          Re: de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie?



          lees punt 5.4

          Comment


          • #6
            Re: de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie?

            Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
            wacht....even mijn leesbril halen

            Comment


            • #7
              Re: de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie?

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              wacht....even mijn leesbril halen
              5.4.
              Het onderhoud en de ontwikkeling van het Telenet- netwerk kan Telenet ertoe verplichten de dienst(en) gedurende een korte periode te beperken
              of te schorsen, zonder dat Telenet daardoor enige vergoeding aan U verschuldigd is. Telenet verbindt zich er naar best vermogen toe om U
              hiervan tijdig in te lichten.

              BTW ctrl ingedrukt houden en op + duwen (of naar boven scrollen met uw muis) vergroot uw scherm (in Firefox)

              Comment


              • #8
                Re: de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie?

                Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                5.4.
                Het onderhoud en de ontwikkeling van het Telenet- netwerk kan Telenet ertoe verplichten de dienst(en) gedurende een korte periode te beperken
                of te schorsen, zonder dat Telenet daardoor enige vergoeding aan U verschuldigd is. Telenet verbindt zich er naar best vermogen toe om U
                hiervan tijdig in te lichten.

                BTW ctrl ingedrukt houden en op + duwen (of naar boven scrollen met uw muis) vergroot uw scherm (in Firefox)
                Jah...je snapt dus duidelijk de joke niet hé Fluppel. of doe je maar alsof

                Comment


                • #9
                  Re: de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie?

                  Nooit zelf moeten vragen achter compensatie... meestal is de compensatie de manier waarop we weten dat er iets is misgegaan

                  Comment


                  • #10
                    Re: de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie?

                    Ikzelf heb reeds iedere keer (twee keer) dat er iets fout ging bij Telenet waardoor ik persoonlijk (en niet de hele straat, gemeente enz) zogezegd schade leed, een compensatie gekregen.
                    Wanneer het over onderhoud van het net of zo gaat waarbij meerdere mensen tegelijkertijd afgesloten worden van één en ander zal je naar je compensatie kunnen fluiten denk ik.
                    Je krijgt ook geen deel van je verkeersbelasting terug wanneer ze een stuk van een weg herstellen en je er tijdelijk geen gebruik kan van maken hé, das krak hetzelfde .

                    Comment


                    • #11
                      Re: de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie?

                      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                      Jah...je snapt dus duidelijk de joke niet hé Fluppel. of doe je maar alsof
                      Ik heb joke nooit begrepen, maar ze is dan ook een geen simpele. Vrouwen he.

                      Comment


                      • #12
                        Re: de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie?

                        Ach...wat ben ik toch een zeveraar hé

                        Comment


                        • #13
                          Re: de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie?

                          dag,
                          ik kreeg op 30 augustus 'savonds een sms met dezelfde melding: op 31/8 en op 2/9 van 7h30 to 18h00 geen digitale tv, geen telefoon, enzovoort.
                          Vandaag zijn er amper storingen geweest; tenminste op mijn adres. Wie weet is het elders wel meer gestoord.
                          Hopelijk is het op 2 september niet erger.



                          Verstuurd vanaf mijn SM-T805 met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Re: de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                            Ze compenseren je met sneller internet te geven na de werken
                            Beter zelfs, je krijgt gratis een veel hogere factuur.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: de "groete netwerf" van Telenet: onderbrekingen in dienstverlening...compensatie?

                              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                              Kortom het soort aanpassingen dat ik eigenlijk niet nodig heb, want waarvan ik het verschil met vroeger toch niet zal merken...
                              En dat is dus niet correct, want hoewel jij momenteel geen interesse hebt in meer en beter internet zal je in de toekomst toch wel willen dat het internet op het zelfde niveau blijft werken als nu. En om dat te garanderen is Telenet bezig met het uitbreiden van hun netwerk.
                              Een van de grote redenen waarom ze hun capaciteit willen verhogen is de steeds groeiende vraag naar VOD (video-on-demand) diensten zoals bijvoorbeeld Netflix, YouTube, ... én de steeds meer stijgende vraag naar hoge kwaliteit (4K). Als jij dus graag in de toekomst nog snel wil surfen terwijl heel de straat naar Netflix kijkt, dan moet je nu ff wat geduld hebben.
                              Hetzelfde geldt ook voor hun eigen tv diensten, want vergeet niet dat internet én tv én radio over dezelfde coax aansluiting naar binnen komt... Telenet kan alleen maar garanderen dat alles goed en snel blijft werken als ze weten dat er overal goede aansluitingen zijn (veel fiber, weinig koper)
                              Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                              Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                              Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                              Comment

                              Working...
                              X