Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

    Net in een winkel geweest en daar stond alles voor Kerstmis al ... toch weer wat vroeger dan vorig jaar.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

    In Brugge is er een winkel die permanent kerstartikelen verkoopt. Het hele jaar door dus.
    Op een of andere manier is die heel gekend bij toeristen van andere continenten.
    Die kopen dan dingen die ze bij hun thuis niet vinden. (Alhoewel die dingen soms wel eens op hun continent gemaakt worden.... )


    Bij de Stock Americain in Brugge zijn ze er ook altijd vroeg bij. Hun klanten zijn veelal de kleinhandelaars en de horeca. Die willen op tijd hun handel versieren.
    Last edited by Skitch; 29 augustus 2015, 16:29.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

      Ik geloof dat het de voorbije dagen in Alberta, Canada al gesneeuwd heeft...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Net in een winkel geweest en daar stond alles voor Kerstmis al ... toch weer wat vroeger dan vorig jaar.
        Ongelofelijk.....
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

          Bij ons in de Carrefour nog steeds chocolade paasfiguren te koop ... met korting ...

          Comment


          • #6
            Re: Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            Ik geloof dat het de voorbije dagen in Alberta, Canada al gesneeuwd heeft...
            Het weer is een ander topic hoor.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

              Het is idd een beetje vreemd om zien maar de reden is waarschijnlijk te zoeken in het feit dat ze de markt zo vroeg mogelijk proberen te bedienen. En eens verkocht kan die klant op een ander niet meer gaan kopen. Ik vermoed dat daar zeer hoge winstmarges op zitten ook. 200/300% zou me niet verwonderen. Bij ons in de winkel werd elke vierkante meter afgewogen op rendement. Als daar geen voldoene rendement op zit dan moet dat plaats maken voor ander en beter. Maar blijkbaar zijn kerstartikels zo lucratief dat ze een half jaar de rekken kunnen staan.

              Ik ben trouwens niet erg aan dat kerstgedoe. Gezellig eten met de familie thuis en enkel geschenkjes voor de kinderen. Volwassenen krijgen een hand (man) of kus (vrouw) and thats it.
              De kerstboom hebben we wel maar die moet ondertussen al 15 jaar oud zijn denk ik. Elk jaar de zelfde en dat is ook leuk.

              Comment


              • #8
                Re: Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

                Ik heb hier ook een kerstboom die al vele jaren oud is, een aantal jaren geleden heb ik dan ook nog ledlampjes gekocht, het grote voordeel daarvan is dat ik niet meer moet zoeken naar defecte lampjes, die werken altijd wel terug als ik de stekker insteek.
                Daarom moet ik niet elk jaar gaan "kerstshoppen", alles wat ik nodig heb zit netjes opgeborgen in een grote stapelbox tegen de volgende kerst.

                Als ik zie hoeveel kerstspullen er elk jaar opnieuw verkocht worden, dan denk ik dat er zijn die elk jaar alles weggooien zodat ze elke keer opnieuw kunnen gaan kerstshoppen (voor heel wat mensen is dat ook een hobby).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

                  Ik wil graag in september "januari solden"
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

                    Wij houden het ook bij ons kerstgerief dat al jaaaaaren mee gaat en nog mee moet.
                    Wie daarentegen alle modetrends wil volgen natuurlijk... er waren al periodes dat alles wat in de boom hing wit moest zijn, dan hebben we een blauwe periode gekend, dan nog de witte kerstboom (waar halen ze dat in godsnaam... moet dit dan een besneeuwde boom voorstellen, waar de sneeuw ook op de onderkant van de naalden hangt).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

                      Wij houden het hier nog traditioneel bij seizoen-shoppen. Alles op zijn tijd. En eerst nog een paar weekjes zomervakantie nemen in ons vast stekje. En nu de grote zomerdrukte voorbij is zal het dubbel genieten zijn.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Wij houden het hier nog traditioneel bij seizoen-shoppen. Alles op zijn tijd. En eerst nog een paar weekjes zomervakantie nemen in ons vast stekje. En nu de grote zomerdrukte voorbij is zal het dubbel genieten zijn.

                        Daar snakken/snakten wij ook altijd naar. Zalig hé, wanneer je één of andere toeristische bezienswaardigheid bezoekt en er dan 3 of 4 auto's op de parking staan ipv 300 of 400 .
                        Onze vaste stekken zijn Cyprus (feb/mrt) en Corsica (mei), voor september kiezen wij altijd een andere bestemming meestal Frankrijk, alhoewel het nu ook reeds onze tweede keer Cotes d'Armor is, de vorige keer is wel reeds 11 jaar geleden).
                        Prettige vakantie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

                          Aan mij niet besteed. Al zeker 20 jaar geen kerstboom meer gezet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Aan mij niet besteed. Al zeker 20 jaar geen kerstboom meer gezet.
                            Hier in 40 jaar nog nooit een jaar overgeslagen.
                            Eerst hielpen de kinderen graag versieren, en nu de kleinkinderen, en als die klein mannen dat graag doen...
                            Het hoort ook bij de kitscherige sfeer van Kerstmis vind ik.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zalig Kerstmis ... of toch nog niet?

                              Hoe eerder en langer het kerstdag gedoe er ligt hoe meer ze verkopen natuurlijk, daarom zijn ze nu al bezig.
                              Kijk maar voor de solden doen ze veranderingen aan het interieur en kunnen ze ook flinke kortingen geven, eigenlijk gewoon een kwestie om de solden voor te zijn.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X