Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mondelinge nota's aan foto koppelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mondelinge nota's aan foto koppelen

    Ik hoorde vandaag van een collega dat het blijkbaar mogelijk zou zijn om tijdens het fotograferen meteen een geluidsfragment te koppelen aan die foto. Hij sprak over collega's die Nikon gebruiken, maar wist zelf niet hoe het werkte... Iemand een idee of dit effectief kan? Is vooral handig bij voetbal om meteen de nummer bij je foto te praten.
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

  • #2
    Re: Mondelinge nota's aan foto koppelen

    Mijn Canon 1D heeft dit, de latere 1D series bodys waarschijnlijk ook ... mijn andere digitale Canons, zijnde D30,300D en de actuele users 5DII+1000D niet.
    Nooit de voice annotation fie gebruikt daar de 1D maar beperkt gebruik gekend heeft (gedacht voor de verzameling), mijn user was toen een 5D.

    Mijn Nikon D1 heeft dit niet, idem voor de D100. Verder geen digitale Nikons ervaring mee.

    Comment


    • #3
      Re: Mondelinge nota's aan foto koppelen

      Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
      Ik hoorde vandaag van een collega dat het blijkbaar mogelijk zou zijn om tijdens het fotograferen meteen een geluidsfragment te koppelen aan die foto. Hij sprak over collega's die Nikon gebruiken, maar wist zelf niet hoe het werkte... Iemand een idee of dit effectief kan? Is vooral handig bij voetbal om meteen de nummer bij je foto te praten.
      De eerste D100 met grip kon dat al, maar ik heb dat nooit gebruikt.
      Die mogelijkheid was in de grip voorzien. Zoek maar op MB-D100.

      Comment


      • #4
        Re: Mondelinge nota's aan foto koppelen

        Canon 1D Mark III, IV en 1D X hebben dit. Werkt zeer goed, wel maar een beperkt aantal opnames mogelijk.
        Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

        Comment


        • #5
          Re: Mondelinge nota's aan foto koppelen

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          De eerste D100 met grip kon dat al, maar ik heb dat nooit gebruikt.
          Die mogelijkheid was in de grip voorzien. Zoek maar op MB-D100.
          Lijkt erop dat de 750 dit niet heeft voor zover ik online kan terugvinden. Ik kijk straks nog even in de manual maar ik vrees ervoor
          Mvg,
          Gregory
          www.gvg-photo.com

          Comment


          • #6
            Re: Mondelinge nota's aan foto koppelen

            Dx van D2 af hebben dit. Ik heb het op mijn D2h nog niet aan de praat te krijgen.
            Ik heb filmers er weleens mee bezig gezien en dan ga toch aan ze twijfelen: praten tegen je camera.....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Mondelinge nota's aan foto koppelen

              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              De eerste D100 met grip kon dat al, maar ik heb dat nooit gebruikt.
              Die mogelijkheid was in de grip voorzien. Zoek maar op MB-D100.
              Oeps ... indeed ... ik had een grip bij de D100, maar niet mooi in de kast, dus direkt terug verkocht

              Comment


              • #8
                Re: Mondelinge nota's aan foto koppelen

                Op de Pro reeks (Dx) van Nikon zit inderdaad een geluidrecorder.
                Daar kan je een geluidsfragment aan een foto hangen.
                Ik gebruikt dit regelmatig om de namen van de mensen te onthouden die ik fotografeer ;-)
                Last edited by zunoel; 29 augustus 2015, 11:25.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment

                Working...
                X