Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chinare

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chinare

    Klikje voor grotere versie

    If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

  • #2
    Re: Chinare

    Net zoals in je ander beeld lijkt me dit meer een oefening op het gebruik van flitslicht.
    Het komt allemaal te gemaakt en niet mooi over (ook je ander beeld trouwens).
    Je hebt duidelijk enkel oog voor je flitslicht en niet voor het toevoegen van omgevingslicht via sluitertijden om het plaatje te doen kloppen.
    Het is allemaal te veel strobist uit de beginperiode.
    Voor het overige vind ik dan ook je rimlicht veel te hard staan en is de pose echt niet mooi noch flatterend.
    Het is overgeposeerd waardoor alles nog onnatuurlijker lijkt.
    Verder heeft je model ook last van geamputeerde benen

    Ander en beter zou ik zeggen.
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment


    • #3
      Re: Chinare

      Tsja, ik moet Pete bijtreden. Maar bovenal vind ik die paarse gloed over de foto zo storend (ja, daar ben ik weer, maar ik begrijp echt niet -wetend dat die toning kunstmatig is- waarom het gedaan wordt).
      Van de andere kant, er zijn genoeg foto's hier te zien die ook overgeposeerd zijn, en waardering oogsten (tenzij Pete ze onder ogen krijgt haha...)

      Ik ben maar een eenvoudige jongen uit de praktijk, dus werd wel nieuwsgierig naar wat een rimlicht nou eigenlijk is... Even bij fotografietermen gekeken op Google, en jawel, ik kom er achter dat dit een effectlicht is wat áchter het model op het model gericht is, om een soort aura rond het model te krijgen. Het afstemmen van rimlicht en invullichnt(flits) is nog niet zo eenvoudig wordt gezegd. Ik citeer:

      "Het maken van een goede foto met rimlicht is dan ook niet zo simpel. Meestal zijn een aantal proefopnamen noodzakelijk om het tegenlicht goed te krijgen. In het algemeen voldoet een lamp of een flitser die een behoorlijk scherpe bundel licht geeft, het beste. Het gezicht van het model zal nu nog een volledig silhouet vormen. Het gevolg is een model zonder enige tekening in het gelaat. In de meeste gevallen zelfs onherkenbaar.
      De volgende stap is om dan met invulflitsen dit silhouet effect te verminderen of zelfs geheel weg te krijgen zodat de combinatie van rimlicht en een doortekende frontale opname overblijven."
      Last edited by Henk47; 27 augustus 2015, 22:24.
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

      Comment


      • #4
        Re: Chinare

        Die blauwige zweem over je foto vind ik ook niet mooi.
        De flitstechniek kan beter (het wit heeft op sommige plaatsen géén detail meer) en het haarlicht is te uitgesproken.
        Wat pose betreft: ik heb er al betere gezien maar soms worden hier veel krampachtigere houdingen héél erg gesmaakt.

        Laat het je niet afschrikken en inderdaad: ander en beter.
        Doen én posten!

        Comment


        • #5
          Re: Chinare

          Normaal reageer ik niet meer maar het is weer zo hard dat ik ook even mijn gedacht erbij wil zetten kwestie dat je ook niet in een depressie beland want ze kunnen er hier weg mee hoor.

          Ik ben meer genuanceerd en vind dit best een behoorlijk goede opname in een eigen stijl en met dat laatste is kwestie van smaak en zeer persoonsgebonden. Daar is niets fout mee.
          Het heeft wat "old school" maar so what? Niet tevreden, leg er uw kop neffe zou ik denken

          Ben wel akkoord dat je rim te hard staat. Vooral in het haar zie je dat wel.
          Ook je key staat wat hard met gevolg dat de achtergrond/omgeving een klein beetje onderbelicht is en zo krijg je niet de juiste contrasten. Maar dat zou een stijl kunnen zijn ook.
          Als ze met donker kunnen werken in een studio dan kan dat buiten ook.

          Wat ik als tip ook zou meegeven is gebruik te maken van bv een foundation om de glimmertjes in het gelaat weg te werken. Ik heb dat altijd bij en is al veel keer mijn redding geweest.
          Verder zie ik ook dat je zwartjes gaan lopen zijn. Die zou ik liever terug zien. (alweer een persoonlijke smaak)

          Ik zou zeggen: neem die tips mee voor een volgende shoot en het kan er alleen maar beter op worden.

          Comment


          • #6
            Re: Chinare

            Volledig akkoord met xafke ! Sommige comments zijn wel erg hard voor deze foto die inderdaad zijn fouten heeft.Probeer inderdaad de nuttig tips bij de volgde shoot mee te nemen. Ik weet niet of je de in RAW hebt opgenomen . Als dit zo moest zijn kan je in de nabewerking zeker nog een aan tal problemen oplossen.

            Comment


            • #7
              Re: Chinare

              Wat is er nu weer in godsnaam te hard aan de correcte comments.
              Jullie zeggen bijna exact hetzelfde als de anderen en inderdaad de omgeving onderdrukken is een bepaalde stijl, maar een stijl die qua licht, mood, pose en styling heel anders dient te worden aangepakt.
              Als je zo een stijl beoogt dat moet het geheel "ballen" hebben. En hier is het dan allemaal wat te braaf en dat werkt zoals een tang op een varken.

              Wat betreft foundation, er is make-up gebruikt en de paar glimmers storen zelfs niet eens in dit beeld (persoonlijk zou ik enkel die op de neus wat verzachten, maar dat kan perfect in nabewerking).

              Zelfs indien je dit beeld in RAW zou hebben, ga er dan niet van uit dat je het kan redden. Het is niet eerlijk mensen valse hoop te geven.
              Een foto die niet voor 80 a 90% correct uit de camera rolt hoort thuis in de prullenmand (of is dit weer te hard ?). Wees gewoon kritisch tov je eigen werk, daar zal je werk alleen beter van worden.

              Ik hoop van harte dat je niet meegaat in het verhaal van "oei, da's toch wel erg die comments", want dan blijf je ter plaatse trappelen, net zoals sommige anderen hier.

              PS : ik ben nog steeds aan het wachten op harde en afbrekende kritieken op mijn beeld. Ik sta te popelen om te plooien onder de commentaren van die grote groep mensen die me beu beu beu zijn
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

              Comment


              • #8
                Re: Chinare

                @pete:

                Iedereen heeft recht op een eigen mening. De manier waarop die neergeschreven wordt, heeft echter ook veel belang.
                Er kan hier niemand poneren dan zijn/haar kijk de enige correcte is. En dat is nu net wat jij wel doet.
                Jij kiest voor gelikte platen en dat is je goed recht. En het brengt je veel geld op en daar ben je trots op. Mag ook hoor.
                En je mag ook best snoeven met dat alles.

                Maar vaak laatdunkend doen over andermans werk is er ver over. Daar ben je al herhaaldelijk op aangesproken maar dan kruip je in de slachtofferrol ('iedereen die me kent, weet dat ik geen pretentie heb en een toffe peer ben')
                Zou het kunnen dat "die grote groep mensen" jou niet beu zijn maar wel je mentaliteit?

                Wat je geposte plaat betreft: knap gedaan maar ikzelf ben er niet wild van. En het heeft zeker geen ballen zoals je het zelf verlangt volgens je schrijven. een héél braaf beeld toch? Ik hou meer van naturel. Dat soort platen wordt gesmaakt door de Vogues van deze tijd. Geen rimpel, geen oneffendheidje wel plastiekerige mensen (en dan vooral vrouwen). We weten ondertussen wél dat vrouwen (en mannen) beïnvloed worden door dat soort afbeeldingen.
                Minderwaardigheidscomplexen, anorexia en plastische chirurgie boomen dan ook...en daar doe jij dus aan mee.

                Comment


                • #9
                  Re: Chinare

                  In de jaren dat ik hier zit op BD heb ik al veel commentaren gelezen en vooral in dit onderdeel van het forum namelijk modellen
                  In het begin werd ik ook met de grond gelijk gemaakt, nu dat kon mij eerlijk gezegd niet deren of raken
                  want na al die jaren en zelfs 2 x gestopt te zijn met fotografie zie ik dat er velen lang niet meer fotograaf zijn of zelfs niet meer
                  rond zwerven hier.
                  Het gaat de goede richting uit zou ik zeggen .........
                  Wat de foto betreft, ik ben meer fan van het andere beeld

                  Comment


                  • #10
                    Re: Chinare

                    Vonkske

                    Ik ga niet in een slachtofferrol daar voel ik me nu net iets te goed voor.
                    Ik breek persoon in kwestie ook niet af, ik probeer hem te helpen op een eerlijke manier.
                    Wat betreft mijn beeld, dat beeld was niet bedoeld als beeld met ballen, dat zou ook niet passen. Het zijn kinderen voorgesteld als poppen. Dus lees voor een keer mijn comment correct. Ik zeg duidelijk dat als je gaat onderdrukken het allemaal wat heftiger mag.
                    Zo zie je maar dat jullie beter wat eerlijker met jullie zelf zouden zijn, dan zou je zelf evolueren en misschien ooit eens een fatsoenlijke plaat maken. En met wat geluk kan je dan ook iets verdienen of misschien eens op tv komen, horwel dit laatste eerder zal gebeuren in een of andere show als clown.


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Chinare

                      @pete:
                      kinderen voorgesteld als poppen : is dat OK? Een kind is géén pop en een vrouw is ook geen barbiepop. Gladde poppen zijn in dat is zeker, maar ik vind dat men zich daar vragen mag bij stellen. (zie anorexie, plastische ingrepen, slecht zelfbeeld, complexen--en ik weet écht waarover ik spreek omwille van mijn beroep)

                      mijn comment op de foto van deze topic volgde toch ook klaar jou opmerkingen ivm de heftige flash en het te zwaar aangezette haarlicht. Enkel over de pose had ik mijn bedenking waarom die hier niet goed zou zijn terwijl gelijkaardige poses op dit forum geen kritiek krijgen.

                      ik ben eerlijk met mezelf en weet dat ik een kleine amateur ben en ik evolueer trager dan ik zou willen.
                      daarin ben jij beter maar het geeft je het recht niet om je superieur op te stellen en al zeker niet om anderen te kleineren (cfr show als clown). je kan het gewoon niet laten.
                      de échte groten hebben het niet nodig om anderen naar beneden te halen.

                      @KVM77: excuus dat ik meewerkte aan het bevuilen van je topic. Mijn eerste reactie op je plaat blijft echter overeind.

                      Comment


                      • #12
                        Chinare

                        Ik weet en hoef niet te weten wat je beroep is. Ik schiet wat klanten vragen en daarvoor wordt ik betaald. Is dat dan zo erg ? De clown was er misschien over, excuses. Maar heb echt de indruk dat enkelen van jullie reageren op mijn persoon en niet de comments. Wat is er fout met kinderen als poppen ? Mensen staan in de wachtrij om hun kids zo te laten fotograferen. Behrijp het allemaal niet zo goed.


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
                        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Chinare

                          Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                          In de jaren dat ik hier zit op BD heb ik al veel commentaren gelezen en vooral in dit onderdeel van het forum namelijk modellen
                          Nagel op de kop Jeannot....'t is altijd hier in model dat er discussies onstaan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                          Een foto die niet voor 80 a 90% correct uit de camera rolt hoort thuis in de prullenmand
                          Volledig mee eens. en een wake-up call is soms ook de enige manier om vooruitgang te boeken.

                          Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                          @pete:
                          kinderen voorgesteld als poppen : is dat OK?
                          Waarom zou dat niet ok zijn. Enig besef van hoeveel kunst en kunstenaars je zou moeten censureren als je hier al je vingertje voor heft?

                          Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                          Wat betreft mijn beeld, dat beeld was niet bedoeld als beeld met ballen, dat zou ook niet passen. Het zijn kinderen voorgesteld als poppen.
                          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
                          Niks mis met het beeld, maar vind ze niet 'pop' of 'porcelijn' genoeg.
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Chinare

                            Dank u dat de gevestigde orde ook eens weerwerk krijgt.

                            Ik eet graag eens lekker maar geef toe dat die vettige hamburger van de quick me verdomd goed gesmaakt heeft gisteren en vandaag was het biefstuk friet hier thuis.
                            De moraal van het verhaal vind je zelf wel...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Chinare

                              Bij ons zeggen ze.... ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
                              Pete gaat er wel eens (soms, dikwijs...) hard tegenaan, maar misschien is dat de beste manier om eerlijk op een beeld te reageren.
                              Het gaat er toch om dat we elkaar helpen om betere beelden te kunnen maken.
                              En ja, als iemand me vertelt dat het beter kan zal ik het eerder accepteren als ik weet dat die persoon zelf in staat is geweldige beelden neer te zetten....
                              groeten allemaal, keep smiling... Henk
                              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                              (BD1383NL)

                              Comment

                              Working...
                              X