Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wasmachine Brandt valt direct in pauze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wasmachine Brandt valt direct in pauze

    9 jaar geleden gekocht en ondertussen is mijn dealer met pensioen ...

    Ik heb de watertoevoer en de afvoerfilter gecontroleerd en dat is in orde

    maar gelijk welk programma je kiest; na enkle seconden gaat dat ding in pauze

    Heel waarschijnlijk wil er een klepje langswaar water binnenkomt het niet meer doen, misschien van de kalk of zo ?
    En waar zou ik dat stukje vinden ... misschien zoek ik nu best een dealer ?
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

    Ik ben voor 50% overtuigd dat het ligt aan de aquastop.

    Kijk eens of er onderaan water staat in de machine?

    Comment


    • #3
      Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

      Probeer eens tegen de deur te duwen, daar zit een schakelaartje achter dat wel eens problemen als de wasmachine ouder wordt.
      Soms werkt de wasmachine dan nog als je tegen de deur duwt.
      Als dat zo is, dan weet je meteen wat je moet vervangen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

        9 jaar is een "normale" levensduur van een moderne wasmachine voor courante modellen (miele en zo buiten beschouwing)
        Eens kijken naar aankoopprijs van toen en dan herevalueren.
        Nieuw is tegenwoordig goedkoper dan repareren.

        Comment


        • #5
          Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          9 jaar is een "normale" levensduur van een moderne wasmachine voor courante modellen (miele en zo buiten beschouwing)
          Eens kijken naar aankoopprijs van toen en dan herevalueren.
          Nieuw is tegenwoordig goedkoper dan repareren.
          Ondertussen was ik ook tot die bedenking gekomen.
          Het was de aquastop niet is en ook de magnetische inlaatkleppen niet en ook niet de deur maar toch bedankt voor de tips in elk geval
          Er komt een nieuwere energie- en water-zuinigere machine dat lijkt mij ook de beste oplossing.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            9 jaar is een "normale" levensduur van een moderne wasmachine voor courante modellen (miele en zo buiten beschouwing)
            Eens kijken naar aankoopprijs van toen en dan herevalueren.
            Nieuw is tegenwoordig goedkoper dan repareren.
            Was ik ook van plan om te schrijven. Ons wasmachine (Bauknecht) vertoonde in februari dit jaar ook plots een rare kuur.
            Bij het opstarten ging het tik per tik mooi rond de klok tot het einde van het programma en klaar was de was... alleen er was niks gebeurd (drie keer was dus ).
            Ik heb me zelfs de vraag niet gesteld wat er zou kunnen aan mankeren, twee dagen later stond er een AEG in de plaats.

            Ik heb ooit eens een technieker laten komen voor een 'klein electronisch probleempje' aan een wasmachine. Hij vertelde dat men niet zocht naar het probleem, maar gewoon de hele electronica blok (voor zover ik daar iets van verstond) verving en klaar was kees. Kees was klaar en Djivan ook, want 200 euro voor de blok + verplaatsingskosten + uurloon... en we waren het bedrag van een halve wasmachine kwijt.

            Het is misschien jammer, en het is de wegwerpmaatschappij ten top, maar wanneer vandaag de dag een toestel bij ons kuren vertoont, dan is het buiten en nieuw in de plaats.
            Wij kopen nooit het duurste merk en nooit het goedkoopste, altijd iets tussenin. Laatste AEG wasmachine was ongeveer 600 euro, en het voornaamste... vrouwke is er wreed content van.

            Comment


            • #7
              Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

              De afgelopen jaren hebben wij al wat grote toestellen laten herstellen (vaatwas, wasmachine, PlasmaTV); de offerteprijzen liggen telkens tussen de 200 à 300 euro.
              Is zo een beetje het standaard 'twijfel'tarief en mijn inziens enkel de moeite waard bij duurdere (jonge) apparaten. 9 jaar kan al tellen.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                De afgelopen jaren hebben wij al wat grote toestellen laten herstellen (vaatwas, wasmachine, PlasmaTV); de offerteprijzen liggen telkens tussen de 200 à 300 euro.
                Is zo een beetje het standaard 'twijfel'tarief en mijn inziens enkel de moeite waard bij duurdere (jonge) apparaten. 9 jaar kan al tellen.
                Mijn Bosch wasmachine is ondertussen 20 jr oud (1995), en doet het nog altijd. Verkopen ze tegenwoordig dan zo'n bucht ?
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                  Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  Mijn Bosch wasmachine is ondertussen 20 jr oud (1995), en doet het nog altijd. Verkopen ze tegenwoordig dan zo'n bucht ?
                  Een fabrikant die een machine maakt die nooit verslijt, die kan er aan iedereen maximaal één verkopen.
                  Als dezelfde fabrikant een aantal onderdelen gebruikt die een beperkt aantal wasbeurten meegaan (het gaat hier in dit topic over een wasmachine), dan zal de klant uiteindelijk toch een nieuwe wasmachine moeten kopen of die laten repareren.
                  Maar de kostprijs van losse onderdelen wordt zo hoog gehouden dat het niet altijd voordelig blijft om een oude machine draaiende te houden met behulp van wisselstukken (zeker niet als je de werkuren + verplaatsing bij telt).
                  Als je een wasmachine zou samenstellen met vervangonderdelen, dan zou die waarschijnlijk meer dan 10 keer zo duur zijn als een nieuwe.

                  Naar het schijnt zou binnen hetzelfde merk een duurdere wasmachine zelfs niet eens langer meegaan dan de goedkoopste van dat merk, de duurdere heeft alleen wat meer "technische snufjes" (van mijn goedkope Beko wasmachine gebruik ik zelfs niet alle wasprogramma's, waarom zou ik dan een duurdere met nog meer programma's kopen?).

                  Bij toestellen die meer aan vernieuwing onderhevig zijn ligt dat wel iets anders.
                  Televisies met een beeldbuis hebben ze heel lang hetzelfde gemaakt, maar dan zijn ze begonnen met een andere beeldverhouding (van 4:3 naar 16:9).
                  Wat later zijn dan de (Full-HD) plasma schermen op de markt gekomen, en dan de LCD (TFT), waarbij ze dan iets later ook nog de achtergrondverlichting met led hebben gemaakt in plaats van "TL-buisjes".
                  Nu zijn het de 4K toestellen, en ondertussen zijn er ook de eerste OLED TV's te koop.
                  Als er iets nieuws op de markt komt, dan wordt er niet meer altijd gewacht tot het oude versleten is voor er een nieuw wordt gekocht (kijk maar naar Smartphones).
                  Vooral wat TV's betreft ken ik er verschillende die bijna alle soorten hebben gehad, telkens als er wat nieuws kwam kochten die een nieuwe TV.
                  Op die manier kunnen ze de fabrieken ook draaiende houden.
                  Maar wasmachines werken al heel lang op hetzelfde principe, daar kunnen ze alleen nog maar heel kleine "verbeteringen" aan doen, die niet genoeg opvallen om het oude toestel daarom te vervangen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                    Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    Mijn Bosch wasmachine is ondertussen 20 jr oud (1995), en doet het nog altijd. Verkopen ze tegenwoordig dan zo'n bucht ?
                    Nee, ik denk het niet, maar wie z'n toestellen 'tot in de eeuwigheid' blijft bijhouden/herstellen, die zit na een aantal jaren met bucht.
                    Een machine van 20 j oud zal veel meer water en veel meer elektriciteit verbruiken tov de modernere 'bucht' .
                    Energielabel weet je wel, die gaan van A tot G en voor wasmachines geven die ook het waterverbruik aan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze



                      onze stofzuiger zijn wieltje is na 2jaar kapot gegaan. Kostprijs 1 wieltje 30€. Kostprijs nieuwe stofzuiger 70€. tja, wat doet een mens dan.

                      Best wel trieste evolutie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                        Mijn inziens is het probleem te zoeken op meerdere vlakken.
                        De reden dat de toestellen niet lang meegaan is omdat we zo hard consumeren en er geen technisch geschoold personeel meer is.
                        Klinkt vreemd maar ik motiveer:

                        Zo moeten fabrikanten blijven inoveren (ook als is de winst subtiel of zelfs onwenselijk).
                        Een model is demode na pakweg 3 jaar. Vroeger was een model demode na 30 jaar. De mensen willen het nieuwste omdat de buren dat ook hebben. Het is een statussymbool.

                        Anderzijds, probeer de dag van vandaag eens iemand te vinden dat electronica gestudeerd heeft en nog wil/kan werken aan een wasmachiene.
                        Je komt dus in de problemen om een servicenetwerk uit te bouwen met distributie van onderdelen en opleiden van geschoold personeel.(wat zeer duur is trouwens)
                        En dat mes snijd aan twee kanten. Er is minder aanbod in personeel maar er is ook minder werk in die sector waardoor het niet interessant is om het te gaan leren.
                        Het is goedkoper iets zo te maken dat het goedkoop wordt (snel verkoopbaar) maar ook niet meer "serviceable" is (snel terug verkoopbaar)
                        Geen oude stock, geen onderdelen, geen personeel, geen administratiekost enkel nog productie, transport en recycle.

                        Het is ondertussen zo erg geworden dat we nu ook "productie on demand" hebben of "stock on the road".
                        Als je morgen een nieuwe wagen besteld dan wordt uw order direct aan de fabriek doorgegeven en dan pas starten ze met de productie waar je hem 30 jaar geleden gewoon uit stock kon bestellen.
                        Voor bepaalde artikelen hebben ze een fenomeen "stock on the road". Jij wil iets, het is vermoedelijk al ergens onderweg op een vrachtwagen richting jou.
                        Dat komt door ver doorgedreven optimalisaties van stockbeheer. Jij koopt bv een wasmachiene, jouw order gaat in de computer, fabrikant weet per direct dat uw verkoper er 1 te kort zal hebben dus produceren ze een bij. Maar de transportfirma is eigenlijk al de wasmachine van de klant voor u aan het brengen, en het is dat toestel dat je dan meekrijgt of geleverd zal worden. De klant achter u krijgt uw toestel. +-
                        Bij uw verkooppunt houden ze maar een zeer kleine buffer of zelfs geen buffer aan.
                        En zo werkt het een het ander in de hand. Daar is geen plaats meer voor "service".
                        Nu hebben we een productie <-> recycle loop, service kan daar niet tussen en dat is ook de reden dat service zo duur is in verhouding tot de aankoopprijs van een toestel.

                        En waarschijnlijk spelen nog ander factoren mee in het verhaal.

                        Comment


                        • #13
                          Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                          De meeste winkels hebben nog wel wat voorraad, maar gewoonlijk niet van alle modellen.
                          Toen ik mijn tv kocht heb ik aan de verkoper meteen gezegd dat het toestel in voorraad moest zijn, en omdat ik nog ecocheques had moest het ook mogelijk zijn om die daarvoor te gebruiken.
                          Omdat ik ook het formaat had opgegeven werd de keuze meteen veel gemakkelijker, er waren nog maar drie modellen die voldeden aan die eisen.
                          Ik had online al gezien wat er daar in voorraad was, eigenlijk had ik mijn keuze thuis al gemaakt, en na het bekijken van wat verschillende beelden (voor zover de beeldkwaliteit te beoordelen is in een winkel) heb ik die dan ook gekocht.

                          Of ze productie on demand toepassen voor huishoudapparatuur, dat weet ik niet, volgens mij is het toch nog voordeliger om een grote serie van hetzelfde model te maken.
                          Voor een auto is dat anders, daar heb je gewoonlijk een keuze tussen een heleboel opties en kleuren, die kunnen ze na de productie nooit meer aangepast krijgen volgens de wensen van de klant (dat zou heel erg duur worden).
                          Die moeten ze dus wel on demand produceren.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                            die wegwerpmaatschappij bestaat al even hé. Destijds zijn er heel wat automerken verdwenen omdat ze geen vervangmarkt hadden, die hun wagens gingen een mensenleven mee en dus konden zij er uiteindelijk geen nieuwe meer verkopen. Ik vermoed dat het met wit en ander goed eveneens zo is. Zelf laten wij nooit een groot toestel herstellen als het buiten garantie is, we zijn op termijn goedkoper af met een redelijk toestel kopen en bij een niet zelf te herstellen defect te vervangen. Momenteel gaan ze wat langer mee omdat de kindjes al wat jaren het huis uit zijn en deze apparaten dus minder hard moeten werken.
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                            Comment


                            • #15
                              Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              Mijn inziens is het probleem te zoeken op meerdere vlakken.
                              De reden dat de toestellen niet lang meegaan is omdat we zo hard consumeren en er geen technisch geschoold personeel meer is.
                              Klinkt vreemd maar ik motiveer:

                              Zo moeten fabrikanten blijven inoveren (ook als is de winst subtiel of zelfs onwenselijk).
                              Een model is demode na pakweg 3 jaar. Vroeger was een model demode na 30 jaar. De mensen willen het nieuwste omdat de buren dat ook hebben. Het is een statussymbool.

                              ..............................................
                              De eerste die komt snoeven met zijn wasmachine moet ik toch nog tegenkomen hoor , met een auto daarentegen....

                              Comment

                              Working...
                              X