Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies aan een leek - welk type aankopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies aan een leek - welk type aankopen?

    Hallo allemaal,

    Na eens door de laatste post gegaan te zijn, is het mij duidelijk dat ik een zeer basic vraag heb. Ik ben een leek in de fotografie, maar hoop dat jullie mij kunnen verderhelpen.

    Sinds 4 jaar heb ik een Sony digitaal toestel.
    Ik wil echter graag een groter type camera, die mooiere foto's trekt.

    Hetgeen ik belangrijk vind:
    - snelle reactie en geen 'verwerkingstijd'. Ik heb een dochter van 2 en die blijven niet netjes stilzitten voor de camera. Bij mijn Sony digitaal toestel, duurt het enkele milliseconden, maar genoeg om het te merken, eer hij het beeld vastlegt en dan komt er ook nog eens 'verwerken' op het schermpje waardoor ik niet onmiddellijk een nieuwe foto kan maken
    - goeie zoom (we reizen veel)
    - minimum aantal mp zodat ik eventueel foto's kan laten uitvergroten
    - een scherm (hoeft niet touch-screen te zijn) maar ook de mogelijkheid om door het oog te kijken indien er teveel zonlicht is...

    - is er een mogelijkheid om een toestel te hebben dat connecteert met wifi en ervoor zorgt dat de genomen foto's dan naar mijn Google Photo's account gaan?

    Na een beetje te surfen op internet zag ik dat er spiegelreflex camera's zijn (nog 'way too soon' voor mij, denk ik dan), hybride (is dit een goede tussenstap?) en digitale toestellen zijn.
    Denk ik juist als ik richting hybride ga?
    En zo ja, welk type kies ik dan om prijs-kwaliteit goed te zitten?

    Het is echt zeer simpel, om familiefoto's en vakantiefoto's te nemen.

    Alle tips zijn welkom!


    Groetjes,
    Maaike

  • #2
    Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

    Aan welk budget dacht je zo +-?
    Tegenwoordig zijn de meeste toestellen prijs/kwaliteit behoorlijk goed.
    Het zullen de mogelijkheden zijn die de prijs sterk zullen bepalen.

    Comment


    • #3
      Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

      De Sony FZ1000 is iets wat aan jouw wensen zou voldoen denk ik, er is hier een uitgebreid topic over http://forum.belgiumdigital.com/f9/p...-a-508614.html
      Ik heb toestel nu een maand of 2 en ben er heel tevreden over.
      Cypho
      Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

      Comment


      • #4
        Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

        De Panasonic FZ1000 is inderdaad een goede keuze, iets kleiner is de nieuwe Panasonic FZ300, ook goed.
        Als deze toestellen te groot zouden zijn, kijk dan eens naar een travel zoom, zoals de Panasonic TZ70.
        Rudi

        Comment


        • #5
          Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
          De Panasonic FZ1000 is inderdaad een goede keuze, iets kleiner is de nieuwe Panasonic FZ300, ook goed.
          Als deze toestellen te groot zouden zijn, kijk dan eens naar een travel zoom, zoals de Panasonic TZ70.
          Rudi
          Super bedankt voor de reacties. Dit toestel ziet er zeker niet te groot uit, ligt binnen de verwachtingen/wens.
          Is er dan een verschil tussen Panasonic Lumix of de Sony?
          Ze lijken vrij gelijkaardig...

          Comment


          • #6
            Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

            En misschien nog een domme vraag, maar ik zie dat het allemaal DSLR's zijn. Wat is dan het verschil met hybride? Of moet ik me daar niet teveel zorgen om maken?

            Comment


            • #7
              Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

              De Panasonic FZ1000 en Sony RX10 zijn geen dslr's. Het zijn allebei bridge camera's die eruit zien als een dslr maar inwendig zijn ze verschillend. Sensor is kleiner(maar wel groter dan een low-end compact) en er zit geen spiegel in. Daardoor is de zoeker ook elektronisch. De lens kan je niet wisselen zoals bij een dslr of systeemcamera.

              De RX10 heeft een 24-200mm lens met F2.8 over het hele bereik. De FZ1000 heeft een 25-400mm lens maar het diafragma is F2.8-F4. De RX10 heeft een betere bouwkwaliteit en is compacter. De FZ1000 heeft 4k video, dat heb je alleen bij de opvolger vd RX10, de RX10II. Ik zou ook gaan voor de Panasonic, lijkt me de beste camera vd twee.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                De FZ1000 is het meest veelzijdige camera die ik ooit ook heb gebruikt.
                Uitstekende kwaliteit.
                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Maaikeveedeebee Bekijk bericht
                  En misschien nog een domme vraag, maar ik zie dat het allemaal DSLR's zijn. Wat is dan het verschil met hybride? Of moet ik me daar niet teveel zorgen om maken?
                  Een hybride camera is hetzelfde als een bridge. Deze camera's maken de "brug" tussen een compact and een DSLR. Het zijn grotere compacts met het uitzicht en een aantal functies van een DSLR.
                  Rudi
                  Last edited by rudimaes; 28 augustus 2015, 07:32.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                    Een hybride camera is hetzelfde als een bridge. Deze camera's maken de "brug" tussen een compact and een DSLR. Het zijn grotere compacts met het uitzicht en een aantal functies van een DSLR.
                    Rudi
                    super! dank je voor alle advies

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                      check! ik ga voor de panasonic! mercie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                        Zal je geen spijt van hebben! Veel plezier ermee!
                        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                        Comment


                        • #13
                          Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                          Zal je geen spijt van hebben! Veel plezier ermee!
                          Beste Muse, Rudimaes,...

                          Net enkele toestellen gaan bekijken waaronder de Panasonic FZ1000 zoals jullie mij hem aanraadden.
                          De verkoper bracht met iets of wat van de wijs. Hij raadt me nl de Fuji x-T10 aan. Omdat ik die 16 optische zoom volgens hem zelfden ga nodig hebben. Uiteindelijk zou dat sporadisch maar eens het geval zijn op schoolfeesten etc. Maar hij beweerde dat de kwaliteit van de foto's en de diepte ervan gewoon veel mooier zijn op de Fuji. Die ik in eerste instantie op automaat zal gebruiken maar hier ook de mogelijkheid heb om manueel mee aan de slag te gaan in de toekomst.

                          What's your opinion?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                            Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                            Zal je geen spijt van hebben! Veel plezier ermee!
                            Beste Muse, Rudimaes,...

                            Net enkele toestellen gaan bekijken waaronder de Panasonic FZ1000 zoals jullie mij hem aanraadden.
                            De verkoper bracht met iets of wat van de wijs. Hij raadt me nl de Fuji x-T10 aan. Omdat ik die 16 optische zoom volgens hem zelfden ga nodig hebben. Uiteindelijk zou dat sporadisch maar eens het geval zijn op schoolfeesten etc. Maar hij beweerde dat de kwaliteit van de foto's en de diepte ervan gewoon veel mooier zijn op de Fuji. Die ik in eerste instantie op automaat zal gebruiken maar hier ook de mogelijkheid heb om manueel mee aan de slag te gaan in de toekomst.

                            What's your opinion?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                              Kijk misschien ook eens naar een Sony A6000 ... een bliksemsnel toestel, heb er juist 1 gekocht ... maakt prachtig goede beelden ..

                              Comment

                              Working...
                              X