Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies aan een leek - welk type aankopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies aan een leek - welk type aankopen?

    Hallo allemaal,

    Na eens door de laatste post gegaan te zijn, is het mij duidelijk dat ik een zeer basic vraag heb. Ik ben een leek in de fotografie, maar hoop dat jullie mij kunnen verderhelpen.

    Sinds 4 jaar heb ik een Sony digitaal toestel.
    Ik wil echter graag een groter type camera, die mooiere foto's trekt.

    Hetgeen ik belangrijk vind:
    - snelle reactie en geen 'verwerkingstijd'. Ik heb een dochter van 2 en die blijven niet netjes stilzitten voor de camera. Bij mijn Sony digitaal toestel, duurt het enkele milliseconden, maar genoeg om het te merken, eer hij het beeld vastlegt en dan komt er ook nog eens 'verwerken' op het schermpje waardoor ik niet onmiddellijk een nieuwe foto kan maken
    - goeie zoom (we reizen veel)
    - minimum aantal mp zodat ik eventueel foto's kan laten uitvergroten
    - een scherm (hoeft niet touch-screen te zijn) maar ook de mogelijkheid om door het oog te kijken indien er teveel zonlicht is...

    - is er een mogelijkheid om een toestel te hebben dat connecteert met wifi en ervoor zorgt dat de genomen foto's dan naar mijn Google Photo's account gaan?

    Na een beetje te surfen op internet zag ik dat er spiegelreflex camera's zijn (nog 'way too soon' voor mij, denk ik dan), hybride (is dit een goede tussenstap?) en digitale toestellen zijn.
    Denk ik juist als ik richting hybride ga?
    En zo ja, welk type kies ik dan om prijs-kwaliteit goed te zitten?

    Het is echt zeer simpel, om familiefoto's en vakantiefoto's te nemen.

    Alle tips zijn welkom!


    Groetjes,
    Maaike

  • #2
    Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

    Aan welk budget dacht je zo +-?
    Tegenwoordig zijn de meeste toestellen prijs/kwaliteit behoorlijk goed.