Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ING Tempo account

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ING Tempo account

    Momenteel hebben wij een rabobank gift account voor onze minderjarige dochter (0.10% + 0.75 getrouwheidspremie) nog op onze naam dus. Daar de rest van ons geld bij de ING staat, zou een Tempo account interessant zijn? Deze is 0,4% + 1,2% getrouwheidspremie. Dit gewoon op onze naam, of kun je met zo'n rekening niet snel aan je geld indien uitzonderlijk nodig, is er een addertje? Nu hebben we een Lion deposit bij ING (0.10 + 0.10).

  • #2
    Re: ING Tempo account

    Over de veiligheid moet je niet twijfelen, maar ik vind ING een slechte bank.
    Ze hebben me ooit producten proberen aan te smeren waar alleen zij beter van werden (hoge kosten, lage opbrengst).

    Je spreekt tussen deze rekeningen over een verschil van 0,7%.
    Ik weet niet over welke sommen je spreekt, maar voor een bedrag van 5.000€ spreek je over 35€ per jaar.

    Als je denkt dat dat geld nog lang gaat blijven staan zou ik een Keyplan van Keytrade aanraden. Dan beleg je in fondsen zonder instapkosten.

    Comment


    • #3
      Re: ING Tempo account

      Ik vermoed dat dit zoiets is als wat ze bij BNP een Woonspaarrekening noemt, da's enkel voor mensen tussen 18 en 35 en je mag maar €6000 per jaar storten, hogere bedragen worden resoluut geweigerd op die rekening. De rente is trouwens 0.1% + 1.4%.

      Maar zoals Tommie zegt, het gaat maar over een marginaal bedrag en bovendien is er al een suggestie geweest om getrouwheidspremies te laten vallen (gaat nog wel ff duren, maar ik weet dan ook niet hoe oud je dochter is). Je kan dan beter kijken naar een bank met de laagste kosten voor zo'n spaarrekening.

      Een ander punt waar je mee rekening moet houden is dat zo'n gift account op naam van je dochter staat en op haar 18e krijgt zij automatisch de beschikking over die rekening, terwijl dit met een spaarrekening op jullie naam niet zo is en jullie dus op haar 18e dit geld nog moeten overschrijven (en ik ben geen expert in fiscaal recht, maar de fiscus kan dit zien als ontduiking van mogelijk successierechten).
      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

      Comment


      • #4
        Re: ING Tempo account

        Ik stort elke maand voor onze kleinkinderen 50€ op een spaarrekening. Ik ben ook al een tijdje aan het uitzien naar een beter renderend alternatief van de klassieke spaarrekening. Welke zijn hier de beste ervaringen. Als bankrelaties heb ik o.a. Rabo, Deutsche bank, Binck en verder de grootbanken, waar het sop de kool niet waard is.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: ING Tempo account

          Kan gewoon via bankgift wutske http://www.boekhouder.be/faq/355-sch...-dat-best.html
          Best niet sterven binnen 3 jaar dan of ze betalen de volle pond (als de nalatenschap groter is dan 250000 euro)

          Comment


          • #6
            Re: ING Tempo account

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Ik stort elke maand voor onze kleinkinderen 50€ op een spaarrekening. Ik ben ook al een tijdje aan het uitzien naar een beter renderend alternatief van de klassieke spaarrekening. Welke zijn hier de beste ervaringen. Als bankrelaties heb ik o.a. Rabo, Deutsche bank, Binck en verder de grootbanken, waar het sop de kool niet waard is.
            Eens kijken bij Moneyou ? (dochter van ABN-Amro).
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: ING Tempo account

              Volgens mij is een Keyplan van Keytrade dan een heel goede oplossing. Kan je ineens in fondsen steken en gespreid instappen zonder instapkosten.

              Comment


              • #8
                Re: ING Tempo account

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Eens kijken bij Moneyou ? (dochter van ABN-Amro).
                Even gaan kijken. De interessantste formule lijkt het Plus sparen. 0,10 + 1,25 getrouwheidspremie. Nu, voor zo'n getrouwheidspremies heb ik het niet zo. Mar blikbaar is dat overal hetzelfde liedje. De getrouwheidspremie is nog geen beetje hoger dan de basisrente. Nu voor een spaarformule voor je kleinkinderen, meestal op lange termijn, lijkt dit de beste oplossing. Ik hou er ook van alles nog zelf te beheren en "voorlopig althans" in geen formules te stappen op naam van de kinderen zelf.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment

                Working...
                X