Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerkshow Scheveningen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vuurwerkshow Scheveningen

    Wilde dit al een lange tijd eens doen om vuurwerk te fotograferen..
    Afgelopen vrijdag naar Scheveningen geweest voor het jaarlijkse vuurwerkevenement..

    Valt nog niet mee moet ik zeggen, hoop zitten proberen met sluitertijd en diafragma, uiteindelijk vond ik deze wel een mooie..

    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Vuurwerkshow Scheveningen

    Zeker en vast een hele mooie opname Jos, prachtige kleuren

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Vuurwerkshow Scheveningen

      Je hebt heel mooie kleurtjes getroffen, Jos. Ook mooi dat de pier net herkenbaar is.
      Dat het net niet donker was is een pluspunt.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Vuurwerkshow Scheveningen

        Super compo en die lucht is prachtig ook ... om nog van de kleurtjes te zwijgen

        Water en vuur is een mooie combinatie hé
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Vuurwerkshow Scheveningen

          Bedankt iedereen voor de leuke reacties..
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Vuurwerkshow Scheveningen

            zou hier ook zeker tevreden mee zijn,zelf nog nooit geprobeerd.
            eos 600 d
            lens 18-135 canon 10-22canon

            Comment


            • #7
              Re: Vuurwerkshow Scheveningen

              Ook nog nooit gedaan, moet niet makkelijk zijn. Mooi shot en de compo zit ook goed
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: Vuurwerkshow Scheveningen

                Pascal en Kurt ook bedankt voor het reageren..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Vuurwerkshow Scheveningen

                  Zeer geslaagd. Sluitertijd van 15s dus je hebt hier meerdere 'explosies' in de tijd gespreid, bijna zoals een foto met meerdere belichtingen over elkaar.
                  Het technisch experiment heeft duidelijk iets opgeleverd.

                  Wat ik persoonlijk jammer vind, is dat bij avondopnamen de straatverlichting en gebouwen een lelijke gele kleur kunnen krijgen. Witbalans corrigeren, helpt niet, aangezien de kleuren van je vuurwerk en lucht dan om zeep zijn. Een oplossing weet ik er niet meteen voor, tenzij lokaal bijwerken in Photoshop. (Geheel terzijde, want dat is puur smaak.)

                  De foto roept nog een vraag bij mij op: zou deze niet in aanmerking komen voor een HDR-achtige bewerking waarbij de donkere delen aanzienlijk worden opgetrokken? Ik weet dat sommigen HDR een smerig woord vinden, maar het hoeft niet altijd onwerkelijk over te komen. Het is iets dat ik zelf af en toe doe met foto's in het donker...
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vuurwerkshow Scheveningen

                    Mooi resultaat Jos.
                    Prachtige kleuren.

                    groetjes

                    moniq
                    groetjes, moniq (BD1321BE)

                    A picture paints a thousand words

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vuurwerkshow Scheveningen

                      Pieter en Moniq ook bedankt voor te reageren..

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      De foto roept nog een vraag bij mij op: zou deze niet in aanmerking komen voor een HDR-achtige bewerking waarbij de donkere delen aanzienlijk worden opgetrokken? Ik weet dat sommigen HDR een smerig woord vinden, maar het hoeft niet altijd onwerkelijk over te komen. Het is iets dat ik zelf af en toe doe met foto's in het donker...
                      HDR voor mij geen smerig woord hoor. Al mijn opnames met tegenlicht zijn HDR, handmatig geblend in photoshop. Zij het wel dat ik het probeer het er natuurlijk uit te laten zien.
                      Snap je bedoeling betreft deze foto, ben alleen bang dat dan de lucht ook te licht gaat worden, en die vind ik nu juist mooi als achterrond van het vuurwerk...
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment

                      Working...
                      X