Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plastificeerapparaat voor foto's.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Plastificeerapparaat voor foto's.

    Graag zou ik zo'n apparaat aankopen; voornamelijk om A4-prints te plastificeren.
    Maar er bestaan twee types: er zijn er die de folie opwarmen en er zijn er die "koud" plastificeren.
    Welke zijn de beste om foto's te plastificeren ?

    Zijn er hier misschien BD-ers die ook zo'n toestel gebruiken ? Graag je bevindingen + het merk.

    En last but not least: wat is de kostprijs ongeveer voor 1 A4-tje ?
    Zijn de "koude" folies even duur als diegene die moeten opgewarmd worden ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Acco Rexel LV250 - A4 warm plastifiëren Héél kontent van. Ik heb dat ding in de macro ongeveer 50€ betaald. Goed en niet duur - en dat machientje wordt héééél veel gebruikt. De pochetten koop ik in grote aantallen (1000) omdat die anders duur uitvallen. Het is niet van de rapste, en om goed te sealen draai ik ze er 2x door. Maar de prijs ja....

    Macrofolder in de gaten houden, ze staan er regelmatig in steraanbieding.

    Oli.

    Comment


    • #3
      Ik gebruik op het werk een toestel dat beide kan (warm en koud), en ik merk geen verschil in kwaliteit. Interessant is dat je een toestel gebruikt met regelbare temperatuur. Zo kan je het resultaat optimaliseren: luchtbellen of wazige vlekken betekent te koud; rimpels betekent te warm. Overigens, twee keer doorheen draaien zoals Oliver, zou eigenlijk ook rimpels moeten veroorzaken, en beter sealen doet he volgens mij niet. Misschien dat Oliver's toestel niet warm genoeg draait, en dat hij daarom 2x moet...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Ik wil ook wel zo 'n toestel kopen, maar dan ook voor het plastificeren van bv naamkaartjes.
        Is het zo dat je een A4 in een A4-pochette moet steken en dan door een machine halen met als gevolg dat je rond je A4 nog een halve cm plastiek ziet zitten? Of kan je na het plastificeren je A4 nog snijden tot een kleiner formaat, en komt dan de plastic niet los?
        Fuji FinePix S100fs

        Comment


        • #5
          Originally posted by Oliver
          Acco Rexel LV250 - A4 warm plastifiëren Héél kontent van. Ik heb dat ding in de macro ongeveer 50€ betaald. Goed en niet duur - en dat machientje wordt héééél veel gebruikt. De pochetten koop ik in grote aantallen (1000) omdat die anders duur uitvallen. Het is niet van de rapste, en om goed te sealen draai ik ze er 2x door. Maar de prijs ja....

          Macrofolder in de gaten houden, ze staan er regelmatig in steraanbieding.

          Oli.
          En wat kosten die pochetten dan zoal, Oliver ?
          Koop je die ook in de Macro ?
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            heb een coollaminator van brother,handig is dat de folie op rol zit,maar als ik het nog eens moest kopen werd het èèn die warm lamineert!bij sommige lichtinval zie je de wazige vlekken en kleine luchtbelletjes goed zitten!
            geen aanrader voor foto's dus!

            mvg; meuwi
            grts; M

            Comment


            • #7
              Originally posted by Mar©
              Originally posted by Oliver
              Acco Rexel LV250 - A4 warm plastifiëren Héél kontent van. Ik heb dat ding in de macro ongeveer 50€ betaald. Goed en niet duur - en dat machientje wordt héééél veel gebruikt. De pochetten koop ik in grote aantallen (1000) omdat die anders duur uitvallen. Het is niet van de rapste, en om goed te sealen draai ik ze er 2x door. Maar de prijs ja....

              Macrofolder in de gaten houden, ze staan er regelmatig in steraanbieding.

              Oli.
              En wat kosten die pochetten dan zoal, Oliver ?
              Koop je die ook in de Macro ?

              Nee, ik koop ze bij de groothandel via mama Ik zal de prijzen eens opzoeken, maar dat is voor na het verlof, vannacht is bibi ribedebie

              Oli.

              Comment


              • #8
                Allez, goeie vakantie en geef uw mama nen dikke kus van mij !
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  ps, deze week staat zo'n toestel als ik me niet vergis in reclame bij carrefour

                  Comment

                  Working...
                  X