Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er wel eens gefigureerd voor (de repetities van) een tv-programma?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft er wel eens gefigureerd voor (de repetities van) een tv-programma?

    De laatste tijd probeer ik zo vaak als maar kan een motto van een oud klasgenoot van mijn middelbare schooltijd te volgen, namelijk dat je elke dag iets moet doen dat je eng vindt.

    Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik gefigureerd voor de repetities van een TV programma, waar ik op de plek moest gaan zitten van de kandidaten die aan het programma meedoen, om de cameramannen en het productiehuis de mogelijkheid te geven een technische doorloop te doen, te kijken waar knelpunten zitten e.d.

    Omdat ik liever achter de camera sta, was dit, ondanks dat het dan alleen opgenomen werd voor intern gebruik (om de latere opname aan te kunnen staven qua tijdsduur) wel echt even iets dat ik eigenlijk helemaal niet prettig vind.
    In mijn functie als vrijwillig cameraman bij de lokale omroep van mijn stad was het echter ook wel weer een kijkje in de keuken van wat wij toch altijd maar "de grote mensen televisie" noemen, omdat wij toch met enige regelmaat met mensen werken die niet elke dag achter een camera staan en er daardoor op een hele andere manier mee bezig zijn, waardoor er wel eens wat fout gaat.

    Met de rest van de figuranten (een groep van 10-11 man, waarvan het merendeel vrouw overigens) heb ik de twee dagen ontzettend veel lol gehad en begin september doe ik dit nog eens twee dagen.

    Heeft er iemand wel eens iets soortgelijks gedaan hier? Met de achterliggende gedachte dat je toch het liefst áchter de camera staat?
Working...
X