Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

    Mijn vrouw en ik hebben gekozen om compacter en lichter te reizen, bijgevolg hebben we beiden onze Canon body + lenzen verkocht, zij had een Canon 650D en ik een Canon 7D. Zelf ben ik intussen al voorzien van een systeemcamera Olympus E-M1 met verwisselbare Pro-lenzen.

    Mijn vrouw wenst nog compacter en lichter op stap te gaan en zou dus het liefst een alles in een camera willen aankopen met een lichtsterke zoomlens van uitstekend glas.

    Hieronder wat referentie van wat we zelf goed glas voor onze body’s vonden:
    - Canon lens F2.8 17-55
    - Canon lens F4.0 70-200
    - Canon f1.8 50mm
    - Canon lens macro/portret f2,8 100mm.

    Ze gebruikt de camera hoofdzakelijk voor het fotograferen van paarden, kinderen, honden en uiteraard …allround.

    Haar eisen zijn:
    - Een zoombereik 28-200mm (35mm)
    - Een goede C-AF
    - Snelle en lichtsterke zoom
    - Gebruiksvriendelijk
    - Mogelijkheid van externe flits
    - Scherpe plaatjes
    - Eventueel nog wat reserve in de IQ om wat te croppen.
    - Video is meegenomen, maar niet de hoofdzaak.

    Alvast bedankt voor de response.
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

  • #2
    Re: Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

    Bereik 28-200 en lichtsterk is volgens mij niet mogelijk.

    Een kleine Pana GF(weet niet waar de nummering is) met 14-42 en een tele. Pana heeft van de motorzooms die erg plat zijn in ingetrokken toestand.

    Bijkomend voordeel: de Oly en Pana zijn beide MFT, dus kunnen jullie ook lenzen uitwisselen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).


      of rx10
      ps: wel je handtekening aanpassen he.

      Comment


      • #4
        Re: Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

        Inderdaad, de Panasonic FZ1000, is een zeer goede bridge.
        25-400mm, F2.8-F4 Leica zoomlens, zeer snelle AF,
        excellente EVF, draaiend scherm etc.
        De meest veelzijdige camera waar ik ooit mee werkte.
        Andere keuzes zijn de Sony RX10 en RX10 II.
        Rudi

        Comment


        • #5
          Re: Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Bereik 28-200 en lichtsterk is volgens mij niet mogelijk.

          Een kleine Pana GF(weet niet waar de nummering is) met 14-42 en een tele. Pana heeft van de motorzooms die erg plat zijn in ingetrokken toestand.

          Bijkomend voordeel: de Oly en Pana zijn beide MFT, dus kunnen jullie ook lenzen uitwisselen.
          Wat betreft lenzen uitwisselen, het zou natuurlijk ideaal kunnen zijn als 2de body
          Maar helaas gaat een combi van verschillende lenzen (zoombereik) de draagtas voor haar, hierop niet echt compact en lichter maken.
          Sony A7 mkIII
          Is all I need :-)

          Comment


          • #6
            Re: Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

            Met de FZ1000 heb je normaal gezien alles in huis om mee verder te kunnen. Niet heel compact, maar licht genoeg om altijd rond je nek te hangen.

            Comment


            • #7
              Re: Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

              Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
              Met de FZ1000 heb je normaal gezien alles in huis om mee verder te kunnen. Niet heel compact, maar licht genoeg om altijd rond je nek te hangen.
              Is dit anno 2015 de enige (lichte) camera die aan de eisen kunnen voldoen?
              Body FZ100 is inderdaad niet heel compact en zelfs niet kleiner dan haar Canon 650D.

              Iemand hier die ervaring heeft ivm het glas IQ van de FZ1000, geeft dit buiten het "bokeh" het zelfde resultaat als onze lenzen voorheen?
              Is de C-Af voor het fotograferen van paarde, kinderen, enz.. hetzelfde als een Canon 650D?
              Sony A7 mkIII
              Is all I need :-)

              Comment


              • #8
                Re: Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

                Hier enkele voorbeeldfoto's genomen met de FZ1000 ook enkele in kerk!!










                Hopelijk heb je er iets aan maar de FZ1000 is in mijn ogen voor vakantiefoto's een echte topper

                grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

                  Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                  Is dit anno 2015 de enige (lichte) camera die aan de eisen kunnen voldoen?
                  Body FZ100 is inderdaad niet heel compact en zelfs niet kleiner dan haar Canon 650D.

                  Iemand hier die ervaring heeft ivm het glas IQ van de FZ1000, geeft dit buiten het "bokeh" het zelfde resultaat als onze lenzen voorheen?
                  Is de C-Af voor het fotograferen van paarde, kinderen, enz.. hetzelfde als een Canon 650D?
                  De IQ van de FZ1000 is zeker zo goed als de Nikon D5100 reflex en de Sony A6000 systeem camera(beiden APS-C sensor), die ik voorheen had.
                  De Leica 25-400mm F2.8-F4 zoomlens, is van zeer goede kwaliteit.
                  De meeste nieuwe gebruikers verbazen zich over de kwaliteit en snelheid van deze camera.(AF in daglicht ongeveer 1/10 sec, en dit voor een bridge)
                  Rudi
                  Last edited by rudimaes; 23 augustus 2015, 14:13.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

                    Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                    De IQ van de FZ1000 is zeker zo goed als de Nikon D5100 reflex en de Sony A6000 systeem camera(beiden APS-C sensor), die ik voorheen had.
                    De Leica 25-400mm F2.8-F4 zoomlens, is van zeer goede kwaliteit.
                    De meeste nieuwe gebruikers verbazen zich over de kwaliteit en snelheid van deze camera.(AF in daglicht ongeveer 1/10 sec, en dit voor een bridge)
                    Rudi
                    Wat betreft het glas wat uiteraard ook zeer sterk de IQ beïnvloed, naar wat refereer je dan kwa lenzen precies?
                    Sony A7 mkIII
                    Is all I need :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

                      Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                      Wat betreft het glas wat uiteraard ook zeer sterk de IQ beïnvloed, naar wat refereer je dan kwa lenzen precies?
                      De D5100 was met de Nikon 18-105 VR, goede lens maar geen top.
                      Rudi

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

                        Ik ga na wat lezen (reviews) de Panasonic FZ1000 vs Sony RX10 toch moeten laten vallen.

                        Reden:
                        Mij vrouw incl. mezelf vinden vanwege een nog kleinere sensor dan het MFT-formaat deze uit de kluiten gewassen body uit proportie en is bijna even groot als een Canon 650D / 7D. Hierbij is de DOF nog beperkter dan bij MFT en bijgevolg ook meer ruis bij hogere iso’s.

                        Een Sony a6000 of A7, is helaas door de grote APS-C lenzen ook geen echte optie.

                        Het enige alternatief lijkt me dan eerder bij een Olympus M5/10 te liggen …
                        Sony A7 mkIII
                        Is all I need :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

                          tja zeer compact + lichtsterk + vergelijkbare beeldkwaliteit van dslr + toplenzen.....

                          er zouden niet veel dslr's meer verkocht worden hé dan, kleiner en compacter is altijd toegevingen doen...
                          ofwel ga je voor kleine sensor, ofwel voor de beeldkwaliteit...
                          MFT zal hier voor jou idd de meest nuttige aanvulling zijn denk ik (de compabiliteit van lenzen is toch een groot voordeel)
                          ikzelf heb me lichter gemaakt door nieuwe/makkelijkere tassen en B-GRIP systeem aan te schaffen, dat helpt toch al voor't gewicht!
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

                            Tja, keuzes, hé
                            Ik weet het wel dat er compromissens dienen gesloten te worden, maar beiden wensen we hier wel vlijmscherpe plaatjes uit de camera te persen, goed glas en een deftige sensor is dan wel belangrijk. Zeker gezien mijn vrouw regelmatig foto's van paarden, honden (binnen/overdekt) in niet ideale (licht) omstandigheden neemt.

                            Als we voor een 2de MTF-body kiezen, zal hier ongetwijfeld een lens of 2 weer dubbel aangekocht worden, wat de prijzen zal opdrijven.
                            Anderzijds denk ik dan weer dat een MFT Olympus M5ii/M10 een stap hoger ligt dan een Panasonic FZ1000 vs Sony RX10, toch
                            Sony A7 mkIII
                            Is all I need :-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vrouw ruilt Canon SLR om voor een Bridge (Zoom).

                              Hallo,

                              Ik mag gerust zeggen dat ik een "ervaringsdeskundige" ben op het vlak van de combinatie reizen/fotografie, en dat zowel met de eigen wagen als het vliegtuig
                              Het was voor mij ook een lange zoektocht naar de "ideale" reiscamera.
                              Ik heb dan ook heel wat variaties uitgetest.
                              Hier mijn persoonlijke bevindingen - gebaseerd op reizen per vliegtuig. Met de eigen wagen is de beperking veel kleiner.

                              Een supercompact (Sony RX100):
                              Licht en makkelijk mee te nemen, goede beeldkwaliteit, ideaal voor de pure vakantiefoto's, maar niet echt voor het "betere" fotowerk waar je achteraf nog wat meer mee wil doen. Door de compactheid is deze camera ook niet zo stabiel en eenvoudig te bedienen. Maar uiteraard erg makkelijk mee te nemen in een vliegtuig.

                              De full frame reflex met een aantal lenzen (genre Canon 5DMkII):
                              Zware uitrusting om steeds mee te nemen, excellente kwaliteit en klaar voor alle werk. Achteraf alle mogelijkheden om wat met de foto's te doen. Niet vergeten pijnstillers mee te nemen voor rugklachten en dergelijke ...
                              Een grote fototas is onontbeerlijk zodat je niets anders meer mee kan nemen als handbagage.

                              De systeemcamera met één lens (genre Fuji X-E2 + 18-135mm):
                              Compacte uitrusting, maar de 18-135mm lens is toch vrij zwaar (goed glas heeft nu eenmaal zijn gewicht). Fotokwaliteit prima en achteraf bruikbaar voor alle doeleinden. Ook hogere ISO's zijn prima bruikbaar.
                              Ik kocht de allerkleinste fotorugzak en daar pastte alles probleemloos in. Geen pijnstillers nodig! Enkel de snelheid van de autofocus en de camera in het geheel kan wat beter.
                              Je hebt wel wat batterijen nodig om een hele dag door te komen. Zelfs voor een citytrip moet de batterijlader mee.

                              De bridgecamera (genre Sony HX-300):
                              Lichtgewicht camera met een bereik van 24-1200mm (énorm!). Slechts één toestel met alle lenzen inclusief.
                              Geen gesleur en gesleep, erg makkelijk om mee te nemen. De kleine sensor en de beperkte bruikbaarheid op hogere ISO's leveren heel wat beperkingen voor het gebruik van de foto's achteraf.
                              Perfect te gebruiken bij veel licht - veel minder in bv. kerken en musea. Maar met één camera heb je alles bij de hand.

                              De niet full frame reflexcamera met één lens (genre Nikon D5200 + Nikon 18-140mm):
                              Helemaal te vergelijken met de set van de systeemcamera (jawel!). De hele set past perfect in dezelfde allerkleinste fotorugzak!
                              Qua gewicht zit deze set op ongeveer hetzelfde niveau als de systeemcamera.
                              Maar je hebt wel de flexibiliteit en snelheid van een reflex. Ook werken op hogere ISO's is geen probleem. De snelle autofocus doet je bijna niets missen en de algehele snelheid van de camera is prima.
                              Met 1 batterij doe je makkelijk een hele dag en met 2 stuks zit je zeker safe voor een ganse citytrip. Geen oplader mee te nemen ...

                              Mijn conclusie?
                              Mijn reisset is momenteel de Nikon D5200 + Nikon 18-140mm in de allerkleinste fotorugzak - die je als "handtas" aan boord van het vliegtuig mag meenemen, naast je handbagagekoffer.
                              Qua grootte en gewicht is deze set slechts een fractie groter dan een systeemcamera.

                              Maar nogmaals, dat is MIJN persoonlijke mening ...

                              Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment

                              Working...
                              X