Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

type geheugenkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • type geheugenkaart

    Ik heb een Sony a300 (inderdaad al een ouder toestel) maar ben hiervan nog steeds tevreden en hij doet het nog heel goed.

    Nu heb ik op korte tijd een paar geheugenkaartjes (type Compact Flash I) die het hebben begeven (niet meer leesbaar).

    Ik ben nu op zoek naar een paar nieuwe kaartjes maar om te beginnen vraag ik mij af of de nieuwere geheugenkaartjes wel leesbaar zijn op mijn toestel. Volgens de handleiding kunnen er enkel van het type "Compact Flash I/II" of "Microdrive" gebruikt worden.

    Bedankt voor jullie hulp.
    Sony α7ii
    5OOpx

  • #2
    Re: type geheugenkaart

    Wat ik heb gemerkt bij een oudere Nikon D200, is dat de grootte van de kaartjes een rol speelde. De 128Gb wou hij niet, maar tot 8Gb wel.
    Toen ff gegoogled toen ik in de winkel voor het rek met kaartjes stond om zeker te zijn dat de kaart zou werken, en lijstjes gevonden van camera's met bijhorende types, moet van jouw toestel ook bestaan (was wel voor een 'groot' merk, nl Sandisk).

    Comment


    • #3
      Re: type geheugenkaart

      Blijkbaar zou het geen probleem mogen zijn zolang ik onder de 16gb blijf, wat mijn intentie sowieso al was.
      Bedankt voor je tip om te zoeken naar de compatibiliteit van de kaartjes met mijn toestel
      Sony α7ii
      5OOpx

      Comment


      • #4
        Re: type geheugenkaart

        Ff gegoogle'd voor jou

        -> http://www.clubsnap.com/forums/showthread.php?t=409528

        TLDR; 16GB is geen probleem, maar ga niet voor de snelste (UDMA) kaartjes. 'k Zou sowiso niet voor de snelste kaart gaan want zo snel zal die Sony ook niet kunnen schrijven
        Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
        Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
        Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

        Comment


        • #5
          Re: type geheugenkaart

          Bedankt voor het opzoekwerk.

          Ik vroeg mij gewoon af of de huidige courante CF kaartjes wel compatibel waren met mijn ouder toestel.
          Ga uitkijken waar en welk merk ik zal kopen. Vermoedelijk enkele met 4GB of 8GB.
          Sony α7ii
          5OOpx

          Comment

          Working...
          X