Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?

    Ik vond de voortdurende popups van Avast Free antivirus maar niks en heb toch altijd enige argwaan tegenover "free" (ik weet het, hier zijn enkel positieve meldingen over Avast).

    Aangezien zich echter de gelegenheid voordeed om in solden (-50%) Bitdefender Internet Security te kopen (en goede kritieken te lezen), koos ik daarvoor.

    Bij de installatie en scans kreeg ik ergens een wizzard voor GoogleChrome en ik heb daar wat ik dacht de veilige keuze gemaakt (weet echter niet meer wat precies, iets met wegschrijven naar Googlechrome of zo). Bitdefender zet nu voor elk zoekresultaat een groen vinkje als de desbetreffende link veilig is.
    Ik ervaar intussen soms serieuze haperingen bij youtube video's en bij gebruik van Chrome (haperingen bij intypen). Video's op deredactie.be lijken probleemloos.

    Heb Bitdefender support gecontacteerd (moest mijn product key ingeven) en die vragen mij nu (via mail) een support tool te downloaden & installeren en de log door te mailen. Die log (met allicht veel gegevens van mijn pc) staat intussen efkes op mijn desktop (14,2 MB zip file) en ik kreeg die in eerste instantie niet doorgemaild (foutmelding v. Windows livemail "too big").

    Nu wordt gevraagd door Bitdefender support team om die via sendspace.com te sturen. Daar ben ik wel even terughoudend voor om 'k weet niet wat van mijn pc op die manier door te sturen. Met reden ?

  • #2
    Re: Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?

    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    Ik vond de voortdurende popups van Avast Free antivirus maar niks en heb toch altijd enige argwaan tegenover "free" (ik weet het, hier zijn enkel positieve meldingen over Avast).

    Aangezien zich echter de gelegenheid voordeed om in solden (-50%) Bitdefender Internet Security te kopen (en goede kritieken te lezen), koos ik daarvoor.

    Bij de installatie en scans kreeg ik ergens een wizzard voor GoogleChrome en ik heb daar wat ik dacht de veilige keuze gemaakt (weet echter niet meer wat precies, iets met wegschrijven naar Googlechrome of zo). Bitdefender zet nu voor elk zoekresultaat een groen vinkje als de desbetreffende link veilig is.
    Ik ervaar intussen soms serieuze haperingen bij youtube video's en bij gebruik van Chrome (haperingen bij intypen). Video's op deredactie.be lijken probleemloos.

    Heb Bitdefender support gecontacteerd (moest mijn product key ingeven) en die vragen mij nu (via mail) een support tool te downloaden & installeren en de log door te mailen. Die log (met allicht veel gegevens van mijn pc) staat intussen efkes op mijn desktop (14,2 MB zip file) en ik kreeg die in eerste instantie niet doorgemaild (foutmelding v. Windows livemail "too big").

    Nu wordt gevraagd door Bitdefender support team om die via sendspace.com te sturen. Daar ben ik wel even terughoudend voor om 'k weet niet wat van mijn pc op die manier door te sturen. Met reden ?
    1/ heb je die haperingen ook met Firefox of IE? Momenteel gaat nogal de ronde dat Chrome veel geheugen vreet. Dus het zou ook wel eens aan chrome zelf kunnen liggen.

    2/ uploadt je log bestand naar Dropbox en stuur hen de link door?

    Comment


    • #3
      Re: Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?

      Ik ga er van uit dat de logfiles alle info bevatten over je configuratie (Moederbord, grafische kaart, hoeveelheid/merk RAM,... Windows versie, geinstalleerde software, usernamen, of toch het pad waarin de usernaam staat...IP adres, netwerknaam). Bekijk de file zelf eerst. Ik zou toch terughoudend zijn om zo'n file door te sturen.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?

        Wanneer gaat men nu eindelijk eens nucia.nl vertrouwen?
        Download de laatste versie van Hijackthis en MBAM.
        Scan uw computer met beide programma's en sla telkens het log op ergens op uw bureaublad of waar dan ook als u het maar snel terug vind.
        Maak een gratis account aan bij http://www.nucia.eu/forum/forum.php leg uw probleem uit en post beide logs compleet.
        Volg uw draadje bij nucia en doe wat ze u vragen, zij zullen het oplossen.
        En Bitdefender is gekend voor meldingen van valse positieve, dat zou ik zeker niet moeten hebben.
        Bij mij draait enkel MBAM (betalende versie) en Spybot S & D.
        En onlangs Mailwasher want ik ben die mails met 101 adressen beu.
        Misschien zullen sommige mensen kwaad op mij zijn maar zulke mails aanvaard ik niet meer.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?

          Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
          Bitdefender zet nu voor elk zoekresultaat een groen vinkje als de desbetreffende link veilig is.
          Ik ervaar intussen soms serieuze haperingen bij youtube video's en bij gebruik van Chrome (haperingen bij intypen). Video's op deredactie.be lijken probleemloos.
          Als ze zo'n vinkjes zetten wil dat zeggen dat voor elk resultaat en elke url die je intypt data heen-en-weer gaat met ergens een server die gaat beslissen of dat een veilige link is. En dat zal die waarschijnlijk voor elke link op de pagina doen. Dus hoe meer links, hoe meer dataverkeer etc. Als die server dan wat trager is om de een of andere reden gaat de hele zooi trager.

          Dus ofwel zet je dat uit en denk je zelf na voor je ergens op klikt ofwel laat je het zo en moet je minder nadenken (maar meer wachten).

          Comment


          • #6
            Re: Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?

            Ok, dikke holy fuck, als je gezipte log 14MB groot is dan zit daar massaal veel data in...
            Ik zou iig niet zomaar al mijn info doorsturen, laat staan dat ik zou betalen voor een anti-virus.

            Anyway, probeer gewoon eens die bitdefender plugin uit Chrome te verwijderen en zien of dat al beter gaat. Is dat niet zo, herinstalleer Chrome ff. Werkt dat nog niet, test dan eens met een andere browser. En als het dan nog niet werkt, verwijder BitDefener.
            Als dat laatste werkt, geld terugvragen en terug overstappen op een gratis A/V.
            Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
            Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
            Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

            Comment


            • #7
              Re: Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?

              Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
              Knip...
              ... Als dat laatste werkt, geld terugvragen en terug overstappen op een gratis A/V.
              Blijf dromen.
              Iets kopen waar niks aan scheelt en omdat het u niet aanstaat terug dragen en geld terug vragen.
              Zou de eerste keer zijn dat software die al geregistreerd is wordt terug genomen.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?

                Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
                probeer gewoon eens die bitdefender plugin uit Chrome te verwijderen
                Zou ik ook doen.
                Vermoedelijk zal dat ergens in de settings of opties van BitDefender zitten, onder een naam als web protection of surfbeveiliging of iets dergelijks.

                Als je het niet kan uitschakelen, gewoon BitDefender verwijderen, opnieuw installeren en opletten bij de selectie van bepaalde opties.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Blijf dromen.
                  Iets kopen waar niks aan scheelt en omdat het u niet aanstaat terug dragen en geld terug vragen.
                  Zou de eerste keer zijn dat software die al geregistreerd is wordt terug genomen.
                  Op hun website staat in het groot "Volledige snelheid", dat zou dus niet het geval zijn en "waar niks aan scheelt" is dus zeker niet correct. Ze doen het niet expres en in de software wereld kan je niks garanderen, maar als ze hun eigen beloftes niet aankomen en je krijgt je geld niet terug, dan is dat gewoon oplichting.
                  Nu ja, je moet ze natuurlijk nog de kans geven om support te leveren.
                  Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                  Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                  Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?

                    Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
                    Op hun website staat in het groot "Volledige snelheid", dat zou dus niet het geval zijn en "waar niks aan scheelt" is dus zeker niet correct. Ze doen het niet expres en in de software wereld kan je niks garanderen, maar als ze hun eigen beloftes niet aankomen en je krijgt je geld niet terug, dan is dat gewoon oplichting.
                    Nu ja, je moet ze natuurlijk nog de kans geven om support te leveren.
                    U weet het net zo goed als ik, aan hun software zal zeker niks mankeren (!), het één of ander programma zal wel de oorzaak zijn (!) en daar sta je dan.
                    Ach garantie en service ............ ik kan ervan meespreken.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?

                      Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
                      Op hun website staat in het groot "Volledige snelheid", dat zou dus niet het geval zijn en "waar niks aan scheelt" is dus zeker niet correct. Ze doen het niet expres en in de software wereld kan je niks garanderen, maar als ze hun eigen beloftes niet aankomen en je krijgt je geld niet terug, dan is dat gewoon oplichting.
                      Nu ja, je moet ze natuurlijk nog de kans geven om support te leveren.
                      Dat zeggen ze niet, denk ik. Wat ik zie: Laagste impact op de prestaties. De beste beveiliging. De beste prestaties.

                      Niet persé leugens en moeilijk te weerleggen.
                      Wees gerust: die weten hoe iets te formuleren.

                      En zelfs de zin: waar niks aan scheelt' is voor interpretatie vatbaar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?

                        Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                        Dat zeggen ze niet, denk ik. Wat ik zie: Laagste impact op de prestaties. De beste beveiliging. De beste prestaties.

                        Niet persé leugens en moeilijk te weerleggen.
                        Wees gerust: die weten hoe iets te formuleren.

                        En zelfs de zin: waar niks aan scheelt' is voor interpretatie vatbaar.
                        Met Avast free -> alles ging snel
                        Met Bitdefender -> traag

                        Dunno, voor een advocaat is dit weinig onderbouwd, maar voor mij reden genoeg om te zeggen dat er iets niet klopt

                        Anyway, ben is benieuwd hoe het met Wasbeer zijn pc staat nu
                        Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                        Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                        Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?
                          @ fhuppel : " heb je die haperingen ook met Firefox of IE? Momenteel gaat nogal de ronde dat Chrome veel geheugen vreet. Dus het zou ook wel eens aan chrome zelf kunnen liggen "

                          Ga ik proberen als stap 1, zie ook hieronder.

                          @Wutske en Pieter G. : " Anyway, probeer gewoon eens die bitdefender plugin uit Chrome te verwijderen en zien of dat al beter gaat. Is dat niet zo, herinstalleer Chrome ff. Werkt dat nog niet, test dan eens met een andere browser."

                          Thanks, lijkt me stap 1/b. (ga wel niet wachten tot ik mijn geld terugkrijg om eventueel Avast te herinstalleren

                          @ Spanik: ... "Als ze zo'n vinkjes zetten wil dat zeggen dat voor elk resultaat en elke url die je intypt data heen-en-weer gaat met ergens een server die gaat beslissen of dat een veilige link is. En dat zal die waarschijnlijk voor elke link op de pagina doen. Dus hoe meer links, hoe meer dataverkeer etc. Als die server dan wat trager is om de een of andere reden gaat de hele zooi trager.
                          Dus ofwel zet je dat uit en denk je zelf na voor je ergens op klikt, ofwel laat je het zo en moet je minder nadenken (maar meer wachten)
                          ..". .

                          Kan je volgen over die data heen en weer..dat zie ik in die Chrome zoekresultaten, maar 't verklaart niet de haperingen in bvb youtube video's eens een veilige link aangeklikt wordt. En het principe "meer veiligheid vs meer wachten" is 't overwegen waard.

                          @LG: "Wanneer gaat men nu eindelijk eens nucia.nl vertrouwen?"... en verder...

                          Had ooit al van nucia gehoord en ben blij dit nu bevestigd te krijgen. Ga zeker eerstdaags een account aanmaken en afhankelijk van voorgaande en de resultaten verder gaan.

                          Allen dank en U hoort er zeker verder van.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stuur je jouw (volledige?) pc gegevens door naar een AV helpdesk?

                            Paar onverwachtse gebeurtenissen geven me weinig tijd. Voorlopig volgende getest:

                            - Andere browser:
                            IE geprobeerd met 2 youtube url's en no problem,
                            daarna diezelfde url's in googlechrome: speelden nu ook zonder haperingen;
                            een "nieuwe" youtube video op googlechrome: haperingen

                            - Bitdefender plugin uit chrome proberen verwijderen: ik vind niks bij "instellingen" (de 3 lijntjes rechtsboven op het scherm = "googlechrome aanpassen en beheren") waar ik dat kan doen

                            That's it for the moment. Wordt vervolgd...

                            Comment

                            Working...
                            X