Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony ADP-MAA ervaring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony ADP-MAA ervaring

    In het verleden heb ik voor mijn Sony A65 een Nikon SB-700 gekocht inclusief 3 Cactus v5 en een safesync hotshoe adapter.
    Hoewel manueel flitsen nu geen ramp is, mis ik soms wel TTL flitsen en daarom zou ik nu eigenlijk een tweede flash kopen die wél geschikt is voor Sony's. Gezien ik 3 Cactusjes heb voor Nikon zou ik het helemaal top vinden moest ik daarmee én mijn Nikon SB-700 én die Sony flash kunnen aansturen.

    Blijkbaar heeft Sony hier de Sony ADP-MAA voor: http://www.sony.be/support/nl/product/ADP-MAA

    Nu is mijn vraagt, past dit ding écht op Nikon hotshoe's ?
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

  • #2
    Re: Sony ADP-MAA ervaring

    Heb eindelijk een foto gevonden van de onderkant, is blijkbaar voor Sony multi interface en gaat dus wrsch niet werken op Nikon/Canon hot shoes.
    Nu ja, voor €12 kan 'k wel iets vinden op Amazon
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

    Comment


    • #3
      Re: Sony ADP-MAA ervaring

      Je kan niet TTL werken met 2 systemen door elkaar en zul je op M(flits) moeten werken. Als de SB 700 een SU 4 stand kent kun je die gewoon gebruiken, de flits gaat dan af als die een flits ziet afgaan.

      Als je de TTL wil werken, zal alleen met de Sony's kunnen werken. Als je De Sony's op TTL zet, zal de Nikon dan afgaan op de voorflitsen van de Sony. Mocht het met bv een kabel toch lukken de SB 700 te synchriniseren, dan vaak de lichtopbrengst van de SB de gemeten TTL belichting van Sony verstoren, dat is alleen gemeten met de Sony flitser. Bij gebruik als achtergrondverlichting, haarlicht ed zou zoiets wel kunnen werken.

      Beste oplossing: Nikon verpatsen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Sony ADP-MAA ervaring

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Je kan niet TTL werken met 2 systemen door elkaar en zul je op M(flits) moeten werken. Als de SB 700 een SU 4 stand kent kun je die gewoon gebruiken, de flits gaat dan af als die een flits ziet afgaan.

        Als je de TTL wil werken, zal alleen met de Sony's kunnen werken. Als je De Sony's op TTL zet, zal de Nikon dan afgaan op de voorflitsen van de Sony. Mocht het met bv een kabel toch lukken de SB 700 te synchriniseren, dan vaak de lichtopbrengst van de SB de gemeten TTL belichting van Sony verstoren, dat is alleen gemeten met de Sony flitser. Bij gebruik als achtergrondverlichting, haarlicht ed zou zoiets wel kunnen werken.

        Beste oplossing: Nikon verpatsen.
        Ik schiet nu toch altijd in M, dus dat is niet persé een probleem. Als ik de Sony en de Nikon zou combineren, dan zou dit sowiso ook volledig op M gebeuren. Ding is dat ik af en toe gewoon 1 flits wil gebruiken op TTL en daarom een Sony (compatibele) flits wil hebben.
        Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
        Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
        Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

        Comment

        Working...
        X