Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe geraak ik van die rommel af?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe geraak ik van die rommel af?

    Mail adres: Oralb <newsletter at mails.sendingrewards.com>
    Ze staan wel geblokkeerd en op mijn webmail als spam maar die blijven sturen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Hoe geraak van die rommel af?

    Al zeker geen reply sturen of op gelijk welke manier reageren (ook niet "unsubscriben").

    Als je kan filteren op de server from: adres > delete mail
    In je eigen e-mail prg een filter instellen dat mail met dat from: adres moet gewist worden.

    Spammers stoppen nooit uit zichzelf. Hier wordt alle spam automatisch geforward naar spamcop.net van waar er automatisch klachten gestuurd worden naar de provider(s).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Hoe geraak van die rommel af?

      Dank u Maurice, maar voor mij is dat Chinees hoor. Van Engels heb ik ook geen kaas gegeten.
      Ik werk met Office 2010 NL en de Outlook ervan is mijn mail programma.
      In dit mail programma heb ik meerdere emailadressen.
      Tot nu toe heb ik die enkel als Spam gemerkt in Telenet Webmail en als "Ongewenste email" en "Afzender blokkeren".
      Maar die dingen blijven komen.
      Zo krijg ik ook alsmaar door reclame van (zogezegd) Macecraft voor hun JV16 Powertools wat ook fake is. Die staan dus ook als spam en ongewenste email maar die blijven toekomen in mijn postvak in.

      Toch raar dat Spybot S & D en MBAM nooit iets vinden. (MBAM is een betaalde versie en dus beter dan de gratis versie, nou ja........)
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Hoe geraak van die rommel af?

        Uiteraard vinden MBAM e.d. niets, het is dan ook geen malware.
        Feit blijft dat je zelf niets kan doen om spam te stoppen. Alleen filteren kan maar ze blijven wel sturen. Zorgen dat je e-mailadres niet in handen van spammers geraakt is ook een oplossing maar met de vele apps die "toegang tot je contacten" willen/moeten hebben is het genoeg dat iemand anders je emailadres heeft.

        Het kan nog erger, een paar jaar terug werd er spam gestuurd met een (vervalst) e-mailadres met mijn domeinnaam. Ik kreeg toen 100-en foutmelding van onbestelde mails per uur.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Hoe geraak van die rommel af?

          Vroeger had je een anti spam programma waarvan mij helaas de naam ontgaan is en met dit programma dus kon je de spam terug sturen x 100 of nog meer.
          Ik vraag me af of er nog zo'n anti spam programma zou bestaan?
          Maar ik zal me eens inzetten wat je met die regels allemaal kunt doen.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe geraak van die rommel af?

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Vroeger had je een anti spam programma waarvan mij helaas de naam ontgaan is en met dit programma dus kon je de spam terug sturen x 100 of nog meer.
            Ik vraag me af of er nog zo'n anti spam programma zou bestaan?
            Maar ik zal me eens inzetten wat je met die regels allemaal kunt doen.
            Hehe, was idd nog in de tijd van de wilde dieren.
            Het programma bestaat nog denk ik. Was geen hightech trouwens.

            Tegenwoordig hebben de meeste providers hier een antwoord op gevonden dat jij niet zelf als spammer gaat werken en hebben hiervoor de toegang tot externe emailservers geblockeerd op transport level. (simpel gezegd: jij geraakt niet meer zo gemakkelijk met tegenspam op internet)
            Alles moet nu bij voorkeur via de servers van uw provider gaan en daar moet je je aanmelden. Dus als je spam stuurd zullen ze u afsluiten LOL.

            Dus het programma is niet nuttig meer voor de gewone consument die zich wil wreken op spammers.
            Wil er ook even op wijzen dat al die spam vanuit computers komt en niet van mensen. Als jij antwoord dan is het een computer die uw antwoord noteert en zo weten ze dat het zinvol is om spam naar jou te sturen en dat uw email adres juist is.

            Aan alles is een achterpoortje natuurlijk Je kan zelfs vandaag nog vanuit een telenet aansluiting gemakkelijk anonieme spam versturen als je weet hoe het moet.
            En die gasten die zich daarmee bezig houden buiten dat uit natuurlijk.

            Zelf vind ik het ethisch not done.

            Comment


            • #7
              Re: Hoe geraak van die rommel af?

              Ik doe dat in outlook via "regels": ik ging de tekst van zo'n regel hier even plakken, maar je kan die tekst verdorie niet selecteren en kopiëren

              In uw geval zou die regel er zo uitzien bij mij: als in het adres van de afzender "sendingrewards" voorkomt dan mail terugzenden naar "newsletter at mails.sendingrewards.com" en vervolgens deleten.

              In dat script heb je tal van mogelijkheden: je kan de mail ook direct naar een map "Spam" sturen die je aanmaakt bv. Dan kan je nog altijd daar eens gaan kijken of er toch niet iets ten onrechte in die map is geraakt.

              Als je mappen bijmaakt in Outlook doe je dat best via accountinstellingen, gegevensmappen en daar een nieuwe map aanmaken. Veel beter dan een submap aan te maken in Outlook.pst zelf. Als dat Outlook.pst bestand te groot wordt is dat de beste garantie om problemen te krijgen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Hoe geraak van die rommel af?

                Thx René en Maurice, hoop dat het lukt. Nu nog wachten tot ik er weer binnenkrijg.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe geraak van die rommel af?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Vroeger had je een anti spam programma waarvan mij helaas de naam ontgaan is en met dit programma dus kon je de spam terug sturen x 100 of nog meer.
                  Spam bouncen (terug naar afzender) is een slecht idee. Kijk even naar mijn eerder antwoord. De spammer had daar als afzender een (onbestaand) adres met mijn domein ingeveld. Het resultaat was dat alle mail die naar onbestaande adressen gestuurd werd gewoon terug kwam. Niet naar de spammer maar naar de "afzender".Het was 's nachts begonnen en ik heb duizenden "delivery failure" mails gekregen eer het opgelost was.

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Ik vraag me af of er nog zo'n anti spam programma zou bestaan?
                  Maar ik zal me eens inzetten wat je met die regels allemaal kunt doen.
                  Ik gebruik gemakshalve nog steeds Mailwasher. Dit programma haalt de headers (afzender, onderwerp... ) en de eerste 50 lijnen van de mails van mijn verschillende mailboxen op. Mails van fora "reactie op bericht ... " duid ik aan om te wissen op de server. Spam (het weinige dat er nog door de filters op de server komt) wordt door het programma 99.99% herkend en automatisch getagd om op de server te wissen EN wordt getagd om naar spamcop.net te forwarden. Met 1 klik op "process mail" wordt alles uitgevoerd en blijft alleen reguliere mail over. Deze kan ik dan lezen in mijn mailprogramma (Pegasus) of op de tablet (K9 mail) en filteren volgens de instellingen.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe geraak van die rommel af?

                    Awel Maurice het was dat programma die ik indertijd gebruikte en werkt dat onder Windows 10?
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe geraak van die rommel af?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      Awel Maurice het was dat programma die ik indertijd gebruikte en werkt dat onder Windows 10?
                      Geen idee. Ik ga er van uit van wel maar op hun website wordt Win10 nog niet vermeld.

                      Edit: Op de free website staat W10 nog niet vermeld maar op de PRO site wel.
                      Last edited by on4bam; 19 augustus 2015, 17:39.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe geraak van die rommel af?

                        Thx Maurice.
                        Ik klik op die link en direct begint mailwasher pro te downloaden, rap zijn ze wel hé.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe geraak van die rommel af?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Ik klik op die link en direct begint mailwasher pro te downloaden, rap zijn ze wel hé.
                          OK, dat had ik niet gemerkt. Noscript in FF zorgt er voor dat zo'n dingen hier niet gebeuren.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe geraak van die rommel af?

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Uiteraard vinden MBAM e.d. niets, het is dan ook geen malware.
                            Feit blijft dat je zelf niets kan doen om spam te stoppen. Alleen filteren kan maar ze blijven wel sturen. Zorgen dat je e-mailadres niet in handen van spammers geraakt is ook een oplossing maar met de vele apps die "toegang tot je contacten" willen/moeten hebben is het genoeg dat iemand anders je emailadres heeft.

                            Het kan nog erger, een paar jaar terug werd er spam gestuurd met een (vervalst) e-mailadres met mijn domeinnaam. Ik kreeg toen 100-en foutmelding van onbestelde mails per uur.
                            Ik gebruik al jaaaren "Spamihilator", is email pre)filter ... heeft een leerfunctie waar je zowel domeinen als email adressen kan blokkeren. haalt nu 99% van alle spam uit mijn emails en stopt ze desgevallend in tijdelijke "folders" met de mogelijkheid tot nakijken ... ivm met de blokkeerfunctie ..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe geraak van die rommel af?

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Ik gebruik al jaaaren "Spamihilator", is email pre)filter ... heeft een leerfunctie waar je zowel domeinen als email adressen kan blokkeren. haalt nu 99% van alle spam uit mijn emails en stopt ze desgevallend in tijdelijke "folders" met de mogelijkheid tot nakijken ... ivm met de blokkeerfunctie ..
                              Lijkt mij iets te zijn als Mailwasher.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X