Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ding Dong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ding Dong

    Hallo,

    Ik heb een vraag ivm met een ...... Ding Dong deurbel.
    Ik heb al wat gegoogled maar kom er niet uit of krijg niet het juiste gevonden.
    Ik ga het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
    Het betreft een deurbel systeem dat werkt op een sensor bij de winkeldeur.
    Die sensor activeert via een bel transformator een klassieke deurbel met een spoel. (ringggggg)
    Dit duurt zo'n 6 tot 10 tal seconden, naargelang de klant in de deur blijft staan.
    Nu willen we in de tuin een gewone ding dong bel aansluiten om het lawaai te beperken.
    Aangezien we met dit goede weer regelmatig buiten zitten.
    Het probleem is nu dat die bel alleen de ding doet en dan gedurende de tussentijd de spoel aangetrokken houdt.
    Als dan de spanning wegvalt hoor je de dong. Het kan volgens mij niet goed zijn voor de spoel als die zolang blijft geactiveerd.
    Om het trillen tegen te gaan is er ondertussen een gelijkrichter tussen gezet.
    Maar dat heft het aantrekken niet op natuurlijk.
    Is er een mogelijkheid om de spanning weg te laten vallen nadat die geactiveerd is geweest.
    Je snapt wel dat als er een klant binnen komt en er dan ook nog één naar buiten gaat de spoel vrij lang aangetrokken blijft.

    Ruud
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

  • #2
    Re: Ding Dong

    Kan zonder problemen met een timer Ruud.
    Maar er bestaan ook sensoren die in te stellen zijn, als de ir lichtstraal onderbroken wordt kan je deze instellen dat ze bv. Maar 1 sec schakelen en dan af vallen ook al blijft de straal onderbroken.

    Comment


    • #3
      Re: Ding Dong

      Het is wel de bedoeling dat de andere bel blijft werken zoals hij nu is.
      Is er dan een soort van timer die je op de belspanning kunt aansluiten, 8v wissel.
      En dat die dan zonder stroom valt na 1 sec. zodat de ding dong niet blijft aangetrokken.
      Ik weet het, er zijn tal van andere draadloze dingen. Maar de infra structuur is niet zo makkelijk te veranderen.
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

      Comment

      Working...
      X