Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

29 augustus 2015 - Op stap gaan met je Fuji - Leuven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 29 augustus 2015 - Op stap gaan met je Fuji - Leuven

    De Fujiwalk van zaterdag 29 augustus begint vaste vorm te krijgen. We hebben een paar uitzonderlijke bezoeken kunnen inlassen, zoals de Universiteitsbibliotheek die pas sinds 1 juli van dit jaar toegangelijk is voor het publiek. De dapperen kunnen zelfs de toren op voor een verbluffend uitzicht op Leuven en de wijde omgeving. We hebben ook de unieke kans om het gerestaureerde Anatomisch Theater van Andreas Vesalius te bezoeken. Dit kan alleen deze zomer dank zij een herdenkingstentoonstelling.
    Verder voert de wandeling langs minder bekende paden die tussen de universiteitsgebouwen heen slingeren, we kunnen ons uitleven in de oudste botanische tuin van ons land, en we komen ook een paar studentikoze pleisterplaatsen tegen.
    Er zijn nog plaatsen vrij, deelname is gratis en is op eigen verantwoordelijkheid.
    Inschrijven kan via http://doodle.com/yub53tk527wnchuv

    Moderator Note: Topic verplaatst naar "Waarheen vandaag?" want geen initiatief binnen het kader van BD.
    Last edited by baloo; 19 augustus 2015, 10:44.
    groetjes, Gebba
    Fotograferen is blijven leren!

  • #2
    Re: SD : op 29 augustus op stap gaan met je Fuji in Leuven

    Bij fatsoenlijk weer zie ik dit wel zitten.

    Ik ga met de auto vanuit Hasselt en kan indien nodig wel wat mensen meenemen.... ik hoor het wel !

    Groetjes,
    Rudi
    Fuji X - Less became more

    Comment


    • #3
      Re: SD : op 29 augustus op stap gaan met je Fuji in Leuven

      FUJIWALK LEUVEN – zaterdag 29 augustus ’15

      Het is hoog tijd om een wat meer details bekend te maken over deze wandeling.

      Allereerst is er heel goed nieuws vanwege Fuji voor de deelnemers.
      Fujifilm België geeft de deelnemers de kans om kennis te maken met de nieuwe X-T10 camera, die pas nog door EISA als "Beste instap-systeemcamera 2015-2016" werd aangeduid. We krijgen maar liefst drie toestellen ter beschikking, waarvan één met de uitstekende XF 18-55mm zoomlens. Wie dit toestel even zelf wil uitproberen zorgt zelf voor een SD-kaartje, en liefst ook voor een eigen batterij (NP-W126, zelfde als de andere X-camera's met verwisselbare lenzen) en lens.
      Wil je verder ook nog iets anders van dichterbij bekijken (een lens bv.), laat ons dat dan zo snel mogelijk weten, dan zien we wat we nog kunnen regelen).

      De wandeling dan.
      We komen om 9.30 u samen op het terras van Bistro Piazza (hoek Martelarenplein – Bondgenotenlaan). Bij een koffie worden de stadsplannetjes uitgedeeld en wordt er info gegeven over de drie X10 body’s die we mogen lenen van Fuji.

      We beginnen te fotograferen in het volledig vernieuwd station en van de mooie gevels op het Martelarenplein. We kunnen er ook het Vredesmonument fotograferen. Daarna wandelen we een eindje langs de Bondgenotenlaan, die onlangs werd uitgeroepen tot Beschermd Stadsgezicht.
      Dat brengt ons op het Ladeuzeplein met de Totem van Jan Fabre uit 2005.
      We brengen een bezoek aan de universiteitsbibliotheek, die pas sinds juli van dit jaar voor het publiek toegankelijk is. Wie wil kan ook de toren op voor een fantastisch uitzicht over de stad. De toegang tot het gebouw kost 5 € zonder bezoek aan de toren en 7,5 € met bezoek aan de toren.

      Voor de middagpauze strijken we neer in het café van Brouwerij Domus aan de Tiensestraat waar we een lichte lunch kunnen gebruiken.

      Om 13.30 u gaan we terug op stap.
      We doen dan een wandeling langs enkele mooie plekken waarvan er een aantal met de universiteit en haar geschiedenis verbonden zijn.
      We gaan via het Herbert Hooverplein naar het Stadspad, Donatuspark met overblijfselen van de oude stadsmuren.
      Daarna maken we een tocht tussen enkele universiteitsgebouwen, waar leuke wandelpaden zijn aangelegd. Zo lopen we doorheen het Atrechtcollege en volgen we het Wolvenpoortpad, om uit te komen in de Schapenstraat.
      Van daar is het een stukje stappen naar de Kruidtuin, de oudste botanische tuin van België. Voor we daar binnengaan hebben we nog een unieke kans om aan de overkant het Anatomisch Theater van Andreas Vesalius te bezoeken. Het werd begin dit jaar gerenoveerd en is slechts deze zomer toegangelijk voor het publiek.
      Na ons bezoek aan de Kruidtuin kunnen we door de Minderbroedersstraat en de Parijsstraat richting Oude Markt. We komen nog langs de Sint-Antoniuskapel waar Pater Damiaan begraven is, daar zijn heel mooie glasramen te fotograferen.
      Eindpunt van de wandeling: omstreeks 17.00 op de Oude Markt, hopelijk op een terrasje in de zon.

      Nog even samenvatten.
      We moeten één keer toegang betalen: 5 € of 7,5 € voor de universiteitsbibliotheek (zonder of met bezoek aan de toren).
      We nemen een lichte lunch bij Domus in de Tiensestraat. Er is een hoekje voor ons voorbehouden. Voorzie je er op dat er per tafel moet afgerekend worden.
      Een statief meenemen is niet echt nodig. Op sommige plekken zoals in het station en in de Universiteitsbibliotheek mag het zelfs niet gebruikt worden.

      Tot zaterdag.
      groetjes, Gebba
      Fotograferen is blijven leren!

      Comment


      • #4
        Re: SD : op 29 augustus op stap gaan met je Fuji in Leuven

        Normaal gezien ben ik er ook bij, tof initiatief en bravo voor al het voorbereidend werk dat je er al hebt ingestoken.
        En ... ze voorspellen mooi weer zaterdag
        BD0723BE

        Comment


        • #5
          Re: SD : op 29 augustus op stap gaan met je Fuji in Leuven

          Hallo,

          Een fijne wandeling aan iedereen ...
          Wegens een citytrip naar Warschau kan ik er helaas niet bij zijn.

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: SD : op 29 augustus op stap gaan met je Fuji in Leuven

            Iedereen die er was gisteren, bedankt dat jullie erbij waren.
            Leuven was de max, bedankt aan Gebba en Lieven en de meneer met de drie XT-10 wiens naam mij ontschiet
            Ik ga zeker nog enkele dagen bezig zijn om al die foto´s wat deftig toonbaar te maken.
            @Gebba, voor mijn koffie daar´s morgens, laat mij weten hoeveel ik je schuldig ben en op welke rekening ik het kan storten.

            Tot ten noste kieje en gaele wettet, in Leive es er altaait veil ammesoase
            BD0723BE

            Comment


            • #7
              Re: SD : op 29 augustus op stap gaan met je Fuji in Leuven

              Beste Geert,

              Bedankt dat je erbij was. Die koffie van 's morgens, vergeet het maar, die was van "de kas"...
              We kijken uit naar je foto's, we zijn heel erg benieuwd.
              En hopelijk tot op een volgende Fujiwalk, de plaats en de datum kennen we nog niet, maar die komt er zeker...

              Groetjes
              Gerda/Gebba
              groetjes, Gebba
              Fotograferen is blijven leren!

              Comment


              • #8
                Re: SD : op 29 augustus op stap gaan met je Fuji in Leuven

                Tipje van de sluier: er is een kandidaat organisator.
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  Re: SD : op 29 augustus op stap gaan met je Fuji in Leuven

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gebba Bekijk bericht
                  Beste Geert,

                  Bedankt dat je erbij was. Die koffie van 's morgens, vergeet het maar, die was van "de kas"...
                  We kijken uit naar je foto's, we zijn heel erg benieuwd.
                  En hopelijk tot op een volgende Fujiwalk, de plaats en de datum kennen we nog niet, maar die komt er zeker...

                  Groetjes
                  Gerda/Gebba
                  Hoi, hier een linkje naar mijn foto´s

                  Verwacht geen topfotografie van mij plus ik heb de Fuji nog maar pas en moet dit schitterende toestel nog grondig leren gebruiken.
                  Geen fotobewerking met Lightroom toestanden enz.... gewoon de standaard dingen.
                  Toen we in het stadspark waren had ik per ongeluk de instellingen van de ABW aangepast en het resultaat was dat alle foto´s teveel roze tinten hadden.
                  Teveel knoppekes en instelmogelijkheden zijn ook niet altijd goed
                  Opm. : de pano´s boven op de toren en de laatste foto´s van het polsstokspringen werden met andere toestellen gemaakt.

                  Tot een volgende keer,
                  BD0723BE

                  Comment

                  Working...
                  X