Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Black Bandit ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De nieuwe Black Bandit ?

    Op de pauzeplaats op terugweg van Reims kwam een impressionant beest van een moto naast mijn wagen parkeren. Bleek de Suzuki Hayabusa te zijn (klik) en ik dacht meteen aan Bart want dit zag er echt ook wel een black bandit uit .

    Overigens is er dit weekend op LaUne verslag van de motogp in Brno. 't is uitkijken naar onze Belg Xavier Simeon die onlangs nog de race in moto2-klasse op de Sachsenring won. En de motogp-klasse is ook al om duimen en vingers af te likken... (niet te vergelijken met de saaie F1...)
    Mooie sport waar toch veel komt bij kijken, spannende races, gelukkig zonder veel zware ongelukken, uitzondering gemaakt voor de onlangs omgekomen twee Spaanse piloten in Laguna Seca.

  • #2
    Re: De nieuwe Black Bandit ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    Op de pauzeplaats op terugweg van Reims kwam een impressionant beest van een moto naast mijn wagen parkeren. Bleek de Suzuki Hayabusa te zijn (klik) en ik dacht meteen aan Bart want dit zag er echt ook wel een black bandit uit .

    Overigens is er dit weekend op LaUne verslag van de motogp in Brno. 't is uitkijken naar onze Belg Xavier Simeon die onlangs nog de race in moto2-klasse op de Sachsenring won. En de motogp-klasse is ook al om duimen en vingers af te likken... (niet te vergelijken met de saaie F1...)
    Mooie sport waar toch veel komt bij kijken, spannende races, gelukkig zonder veel zware ongelukken, uitzondering gemaakt voor de onlangs omgekomen twee Spaanse piloten in Laguna Seca.
    En ondertussen vergeet je Livio Loi die vorige week nog heeft gewonnen.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #3
      Re: De nieuwe Black Bandit ?

      Black Bandit was geen Hayabusa, het was een zwarte Suzuki Bandit 1200S: https://barthuysmans.smugmug.com/Rei...1998/i-Xbrk9Xk
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: De nieuwe Black Bandit ?

        Mooie foto's trouwens !

        Nu weten we waar Wim Opbrouck de mosterd haalde !
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: De nieuwe Black Bandit ?

          Bart zag ik deze week in zijn garage zijn nieuwe aanwinst testen https://www.youtube.com/watch?v=ZetG22lGcJU

          Comment


          • #6
            Re: De nieuwe Black Bandit ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Black Bandit was geen Hayabusa, het was een zwarte Suzuki Bandit 1200S: https://barthuysmans.smugmug.com/Rei...1998/i-Xbrk9Xk
            Ik volg de modellen niet meer sedert we onze Honda500four (mijn eerste en enige moto) verkochten zo'n 35 jaar geleden, voornamelijk omwille van rugproblemen van mijn echtgenote.

            Dat was bij mijn herinnering één van de eerste "moderne" 4 cylinder moto's die er kwam (samen met de 750four), enkele jaren nadat we ons in Francorchamps vergaapten aan de eerste 4-cylinders van MV Agusta in de motogp races die Giacomo Agostini won.

            Onze eerste reis met bestemming Spanje moesten we afbreken na de eerste 200 km hevige regen. Ik had zo van die halfhoge bruinlederen stadslaarsjes en bij het schakelen voelde ik het water stromen van mijn hiel naar mijn tenen en vice versa.
            Dag nadien nieuwe poging en in San Sebastian besloten we de nattigheid te verlaten en resoluut voor de zon te kiezen, om uit te komen in L'Ametlla de Mar, bezuiden Tarragona... zonder gps, hotelboekings etc...

            Op de - trouwens mooie - foto's te zien waren jullie beter uitgerust en de echte Black Bandit lijkt meer geschikt voor touring dan die Hayabusa met z'n éénzitje.
            Vergeef me de verwarring maar met mijn actueel beperkte kennis van motoren is zowat iedere zwarte zware machine een black bandit of een black monster (in de positieve zin vh woord).

            "het was een Suzuki Bandit"... Gestopt met biken of iets anders in de plaats gekomen?

            Comment


            • #7
              Re: De nieuwe Black Bandit ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
              het was een Suzuki Bandit"... Gestopt met biken of iets anders in de plaats gekomen?
              Eind 2004 heb ik die verkocht, in september waren we met de motorclub nog een week naar Italië geweest, daarna had ik er dat jaar zo goed als niet meer mee gereden.
              Ik was het beu aan het worden omdat de snelheidsbeperkingen hier in de buurt steeds maar strenger werden, met een motorfiets tegen 50 of 70km/h rondrijden terwijl de auto's tegen je achterwiel aan rijden is helemaal niet leuk.
              Om die alleen nog bij te houden om er jaarlijks een reis mee te maken zag ik ook niet zitten, want als je een hele tijd niet meer op de motor hebt gezeten, dan duurt het weer een tijd voor je veilig aan het rijden bent.
              Na de verkoop van die Bandit ben ik mij meer met fotografie gaan bezig houden, in de motorclub was ik al vele jaren "huisfotograaf", ik heb nog altijd alle fotoalbums van die tijd.

              Vroeger reed ik het hele jaar door (alleen niet als de weg er glad bij lag), er was een jaar dat ik 40.000km met de motor gereden heb.
              Ik had een Suzuki GSX600F die "verjaarde" (die werd dus 1 jaar oud) tijdens de 1000km van België, die dag is de teller over de 40.000km gegaan.
              Toen ik die kocht moest een motor nog binnen voor verse olie na de eerste 1000km, ik ben die vrijdag gaan ophalen, dinsdag mocht er al verse olie op (maandag was die motorzaak niet open, anders was de olie al een dag eerder ververst).

              Tijdens de reis naar de Noordkaap hebben we de eerste dagen ook heel veel regen gehad (tot in Alta, daarna was het bijna altijd mooi weer).
              Een paar jaar later begon het ook slecht terwijl we van de ferry naar Schotland reden (ik had nog speciaal een foto gemaakt van het bord "Scotland Welcomes You" in de gietende regen), maar terwijl we later die dag de tent opstelden stopte het met regenen, en is het daar altijd droog gebleven.
              Die 14 dagen had het hier in België bijna de hele tijd geregend (en het was zelfs nog aan het regenen toen we vanaf de ferry terug naar huis reden).
              Last edited by Black B@ndit; 17 augustus 2015, 16:47.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X