Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat doe je tegen mieren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat doe je tegen mieren?

    Heeft iemand positieve ervaringen met mierenverdelgers ?
    Ik heb een 4 m lang alu schuifraam op het zuiden en er is een 1 à 1,5 mm spleet tussen de basis vh raam en de blauwe hardsteen dorpel waar ze op rust. Het is op de dorpel een gaan en komen van mieren die zich ergens in de spouw hebben genesteld.
    Ik probeerde tevergeefs mierenpoeder (Bayer Garden) te strooien (ze lijken daar even niet over te lopen, maar ze zijn er dus nog), mierenlokdoos (moet je best in de zgn "mierenstraat" zetten, maar zo'n straat is er niet echt), spuitbus Baygon spray (weliswaar tegen vliegende insecten maar de mieren die ik bespoot gaven toch de geest; echter, ik vrees voor de metaallak en het nest is niet weg), koperen muntjes te leggen,...

    Dan maar de "mechanische manuele" methode: wriemelen en oppoken met een smal kaartje tussen de spleet leverde steevast een in paniek uitbrekende meute op die ik direct als een bezetene platwreef. Echter, die beestjes schijnen te "leren" : het oppoken levert geen resultaat meer op.
    Toch blijven steeds nieuwe zand- of cementhoopjes verschijnen aan de voet vh raam. Andere methode: met een spuitbus Airpower Cleaner de rust verstoren en meteen de zand/cementhoopjes wegblazen. Niks schijnt te helpen.

  • #2
    Re: Wat doe je tegen mieren?

    Bij mij staan deze bordjes in de tuin:.

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Wat doe je tegen mieren?

      Ammoniak + chloor + scheutje heet water, apart achter elkaar toedienen. Weekje herhalen en dan zouden ze vernietigd moeten zijn.

      Pas wel op dat ge niet zelf van het stokje valt..... , kinderen en huisdieren ook weghouden van de plek des misdaad!

      Comment


      • #4
        Re: Wat doe je tegen mieren?

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Ammoniak + chloor + scheutje heet water, apart achter elkaar toedienen. Weekje herhalen en dan zouden ze vernietigd moeten zijn.

        Pas wel op dat ge niet zelf van het stokje valt..... , kinderen en huisdieren ook weghouden van de plek des misdaad!
        en je metaal en blauwe hardsteen...?
        ----
        Nee...gewoon bordjes plaatsen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Wat doe je tegen mieren?

          Heb ik hier ook reeds een paar keer voor gehad en dan plaats ik een tweetal mierenlokdoosjes buiten op de dorpel, zet er iets over met een paar kleine inkepingen onderaan, zodat ze droog staan bij regenweer (al heb je niet veel kans dat ze nat regenen de laatste tijd) en na één, twee tot max drie dagen zijn de mieren spoorloos.
          Laat ze dan toch nog maar een tijdje staan, voor de eventuele mieren die nog uit hun eitje zouden komen.
          En vergeet maar dat je ze op een soort mierenstraat moet zetten, de naam zegt het zelf, de mieren worden er naar toe gelokt door een bepaalde geurstof denk ik.
          Die doosjes hebben ons nog nooit in de steek gelaten, zelfs niet de goedkope van denaldi .

          Comment


          • #6
            Re: Wat doe je tegen mieren?

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            .....mierenlokdoosjes..
            Laat ze dan toch nog maar een tijdje staan, voor de eventuele mieren die nog uit hun eitje zouden komen.
            En vergeet maar dat je ze op een soort mierenstraat moet zetten, ....
            Die doosjes hebben ons nog nooit in de steek gelaten, zelfs niet de goedkope van denaldi .
            Je doet er me weer in geloven 'k Ga dit zeker nog eens proberen. (Misschien was bij ons vroegere doosje het lokmiddel te oud). Gelukkig tot nu toe slechts 3 vliegmieren die blijkbaar de weg naar binnenshuis hadden gevonden.
            Op naar denaldi of dekolruit kwestie van verschillende merken te combineren.

            PS: straf vond ik de soort communicatie die er moet zijn tussen die mieren: als ik ergens begon te poken ontstond 1,5 à 2 meter verderop binnen de seconde ook een paniekrush naar buiten vanonder het raam.

            Comment


            • #7
              Re: Wat doe je tegen mieren?

              Stap 1: waterkoker even opzettten... en dan kokend water over de nest gieten. Meteen gedaan. Voordeel: ook de eitjes gaan meteen kapot.
              En je moet er niet eens voor naar denaldi.

              Komen ze de dag nadien terug, herhaal stap 1.

              Is natuurlijk niet handig als de nest in de spouw zit...

              Comment


              • #8
                Re: Wat doe je tegen mieren?

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Stap 1: waterkoker even opzettten... en dan kokend water over de nest gieten. Meteen gedaan. Voordeel: ook de eitjes gaan meteen kapot.
                ....................
                Stap 2 : Een heel grote scheut detergent en javelwater + een half pakje zout bij dat kokend water. (Eerst het water koken hé, niet die javel...)
                Gevolg: Het jaar daarop blijven ze ook weg!
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Wat doe je tegen mieren?

                  Ik heb hier een groen busje van "KB" met een product tegen mieren.
                  Als ik er hier tegen het huis zie, dan spuit ik er wat van dat spul op, en daarna zie ik er geen meer.
                  Voor zover ik zie tast dat spul geen aluminium van de ramen en deuren aan, dat kan wel het geval zijn met de mengsels die hier boven door sommigen aangeraden worden.

                  Een paar jaar geleden zat hier heel het huis vol met van die vliegende mieren, sinds ik dat product gebruik heb ik er geen probleem meer mee gehad.
                  Die vliegende mieren zie ik gewoonlijk op de langste dagen van het jaar, als het dan erg warm is, dan zwermen die massaal uit.

                  Ik gebruik dat product wel alleen maar voor mieren die echt tegen het huis aan zitten, en die dan proberen om binnen te komen.
                  De mieren die verder in de tuin zitten, die mogen daar van mij gerust blijven wonen, zolang ze hier maar niet binnen komen...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat doe je tegen mieren?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black [email
                    B@ndit;4351646].....................Voor[/email] zover ik zie tast dat spul geen aluminium van de ramen en deuren aan, dat kan wel het geval zijn met de mengsels die hier boven door sommigen aangeraden worden............................
                    Inderdaad, vele roestvrijstaal soorten zijn gevoelig voor chloor.
                    Dat geeft putcorrosie die je van buitenaf bijna niet ziet, maar heel diep in het staal kan dringen.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat doe je tegen mieren?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      Uw tuin ligt er niet ordelijk bij zo te zien.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat doe je tegen mieren?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        ..... De mieren die verder in de tuin zitten, die mogen daar van mij gerust blijven wonen, zolang ze hier maar niet binnen komen...
                        Zo heb ik er hier ook, van die roste mieren die in het gras zitten. 't is misschien handig om dan op mijn terras zo'n verkeersbord van Bouk te plaatsen met "verplichte rijrichting" naar het gras

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat doe je tegen mieren?

                          Kan je die kier niet afkitten met silicone of Tec7? Plak desnoods eerst afplaktape op je blauwe steen en het deurprofiel, dan heb je geen risico op siliconevlekken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat doe je tegen mieren?

                            Alles goed en wel, maar dan zoeken de mieren gewoon een andere uitweg. En waar die is ... dat kan meevallen, of tegenvallen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat doe je tegen mieren?

                              Maizenabloem (de klassieke sauzenbinder) werkt héél goed. De mieren zullen na enkele dagen verdwenen zijn, ze eten dit op en sterven eraan, de maizena klontert in hun maag. Ik gebruik dit altijd bij een mierenplaag, en na een 3-tal dagen is er geen mier meer te bespeuren. Milieuvriendelijk,veilig en goedkoop

                              Comment

                              Working...
                              X