Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel fotos doorsturen naar mensen met tablet of apple, geen wetransfer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veel fotos doorsturen naar mensen met tablet of apple, geen wetransfer

    Meestal stuur ik fotos door via Wetransfer (of you sendit vroeger) naar mensen met een windows pc of laptop zonder problemen.
    Blijkt dat sommige mensen met een tablet of apple daar totaal niet mee overweg kunnen en niet kunnen downloaden.

    Per mail doorsturen is wat veel, zijn er hier mensen die regelmatig bestanden doorsturen naar tablet of applegebruikers en wat gebruiken jullie ?

  • #2
    Re: Veel fotos doorsturen naar mensen met tablet of apple, geen wetransfer

    Mac-ker sinds mensenheugnis hier en nooit problemen gehad met WeTransfer, ook niet bij uitwisseling tussen Windows en Mac OSX. Gebruiken wel het zip formaat; nooit naar tablet (iPad) gedownload.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Veel fotos doorsturen naar mensen met tablet of apple, geen wetransfer

      Ja leg dat maar eens uit aan modellen 'het zip formaat' en extra programma installeren om te unzippen, ze horen het donderen in Keulen

      Comment


      • #4
        Re: Veel fotos doorsturen naar mensen met tablet of apple, geen wetransfer

        Bij Mac hoef je toch geen extra programma's te installeren om te unzippen?
        Zit in het OS ingebakken.
        Om te zippen: bestanden (bij voorkeur) in foldertje;
        Finder-menu: File>Compress (bij mijn Yosemite); in het NL Archief>Comprimeer
        In principe gaan gedownloade bestanden automatisch naar de Downloads folder. Eenmaal klikken volstaat om te openen (=unzippen).
        Last edited by LesC; 15 augustus 2015, 11:52.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Veel fotos doorsturen naar mensen met tablet of apple, geen wetransfer

          Ah ok, het probleem ligt dus duidelijk bij modellen die met tablets werken dat we transfer niet werkt (of dat ze het te moeilijk vinden).
          Is normaal simpel op de link klikken bij pc en je hebt alle downloads in 1 klik binnen, lijkt me niet moeilijk, maar van pc naar tablet (Android) zelf nog niet getest...
          Last edited by CanonYouCan; 15 augustus 2015, 13:01.

          Comment


          • #6
            Re: Veel fotos doorsturen naar mensen met tablet of apple, geen wetransfer

            In principe krijg je van WeTransfer een mail met een link. Daarop klikken is voldoende om de download te starten. Maar ik gebruik mijn iPad niet om dergelijke downloads te doen, laat staan om mijn mail te lezen. Maar ik zou het niet aanbevelen. Heb trouwens geen idee of iOS ook een unzip ingebouwd heeft...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Veel fotos doorsturen naar mensen met tablet of apple, geen wetransfer

              Ik heb de vraag aan mijn Engelse Mac-vrienden voorgelegd, maar ook wat ge-googled. Het lijkt dat je een WeTransfer app op je iPad of iPhone gaat nodig hebben: http://wetransfer-download.com

              Unzippen onder iOS kan ook, maar lijkt me niet direct iets voor (blonde? ) modellen.



              Ook daarvoor bestaan er specifieke apps.
              Last edited by LesC; 15 augustus 2015, 14:04.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Veel fotos doorsturen naar mensen met tablet of apple, geen wetransfer

                Vraag ze om een FTP server op te zetten en je dat adres te bezorgen. Veel simpeler :-)

                Maar nu even serieus: als ik met echte computer-analfabeten te maken heb gebruik ik meestal "sneakernet". Aka ik zet alles op een dvd en stuur dat op met de post.
                FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                Comment

                Working...
                X