Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zit met een probleem.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik zit met een probleem.

    Ik was dus van plan om een D70 aan te schaffen (eigenlijk ben ik het nog altijd van plan) maar, ik krijg mijn oude analoge gear niet aan de straatstenen kwijt. Ik zal blij zijn als ik er 800 voor krijg denk ik.

    Ik was dus van plan om een D70+17-55DX+SB-600 te kopen. Aangezien mijn oude, overgens zeer goede, gear niet verkocht raakt vallen deze plannen dus in het water. Financieel niet te doen (ik ben student van 18 jaar dus het geld ligt niet voor te rapen). Dus ben ik eens bij top-foto.de gaan kijken en ik vind daar:

    D70 + 18-70DX: 1299 euro
    D70 + 18-70DX + 70-300G: 1379 euro

    Ik heb gehoord dat de kitlens eigenlijk wel vrij goed is, maar is dit werkelijk zo ? (heeft er misschien iemand een bron met beelden genomen met deze lens ?). Ik ben wat bang voor de opening van 3.5-4.5, het is geen vaste opening over de hele lijn en niet al te lichtsterk, 2.8 zou leuk geweest zijn (vandaar mij eerste plan voor de 17-55/2.8DX). Opinies ?

    De 2de combinatie lijkt me misschien interessanter, maar stelt deze lens eigenlijk iets voor ? Het is een G-lens en als ik aan G denk dan denk ik aan plastieken speelgoed. Het is natuurlijk maar 80 euro, ik ben vooral geinteresseerd in de performance op 200 en 300mm. Of misschien moet ik maar met de 1ste combinatie gaan en later een vaste 300mm ofzo erbij kopen. (ik heb het al eerlijk gezegd niet zo voor zoomlenzen).

    Ik vind het ook zo ambetant dat je nergens kan een D70 gaan proberen omdat niemand ze in stock heeft.

    Enige raad voor mij ?
    mijn website

  • #2
    Je kan je inschrijven voor een roadshow van de D70
    http://www.nikon.be/main.php?c=article&id=209&l=1&item=home

    en wat het oude materiaal betreft ,nee dat raak je moeilijk kwijt en zeker niet hier.Misschien moet je maar eens proberen ze te koop stellen bij een fotoboer !Of gewoon houden !!

    Voor de kitlens zie maar eens op de homepagina van BD.

    Comment


    • #3
      D70 + 18-70DX: 1299 euro

      Het is natuurlijk maar 80 euro, ik ben vooral geinteresseerd in de performance op 200 en 300mm. Dit gaat alvast NIET samen

      Bij sommige winkels kopen zij het oude materiaal aan als je daar nieuw koopt... kan het zo proberen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Fabbe
        Je kan je inschrijven voor een roadshow van de D70
        http://www.nikon.be/main.php?c=article&id=209&l=1&item=home

        en wat het oude materiaal betreft ,nee dat raak je moeilijk kwijt en zeker niet hier.Misschien moet je maar eens proberen ze te koop stellen bij een fotoboer !Of gewoon houden !!

        Voor de kitlens zie maar eens op de homepagina van BD.


        Ik heb echt al op veel plaatsen die dingen te koop gezet maar het lukt niet, niet alleen hier hoor. En bij houden is echt geen optie, ik kan het anders gewoon niet betalen.

        bedankt voor de reactie al.
        mijn website

        Comment


        • #5
          Originally posted by creXis
          Het is natuurlijk maar 80 euro, ik ben vooral geinteresseerd in de performance op 200 en 300mm. Dit gaat alvast NIET samen
          Wat bedoelt u met "gaat niet samen" ?
          mijn website

          Comment


          • #6
            kben nu 19 jaar ben ook begonnen toen ik 18 was, had ik zoveel als nu geweten had ik nooit zoveel geld uitgegeven.

            ik heb eerst een analoog toestel voor 400€ gekocht waar amper 5 rolletje op hebben gezeten. Daarna nog een canon powershot A40 wat ik dan altijd gebruikte. En toen kwam er een betaalbare 300D op de markt daar heb ik toen hard voor gezaagd en uiteindelijk en gelukkig kreeg ik die en nu heb ik de rest bijgekocht met vakantiewerk enzovoorts..

            moest ik nu alles wat ik uit heb gegeven krijgen en nieuw materiaal mee kunnen kopen had dat er anders uitgegeven denk ik

            Comment


            • #7
              MJa ik ken het gevoel, ik ben hier al sinds mijn 14 ofzo mee bezig. Ik WIL niet optellen wat mijn F3, F90X en al die dure vaste lenzen hebben gekost en allerlei extras. Moet meer dan 150.000 bfr zijn. Ik heb mijn Coolpix 995 zelfs nog 900 euro betaald

              Maar ik begrijp je comment van "gaat niet samen" nog altijd niet ? Wat ik bedoelde is met het is maar 80 euro is gewoon, is deze lens 80 euro waard of is ze eigenlijk volledig waardeloos. Ik heb het sowieso al moeilijk met zoomlenzen en ik vind dat ze er allemaal zo plastiekerig uitzien tegenwoordig. Daarom wilde ik weten of mensen ervaring hebben met deze 70-300. Het is een G dus dat is een 4.5-5.6 ofzo, ookal niet vet. Maar als het een degelijke lens maal ik niet om 80 euro.
              mijn website

              Comment


              • #8
                Originally posted by creXis

                moest ik nu alles wat ik uit heb gegeven krijgen en nieuw materiaal mee kunnen kopen had dat er anders uitgegeven denk ik

                Waarschijnlijk geldt dit voor de meeste onder ons!

                Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                Comment


                • #9
                  euhm met niet samen bedoel ik denk ik dat je geen goeie tele vind voor die prijs, een tele moet vooral snel zijn anders ga je een onderwerp op afstand vaak missen, buiten als het stilstaat natuurlijk. Ik heb nooit een test gezien van die lens, gebuik canon, ken die lens niet, maar denk dat je daar eerder 80€ mee kwijt speelt ipv ze uit te sparen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by creXis
                    kben nu 19 jaar ben ook begonnen toen ik 18 was, had ik zoveel als nu geweten had ik nooit zoveel geld uitgegeven.

                    ik heb eerst een analoog toestel voor 400€ gekocht waar amper 5 rolletje op hebben gezeten. Daarna nog een canon powershot A40 wat ik dan altijd gebruikte. En toen kwam er een betaalbare 300D op de markt daar heb ik toen hard voor gezaagd en uiteindelijk en gelukkig kreeg ik die en nu heb ik de rest bijgekocht met vakantiewerk enzovoorts..

                    moest ik nu alles wat ik uit heb gegeven krijgen en nieuw materiaal mee kunnen kopen had dat er anders uitgegeven denk ik
                    Troost u,
                    op 18 had ik een MX'ke en 2 lenskes (28 en 50.)
                    Ge staat al veel verder dan ik op die leeftijd...

                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Powaqqatsi

                      Ik heb gehoord dat de kitlens eigenlijk wel vrij goed is, maar is dit werkelijk zo ? (heeft er misschien iemand een bron met beelden genomen met deze lens ?). Ik ben wat bang voor de opening van 3.5-4.5, het is geen vaste opening over de hele lijn en niet al te lichtsterk, 2.8 zou leuk geweest zijn (vandaar mij eerste plan voor de 17-55/2.8DX). Opinies ?


                      Zelf heb ik geen ervaring met de nikon maar hier alvast massa's voorbeelden en diverse tests van de D70
                      http://search.pbase.com/search?q=nikon+d70&begin=10

                      Wat de f waarde 3.5-4.5 betreft van de kitlens, zie ik niet onmiddellijk als minpunt. Optisch is ze toch redelijk goed voor zijn prijs.
                      Ok, natuurlijk wil iedereen liever een 2.8 over de hele lijn maar die zijn zwaar en duur.
                      Ik vraag mij dan soms ook af waarom sommige dit echt zo nodig moeten hebben. Met de huidige DSLR's kan je makelijk ruisvrij tot 800 iso gaan en zo vang je het probleem toch al voor het grootste gedeelte op, niet? hangt er natuurlijk ook van af of je al dan niet veel indoor wil werken zonder flits e.d
                      Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                      Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                      Comment

                      Working...
                      X