Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zit met een probleem.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik zit met een probleem.

    Ik was dus van plan om een D70 aan te schaffen (eigenlijk ben ik het nog altijd van plan) maar, ik krijg mijn oude analoge gear niet aan de straatstenen kwijt. Ik zal blij zijn als ik er 800 voor krijg denk ik.

    Ik was dus van plan om een D70+17-55DX+SB-600 te kopen. Aangezien mijn oude, overgens zeer goede, gear niet verkocht raakt vallen deze plannen dus in het water. Financieel niet te doen (ik ben student van 18 jaar dus het geld ligt niet voor te rapen). Dus ben ik eens bij top-foto.de gaan kijken en ik vind daar:

    D70 + 18-70DX: 1299 euro
    D70 + 18-70DX + 70-300G: 1379 euro

    Ik heb gehoord dat de kitlens eigenlijk wel vrij goed is, maar is dit werkelijk zo ? (heeft er misschien iemand een bron met beelden genomen met deze lens ?). Ik ben wat bang voor de opening van 3.5-4.5, het is geen vaste opening over de hele lijn en niet al te lichtsterk, 2.8 zou leuk geweest zijn (vandaar mij eerste plan voor de 17-55/2.8DX). Opinies ?

    De 2de combinatie lijkt me misschien interessanter, maar stelt deze lens eigenlijk iets voor ? Het is een G-lens en als ik aan G denk dan denk ik aan plastieken speelgoed. Het is natuurlijk maar 80 euro, ik ben vooral geinteresseerd in de performance op 200 en 300mm. Of misschien moet ik maar met de 1ste combinatie gaan en later een vaste 300mm ofzo erbij kopen. (ik heb het al eerlijk gezegd niet zo voor zoomlenzen).

    Ik vind het ook zo ambetant dat je nergens kan een D70 gaan proberen omdat niemand ze in stock heeft.

    Enige raad voor mij ?
    mijn website

  • #2
    Je kan je inschrijven voor een roadshow van de D70
    http://www.nikon.be/main.php?c=article&id=209&l=1&item=home