Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netflix - Telenet - datalimiet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Netflix - Telenet - datalimiet

    Sinds een dikke maand hebben we nu thuis Netflix genomen.
    Ik was het beu om regelmatig illegaal te downloaden, en ben eigenlijk bereid om te betalen voor content als dat redelijk is.

    Vermits het gezin bestaan uit 6 personen, en iedereen wel eens iets anders wil zien, zitten er 's avonds soms 4 tegelijk te kijken. (en dat mag van Netflix)

    De Whoppa verbinding kan dat probleemloos aan, en ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit.

    Maar.... ik kom nu nogal dicht bij de 500GB, en de maand is nog niet voorbij.
    Zodra ik over die 500 GB ga, zal de verbinding terugvallen op 10 Mbps...

    Ik heb telenet gecontacteerd, en hun eerste reactie is dat ze me een business abonnement (Fluo) willen aansmeren. Waarschijnlijk schiet de rekening met nog eens 10€ omhoog, alhoewel ik moet toegeven dat ik dat nog niet berekend heb.
    Met TV, Telefoon, 1 GSM en internet betaal ik meestal tegen de 100€ per maand. (Abo's 87€, rest is 'verbruik')

    Ben ik nu uniek dat ik niet toe kom met die 500 GB?
    Zijn er hier nog die tegen de limieten aan gaan of er over vliegen?

    Wat hebben jullie gedaan, Fluo genomen?

  • #2
    Re: Netflix - Telenet - datalimiet

    Hoelang kijken jullie per dag? Hier een gezin van 2, kijken geregeld Netflix, mijn echtgenote kijkt ook dagelijks via streaming naar verschillende sport sites en nieuws sites. Minimaal 2 dagen per werkt er iemand van thuis, via VPN, dikwijls met teleconferencing.

    Nog nooit tegen mijn datalimiet aangelopen. Ter info: ik heb telenet fibernet, de afgelopen 3 maanden in totaal 122 GB verbruikt. Waarschijnlijk een beetje minder dan anders, vanwege de vakantie.

    Misschien heb je nog iemand in huis die tegelijk ook nog dingen downloadt, of een buurman die mee surft

    Comment


    • #3
      Re: Netflix - Telenet - datalimiet

      Hier een gezin van 6, met 1 tiener en 3 twintigers.
      De afspraak is dat om 22h, de living van ons is. Dan kunnen en mogen de kinderen op hun kamer doen wat ze willen.
      En ja, dan zijn er avonden tijdens de vakantie dat er 3-5 Netflix streams tegelijk draaien.
      Voeg daar nog 6 laptops, 6 smartphones en 5 tablets aan toe, ...

      Comment


      • #4
        Re: Netflix - Telenet - datalimiet

        Hou ook rekening met de instelling van de kwaliteit, als je HD of U HD bekijkt is er een gigantisch verschil in verbruik.

        Volgens Netflix:
        De snelheid van je internetverbinding zou dus geen probleem mogen vormen. Downloadlimieten kunnen je wel snel gaan irriteren.
        Netflix geeft gebruikers gelukkig wel de mogelijkheid om handmatig een kwaliteit in te stellen, zodat je meer controle hebt over het verbruik. Je hebt keuze uit:
        Lage kwaliteit (< 480p): verbruikt tot 0,3 GB per uur
        Medium kwaliteit (480p): verbruikt tot 0,7 GB per uur
        Hoge kwaliteit (HD en Ultra HD): verbruikt tot 3 GB per uur voor HD en 7 GB per uur voor Ultra HD

        Kijken na middernacht kan ook natuurlijk.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Netflix - Telenet - datalimiet

          500GB is niet echt overdreven toch? Zelfs zonder Netflix zitten we hier aan 300-350 GB per maand. De zoon kijkt veel HD YT en verzet hobbymatig nogal wat data van/naar een datacenter.
          Na een herinstallatie van zijn PC met nogal wat Steam software was er al 240 GB gebruikt wat ons op 650 GB verleden maand.
          Gelukkig hoef ik mij van limieten niets aan te trekken (EDPnet 100/10 profiel)

          Ik vrees dat intensief Netflix en TN sowieso regelmatig problemen zal geven tenzij je wat meer SD kijkt i.p.v. HD.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Netflix - Telenet - datalimiet

            Hier met 2 PC's, 2 portables, Netflix, Telenet film op aanvraag, 2 tablets en 3 smartphones op internet.
            Ook nog eens 5 bewakingscamera's die vaak remote geraadpleegd worden.
            Alle foto's worden van de smartphones in de Cloud gezet.
            Elke PC heeft hier de algelopen weken de update Windows 10 afzonderlijk binnen gehaald, dus nog wat extra trafiek erbij.
            Door omstandigheden (gezondheidsproblemen) hebben we beiden al geruime tijd van thuis uit gewerkt en dat betekent veel online meetigs met redelijk wat data.
            De laatste maand komen we dan aan 70GB en dat is extreem veel want andere maanden is dat fors minder.
            Dus of 500 GB veel is ... voor mij op dit moment nog wel.
            Maar door meer en meer online content en steeds grotere bestanden, zal het verbruik bij iedereen nog wel toenemen de volgende jaren.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Netflix - Telenet - datalimiet

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Hier met 2 PC's, 2 portables, Netflix, Telenet film op aanvraag, 2 tablets en 3 smartphones op internet.
              Telenet film op aanvraag, telt dat mee voor je datalimieten ?

              Comment


              • #8
                Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Telenet film op aanvraag, telt dat mee voor je datalimieten ?
                Was maar een opsomming van wat we als data gebruiken, maar mogelijks heb je wel een punt.
                Eigenlijk nooit echt op gelet of dit meetelt of niet.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                  Een film opvragen via de digicorder telt niet mee. Via de Yelo Play app een film opvragen telt wel mee voor je datalimiet.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                    Uiteraard kijken we Netflix in HD.
                    En ik kan je verzekeren dat de kwaliteit van beeld een stuk beter is dan HD via de Digicorder van Telenet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                      Voila, we hebben de waarschuwing "veegebruiker" gekregen op 450 GB.
                      Ben benieuwd of ze me nu op 10 Mbps gaan zetten binnen een paar dagen.

                      Heeft er nog al iemand die waarschuwing gekregen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                        Ik kom niet zo vaak in dit forum-onderdeel, maar dit topic trok mijn aandacht.

                        Het verhaal van de downloadlimieten in combinatie met HD video (en misschien zelfs 6-kanaals audio erbij) is iets dat ik telkens opnieuw ter sprake breng als ik weer eens uitgenodigd word voor een tevredenheidsenquete van Telenet. Tevreden ben ik niet, maar ik vind niet dat er alternatieven zijn aangezien ik van mening ben dat de kabel toekomst heeft en de telefoonlijn niet. Dat is gewoon mijn idee daarover; geen polemiek-bedoelingen...

                        Ik heb geen Netflix, en ook geen andere streaming content abonnementen, hoewel ik al overwogen heb om zowel Netflix als een NBA Leage Pass te kopen zodat ik alle basketbalwedstrijden kan bekijken die ik wil zien. Maar ik heb opgezocht wat een normaal datavolume voor een HD video en 6ch audio stream ongeveer moet zijn als je behoorlijke kwaliteit wil, en mijn conclusie was ook dat je zeer makkelijk aan enkele honderden GBs geraakt op een maand. Hoewel de technologie en de huidige netwerkcapaciteit bij Telenet dit soort dingen mogelijk maken, wil Telenet voor de gewone, legale, intensieve gebruiker de downloadlimieten niet laten vallen.

                        Trouwens, Tommie1, je hebt overschot van gelijk dat de HD kwaliteit van Telenet niet zo denderend is. Wij hebben een 46-inch tv en daarop zie je heel goed dat een HD tv-kanaal niet kan tippen aan dvd of blu-ray, of zelfs aan HD video-opnamen van een degelijke consumer-camera. Ok, digitale tv zit op een apart privaat netwerk en telt niet mee in je online abonnement, maar ik vind het teleurstellend dat zelfs op mijn betalende Prime-kanalen (zo'n 30 euro per maand!!!) het signaal blijkbaar zodanig gecomprimeerd wordt dat je vaak zin krijgt om dezelfde film illegaal te downloaden in 1080p met 6ch audio.

                        Toen Telenet begon met het opkopen van de intercommunales, zaten ze financieel een tijdje in slechte papieren. Ondertussen zijn ze dat te boven gekomen en hebben ze de kabel eigenlijk helemaal in handen. Het heeft iets van een monopolie, en dat betekent dat ze nauwelijks concurrentie hebben voor digitale tv en kabel-internet. Hun abonnementen zijn naar mijn gevoel ronduit duur. Waarom moet ik bijvoorbeeld extra betalen voor de terugkijk-service? Waarom is dat niet inbegrepen in het standaard tv-abonnement? Ik weiger dat trouwens te doen - ik mag gewoon niet vergeten om op te nemen wat ik wil zien. En dan mag ik nog van geluk spreken dat ik al een digicorder heb met een schijf van 500GB...

                        Nee, ik heb het gevoel dat ik als Telenet-klant word uitgemolken, maar ik zie ook geen beter alternatief. Zoals de kaarten vandaag liggen, zou ik denken dat de concurrentie van internet-tv zal moeten komen. Ooit gaan ze die downloadlimieten toch eens moeten her-evalueren. Netflix is een goed begin en ik hoop dat er nog meer van dat soort services komen, met anytime-anywhere televisie waar ik de dingen on-demand kan zien die ik wil zien, en niet hetgeen een zender toevallig uitzendt op het moment dat ik tv wil kijken.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                          Tevreden ben ik niet, maar ik vind niet dat er alternatieven zijn aangezien ik van mening ben dat de kabel toekomst heeft en de telefoonlijn niet. Dat is gewoon mijn idee daarover; geen polemiek-bedoelingen...
                          Dat wordt ondertussen al zo vele jaren gezegd. Eerst waren er de gewone telefoon modems waar de limiet uiteindelijk op 56Kb bleek te liggen... koper was zogezegd dood. Toen kwam ADSL en al snel werd de limiet 4Mb, sneller kon niet en koper was dood en had geen toekomst. ADSL2+ kwam en het maximum over telefoonlijn werd 24Mb, sneller? Onmogelijk... tot... VDSL met een maximum van 70Mb (het maximum was nu wel echt bereikt) en nu, met het invoeren van vectoring zijn profielen van 100/10 al geen uitzondering meer. Er lopen al tests over telefoonlijn aan 400Mb. Koper dood? Ik zou het niet meer durven voorspellen.
                          Natuurlijk is de kabel sneller maar als je na 500GB terug valt op 10Mb als "grootverbruiker" dan is die 100/10 lijn nog zo slecht niet. Nooit heeft een provider mij op mijn verbruik aangesproken (nooit klant geweest bij TN of Px). Mijn eerste ISP rekende wel 1 keer extra omdat ik meer dan 15u online geweest was (1995)


                          Limieten zijn natuurlijk een goede manier om mensen te ontmoedigen online diensten als Netflix te gebruiken en voordele van de eigen on demand.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                            Ben het helemaal met je eens Pieter.

                            Ik zit nu op een volume van 489 GB, en de teller wordt gereset op 23/8.
                            Ik hou je op de hoogte of ik echt op smalband gezet wordt als ik de 500 GB overschrijd. (kan morgen al zijn...)

                            Maar als ik naar 10 Mbps vlieg, dan stuur ik ze zeker een klacht via FB of Twitter. Eens zien hoe ze daar op reageren.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                              Hier door Win10 upgrades, kids gaming en Youtube 100GB vroegtijdig opgebruikt en daardoor net 9 dagen op smalband gezeten. Dit was uiteraard allesbehalve leuk maar zeker geen stimulans om een hoger Telenet abonnement te nemen.

                              Comment

                              Working...
                              X