Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Openbare aanbesteding, de zoektocht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Openbare aanbesteding, de zoektocht.

    Voor een openbare aanbesteding ben ik op zoek naar volgend producten, iedereen heeft er wel al eentje zien staan:

    http://nieuwsblad.typepad.com/arendo...9/dscn1924.jpg (grotere foto's zijn er niet...)

    Het gaat om Type 1 & Type 2, zoals te koop bij Collstrop (http://www.collstrop.be/public/garde...nfoborden.aspx)
    Blijkt dat Collstrop zelf ook meedingt naar deze aanbesteding, zij willen uiteraard geen prijs opgeven, waardoor wij dus bijna geen kans meer maken.
    Daarbij komt nog dat zij blijkbaar een van de weinige producenten zijn van dit specifieke type infoborden/infokiosken die je her en der verspreid ziet staan in bossen en parken.

    Daardoor moet ik dus op zoek naar een producent die zo goed als hetzelfde maakt, waar ik een offerte kan opvragen om terug mee in de strijd te zitten.

    Zijn hier mensen die toevallig weet hebben van nog een bedrijf die dit soort infokiosken vervaardigt? Liefst in BE, NL of FR natuurlijk, om levertermijn en kosten wat te drukken.
    Om het nog wat moeilijker te maken, de kiosk moet zo goed als hetzelfde zijn als opgegeven info van Collstrop.

    Hier zitten 1001 beroepen samen, dus misschien weet iemand raad, ik waag het er op!

    Alvast bedankt!
    Last edited by jelleken; 14 augustus 2015, 09:42.
    GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
    AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

  • #2
    Re: Openbare aanbesteding, de zoektocht.

    Eén ding begrijp ik niet, je hebt het over een openbare aanbesteding.
    Als die inderdaad openbaar is, dan mogen er geen producten in beschreven worden die slechts bij één fabrikant kunnen verkregen worden.
    Dat is nl. één van de belangrijkste vereisten van een openbare aanbesteding dacht ik.
    Als het om een 'aanbesteding' tout court gaat daarentegen...
    Wanneer het hier dus zéker om een openbare aanbesteding gaat, dan zit de opsteller van het lastenboek fout.
    Ze mogen wel omschrijven aan welke criteria het product moet voldoen, maar klakkeloos een omschrijving, in dit geval van Collstrop, overnemen in het lastenboek mag niet.
    Meestal zijn de opstellers van die lastenboeken wel zo snugger om hier en daar een kleinigheid in de omschrijving te wijzigen zodat er "zogezegd" wel een ander merk/product kan aangeboden worden.

    Een antwoord op je eigenlijke vraag, een alternatief voor Collstrop, kan ik je echter niet bieden.
    Toch succes bij je zoektocht en je prijsbieding.

    Comment


    • #3
      Re: Openbare aanbesteding, de zoektocht.

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Eén ding begrijp ik niet, je hebt het over een openbare aanbesteding.
      Als die inderdaad openbaar is, dan mogen er geen producten in beschreven worden die slechts bij één fabrikant kunnen verkregen worden.
      Dat is nl. één van de belangrijkste vereisten van een openbare aanbesteding dacht ik.
      Als het om een 'aanbesteding' tout court gaat daarentegen...
      Wanneer het hier dus zéker om een openbare aanbesteding gaat, dan zit de opsteller van het lastenboek fout.
      Ze mogen wel omschrijven aan welke criteria het product moet voldoen, maar klakkeloos een omschrijving, in dit geval van Collstrop, overnemen in het lastenboek mag niet.
      Meestal zijn de opstellers van die lastenboeken wel zo snugger om hier en daar een kleinigheid in de omschrijving te wijzigen zodat er "zogezegd" wel een ander merk/product kan aangeboden worden.

      Een antwoord op je eigenlijke vraag, een alternatief voor Collstrop, kan ik je echter niet bieden.
      Toch succes bij je zoektocht en je prijsbieding.
      "Daardoor moet ik dus op zoek naar een producent die zo goed als hetzelfde maakt"

      Met andere woorden, het lastenboek geeft niet specifiek op dat het per sé het product van Collstrop moet zijn. Ik ben diegene die het daar heeft gevonden en na telefonisch contact te weten ben gekomen dat zij ook meedingen.
      Ik moet dus op zoek naar een soortgelijke opstelling in hout bij een andere producent.

      Misschien moet ik de Collstrop link vervangen door een algemene foto van de infokiosk...?
      GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
      AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

      Comment


      • #4
        Re: Openbare aanbesteding, de zoektocht.

        Als Collstrop zelf mee doet, dan moet je met een alternatief komen...
        Als jij gewoon probeert om de spullen van Collstrop aan te bieden, waar zit dan je meerwaarde? Ik zie alleen extra kosten.

        Ik vrees dat als de prijs echt diep moet zijn, je zelf een schijnwerkerij zal moeten opzetten om die dingen zelf te maken en te verkopen. (tenzij Collstrop heel hoge marges hanteert).

        Over welke aantallen spreek je hier?

        Comment


        • #5
          Re: Openbare aanbesteding, de zoektocht.

          Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
          "Daardoor moet ik dus op zoek naar een producent die zo goed als hetzelfde maakt"

          Met andere woorden, het lastenboek geeft niet specifiek op dat het per sé het product van Collstrop moet zijn. Ik ben diegene die het daar heeft gevonden en na telefonisch contact te weten ben gekomen dat zij ook meedingen.
          Ik moet dus op zoek naar een soortgelijke opstelling in hout bij een andere producent.

          Misschien moet ik de Collstrop link vervangen door een algemene foto van de infokiosk...?
          Achzo, ik dacht dat de beschrijving in het lastenboek exact/letterlijk de beschrijving van Collstrop was.
          Niet dus, vandaar dat ik schreef dat ze meestal wel zo snugger zijn om NIET exact een bepaalde omschrijving over te nemen.

          Comment


          • #6
            Re: Openbare aanbesteding, de zoektocht.

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Achzo, ik dacht dat de beschrijving in het lastenboek exact/letterlijk de beschrijving van Collstrop was.
            Niet dus, vandaar dat ik schreef dat ze meestal wel zo snugger zijn om NIET exact een bepaalde omschrijving over te nemen.
            Jep, zo is dat!
            Last edited by jelleken; 14 augustus 2015, 09:49.
            GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
            AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

            Comment


            • #7
              Re: Openbare aanbesteding, de zoektocht.

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Als Collstrop zelf mee doet, dan moet je met een alternatief komen...
              Als jij gewoon probeert om de spullen van Collstrop aan te bieden, waar zit dan je meerwaarde? Ik zie alleen extra kosten.

              Ik vrees dat als de prijs echt diep moet zijn, je zelf een schijnwerkerij zal moeten opzetten om die dingen zelf te maken en te verkopen. (tenzij Collstrop heel hoge marges hanteert).

              Over welke aantallen spreek je hier?
              Als je aandachtig leest kan je uit mijn tekst afleiden dat ik pas NA contact met collstrop te weten gekomen ben dat ze ook mee doen, waardoor ik inderdaad niet bij hen kan bestellen.
              Anders had ik helemaal geen probleem...

              Daardoor ben ik dus inderdaad op zoek naar een andere leverancier van soortgelijke constructies, het zou me verwonderen dat hiervan maar 1 zou bestaan (Collstrop).

              Ik dacht redelijk duidelijk geweest te zijn...
              Last edited by jelleken; 14 augustus 2015, 09:50.
              GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
              AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

              Comment


              • #8
                Re: Openbare aanbesteding, de zoektocht.

                Of het meerwaarde heeft weet ik niet maar wou dit even meegeven:

                In Oostende is een kleine firma gevestigd dat dergelijke dingen maakt in inox. Ook vuilbakjes, hondepoepcontainers, straatmeubels,...
                Het is niet ver van de rotonde als je van de expressweg komt maar een adres of referenties heb ik niet.

                Comment

                Working...
                X