Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Site op naamkaartjes zetten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Site op naamkaartjes zetten

    Hoi!,

    ik heb eens een vraagje over de link naar een paar van mijn foto's op Flickr: (in afwachting van een volledig eigen site)

    Explore Ronald Ceulemans’s 292 photos on Flickr!


    Hoe kan ik die link op een andere manier op de naamkaartje die ik wil gaan maken plaatsen zodat die veel korter is.
    Nu is die veel te lang en ingewikkeld om in te toetsen en vrees ik dat men de moeite niet doet om dat allemaal telkens in te tikken

    Alvast bedankt voor jullie hulp
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Site op naamkaartjes zetten

    Moderator Note: Omdat dit eigenlijk geen fotografische vraag is, verplaatst van Fotobewerking naar ChitChat.


    Via tinylink? http://tiny.cc

    Heb geen idee van de 'houdbaarheidsdatum"...

    Of omzetten naar een QR code, maar dan moet je weer scannen om je website te bereiken...
    Last edited by LesC; 13 augustus 2015, 13:33.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Site op naamkaartjes zetten

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      .................................

      Of omzetten naar een QR code, maar dan moet je weer scannen om je website te bereiken...
      Dat is ook zo iets aan het worden die QR codes.
      Onlangs stond ik aan een gesloten postkantoor.
      Toen ik op de deur wou checken wanneer het dan wel open was, zal ik gewoon een klever met QR code waar ik de openingsuren zou in terugvinden .

      Ze gaan er dus van uit dat iedereen :
      - én een smartphone bij heeft
      - én een QR codescanner er op heeft staan
      - én een abo heeft voor internet op z'n smartphone

      Die twee eerste hebben wij wel, maar dat derde niet, en velen met mij denk ik.

      Straks gaan we naar om het even welke winkel en moeten we de QR codes gaan scannen om te weten hoeveel iets kost .
      Vooruitgang noemen ze zo iets zeker .

      Comment


      • #4
        Re: Site op naamkaartjes zetten

        je zou ook al een URL voor je eigen site kunnen registreren (staat mooier) en die tijdelijk doorlinken naar je flickr.

        Comment


        • #5
          Re: Site op naamkaartjes zetten

          Bij Smugmug is de link gelukkig niet zo lang, ik heb ook kaartjes om uit te delen op evenementen als ik daar foto's maak.

          QR codes vind ik ook geen goed idee, er zijn inderdaad mensen die volledig mee zijn met de recentste technologie (en die meteen naar de winkel hollen als er weer wat nieuws op de markt komt).
          Maar ik denk dat een vrij groot deel van de bezoekers op mijn website er niet zou geraken als ik kaartjes zou uitdelen met alleen maar een QR code.
          Ik heb zelf nog een gewone gsm, waarmee ik zelfs geen foto's kan maken.
          En zo zijn er nog steeds een heleboel die geen smartphone willen (of kunnen) betalen.
          (Ik kan zelf wel een smartphone betalen, maar aangezien mijn gsm nu al bijna altijd thuis ligt zien ik het niet meteen zitten om een nog groter "apparaat" te kopen om dat de hele dag mee te sleuren).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Site op naamkaartjes zetten

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Moderator Note: Omdat dit eigenlijk geen fotografische vraag is, verplaatst van Fotobewerking naar ChitChat.


            Via tinylink? http://tiny.cc

            Heb geen idee van de 'houdbaarheidsdatum"...

            Of omzetten naar een QR code, maar dan moet je weer scannen om je website te bereiken...

            Bedankt voor het verplaatsen naar het juiste onderdeel

            Ik zou graag de site van Flickr blijven gebruiken maar als ik de 'link' niet korter krijg zal ik wel een andere oplossing moeten zoeken vrees ik

            Die Qcodes gaan de hele wereld nog naar hun hand zetten denk ik.

            Alvast aan iedereen bedankt voor het meedenken en mochten er nog andere mogelijkheden zijn hoor ik het heel graag.

            Met vriendelijke groeten.

            Ronald
            Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

            https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

            Comment


            • #7
              Re: Site op naamkaartjes zetten

              Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
              ..............................Die QRcodes gaan de hele wereld nog naar hun hand zetten denk ik.......................
              Even OT.
              Toch nog opletten met die QR codes. Malafide types overplakken de echte soms met valse die je naar een ander site leiden.
              Dat kan een leuke site zijn (aankondiging pensenkermis .... ), maar het kan ons ook naar malware leiden.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Site op naamkaartjes zetten

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Even OT.
                Toch nog opletten met die QR codes. Malafide types overplakken de echte soms met valse die je naar een ander site leiden.
                Dat kan een leuke site zijn (aankondiging pensenkermis .... ), maar het kan ons ook naar malware leiden.
                Dat kunnen ze met een gewone link ook.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Site op naamkaartjes zetten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                  je zou ook al een URL voor je eigen site kunnen registreren (staat mooier) en die tijdelijk doorlinken naar je flickr.
                  Dit is de enige correcte oplossing.
                  Als hij naamkaartjes laat maken, dan moeten die nadien niet nadien niet hermaakt worden.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment

                  Working...
                  X