Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

krediet kaarten en telefoon/internet buitenland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • krediet kaarten en telefoon/internet buitenland

    Hallo,

    1. Ik ben overal op zoek naar ideale krediet kaarten (visa/mastercard/american express), maar ik weet niet meer wat te kiezen...
    Er zijn te veel banken en te veel keuzes!
    Het is voor op mijn wereldreis. Dus ik wil een kaart die te vertrouwen is voor een jaar in 30 landen.
    Is er iemand hier die financieel goede kennis bezit en weet welke kaart voor mij het beste zou zijn?
    een kaart met zo laag mogelijke kosten buiten europa, met een goed limiet erop en die meestal werkt (dus betrouwbare bank).
    Ik werk nu met Argenta, maar die bank is redelijk klein, dus ik twijfel, maar ik zal daar mijn backup krediet kaarten nemen.
    Ik wil dit posten op een reisforum, maar die nerderlandstalige zijn zo inactief en de engelstalige kunnen mij niet helpen omdat zij geen Belgische kaarten hebben!

    2. Ook ben ik op zoek naar de beste manier voor wereldwijd goedkoop te kunnen bellen, maar vooral, om goedkoop aan mobiel internet te geraken (voor accommodatie te zoeken bvb).
    Ik weet dat de beste oplossing is, in het land zelf een kaartje kopen en gebruiken, dat is mogelijk in een paar landen, maar in sommige ben ik maar voor enkele dagen.
    Welke maatschappij zou de beste keuze zijn? er zijn ook van die internationale keuzes, maar wat is een goede? iemand ervaring met dit probleem?

    Bedankt op voorhand iedereen!

  • #2
    Re: krediet kaarten en telefoon/internet buitenland

    Moeilijke vraag....

    Eigenlijk maakt het niet uit welke kredietkaart je hebt. Master en Visa zijn het meest geaccepteerd.
    Je moet natuulijk aan een vrij hoge limiet geraken, en dan zal je de bank eens moeten bellen.
    Ik zou zeker zorgen voor minstens 2 of zelfs 3 kaarten, zodat je veilig zit.
    Waarom zou Argenta slecht zijn. Zet daar genoeg geld, en vraag een dikke limiet aan.
    Zelfs gewone debetkaarten zullen op zeer veel plaatsen werken en dan krijg je geld zolang er iets op je rekening staat.
    Misschien moet je eens bij Citibank gaan vragen, die geven nog echte kredietkaarten uit waar je zelf moet storten om je rekening aan te vullen. Ik heb er zo eentje van mijn werkgever met een limiet van 8000€.

    Telefoon en data is een pak moeilijker denk ik.
    Ik zou in hotels altijd gebuik maken van Wifi, sowieso zijn de goedkopere kaarten beperkt in datavolume.
    Maar ik weet wel dat Proximus voor professionele klanten pakketten heeft met internationale data. Gaat dan wel in de richting van 75-100€ per maand dacht ik.

    Comment


    • #3
      Re: krediet kaarten en telefoon/internet buitenland

      Hoewel zo'n sites meestal brol zijn (sowiso dat die door een of andere bank gesponsord wordt), geeft het je wel een overzichtje: http://www.creditcard-vergelijk.be/
      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

      Comment


      • #4
        Re: krediet kaarten en telefoon/internet buitenland

        Ik zou wegblijven van American Express (en andere "kleine" kaarten). Visa en MC zijn meest aanvaard.
        Een Argentakaart wordt hier gebruikt als backup, de "hoofdkaart" is platinum van Belfius (vooral omdat die een zeer uitgebreide verzekering heeft). Beiden zijn MC

        GSM/data is meestal best om een lokaal kaartje aan te schaffen. Ben je ergens maar kort kan je mogelijk je resterende belkrediet van het vorige land opgebruiken. Roaming vanuit een buurland zal nog goedkoper zijn dan vanuit een ander continent. Gratis WiFi is natuurlijk heel handig maar je kan daar best voorzichtig mee zijn. Niet alle hotspots zijn te vertrouwen. Ideaal laat je je verbinding via VPN verlopen zodat alles geëncrypteerd is.
        Vul zeker geen login/password gegevens in op onbeveiligde netwerken of publieke computers.

        Wij gebruiken al jaren Skype om tijdens vakanties te bellen. Gewoon geld op zetten en bellen maar. Aangezien we hier via VOIP bellen heb ik ook een app van deze provider op mijn tablet en kan ik (met caller ID van thuis) bellen aan 0.01/min of, als ik bij laad voor vertrek, gratis naar een heel pak landen (90 dagen).
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: krediet kaarten en telefoon/internet buitenland

          Een telefoon met 2 of meer sim kaarten zodat je afzonderlijk telefonie en data kan regelen en/of veranderen lijkt me ook handig.

          Comment


          • #6
            Re: krediet kaarten en telefoon/internet buitenland

            Een Beobank Mastercard (bv/ hun Brico kaart), normaal limiet van 5000 euro (NIET interessant om geld mee uit de muur te halen, daar gebruik je best eentje van Argenta, Recordbank of Keytrade voor). De Beo kaart geeft wel 1% cashback op aankopen, tot 350 euro per jaar, leuk meegenomen. Die Beo kaart kost 5 euro per jaar, is al terugverdiend na 500 euro uitgaven. Je krijgt ook 2% cashback bij Brico's in Belgie.

            Best is eigenlijk de app WahtCard gemaakt door Spaargids.be installeren en daar een resem banken instoppen. Dan krijg je een overzicht wat een bepaalde betaling of afhaling je kost in de desbetreffende munt. Op Spaargids.be kan je ook vinden wat sommige banken durven vragen voor een kredietkaart.... (sommige (de kaart van on4bam) met een resem voordelen maar duur, anderen zonder enig voordeel en toch 20 euro per jaar).
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: krediet kaarten en telefoon/internet buitenland

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Een telefoon met 2 of meer sim kaarten zodat je afzonderlijk telefonie en data kan regelen en/of veranderen lijkt me ook handig.
              Om ff op telefoons verder te gaan, gezien je buiten Europa gaat zou ik ook eens ff checken of je gsm de frequenties ook aankan. In Amerika bijvoorbeeld gebruiken ze andere frequenties voor mobiele telefonie en dan kan het wel eens zijn dat je weinig tot geen ontvangst heb.
              Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
              Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
              Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

              Comment


              • #8
                Re: krediet kaarten en telefoon/internet buitenland

                Zoals hierboven al gezegd, neem een Visa of Mastercard. Bank op zich maakt niet uit, al moet je bij sommige banken niet betalen voor de kaart.

                Ik zou zelf bij mijn eigen bank blijven in dit geval. Limiet hoog genoeg zetten, en vooral: laat je kaart activeren voor gebruik buiten Europa, zeker voor USA als je daarheen gaat. Beide dingen moet je met je bank regelen.
                Reken niet op debetkaart: onze kaarten werkten lang niet overal in USA en Canada, zeker niet in winkels.

                Om te bellen: skype via wifi, alleen voorzichtig zijn met onbekende wifinetwerken.
                Last edited by perelaar; 14 augustus 2015, 09:32.

                Comment


                • #9
                  Re: krediet kaarten en telefoon/internet buitenland

                  Bedankt voor alle tips!
                  Ik heb al veel vergeleken en gekeken en jullie bevestigen ook wat ik al dacht.

                  Die kaarten met verzekeringen zijn wel handig, maar bij sommige staan er kleine lettertjes (een reisverzekering is bvb maar 3 maanden in het buitenland geldig meestal), en dan neem ik liever een aparte verzekering.
                  En beobank klinkt inderdaad leuk met 1% korting tot 350€, maar ze rekenen wel 2,5% wisselkoers commissie aan, dus eingelijk heb je 1,5% commissie dan, maar dat is hetzelfde als mijn argenta kaarten.

                  telefoon zal ik waarschijnlijk nieuw moeten kopen, de mijne zal al die frequenties wel niet aankunnen ^^.
                  maar inderdaad een goede tip hier voor idd een kaartje apart te kopen in de landen waar ik langer ben en dan op te gebruiken in de buurlanden waar ik niet zolang ben, daar had ik niet aan gedacht!
                  Ik zal dualsim gaan ook.

                  nogmaals, bedankt iedereen

                  Comment

                  Working...
                  X