Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwartel 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwartel 1



    Een soort die je niet vaak ziet hier op de site. Ik speelde er al jaren mee in mijn hoofd om deze eens deftig op foto te zetten. Ik kom ze elk jaar tegen en superzeldzaam zijn ze niet. Algemeen ook zeker niet. Wel zeldzaam , een leuke locatie en een meewerkend exemplaar. Ditmaal had ik de luxe uit twee exemplaren. Helaas slecht twee dagen om alles voor te bereiden en te fotograferen. Dat wist ik op het moment van opname nog niet maar de derde dag waren de machines alles aan het dorsen. Gedaan met het kwartel jaar.
    Na vier pogingen had ik verschillende reeksen. Daarbij alle soorten licht en wat verschillende settingen. Leuk als het wat wil leuken zoals het in je hoofd zit. Een reeks waar ik nog jaren aan ga terugdenken. Vaak besef je pas na jaren hoe uniek die dagen waren.
    Opname hier was in feite laat tegenlicht en schaduw. Wat met de witbalans gespeeld om er iets van te maken. Bewust wat koeler gehouden. Andere reeksen waren dan weer in warm ochtendlicht. Je zal de verschillen wel zien verschijnen.

    Gr David

  • #2
    Re: Kwartel 1

    Deze kan me zeker wel bekoren ...ook heel fijn om het verhaaltje er bij te lezen waarvoor mijn dank....
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Re: Kwartel 1

      Inderdaad, hier niet dikwijls te zien. Jij hebt er weer een heel mooi natuurlijk plaatje van gemaakt. Toch één vraagje: heb je er geen waar hij iets meer vrijer zit (zonder grashalmen en takje ervóór).
      Grt. Jef

      Comment


      • #4
        Re: Kwartel 1

        Toch één vraagje: heb je er geen waar hij iets meer vrijer zit
        Als je deze soort kent dan ....
        Gr David

        Comment


        • #5
          Re: Kwartel 1

          Leuk natuurlijk beeld David en persoonlijk vind ik ze wel zeldzaam hoor
          Ik ben ze nog niet tegengekomen, wel al gehoord ...
          Ik ben benieuwd naar die andere opnames in een andere setting, bij deze vind ik het gele bloemetje achter het kopje wat spijtig

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Kwartel 1

            Ik denk dat er veel niet weten hoe moeilijk deze soort is om op foto te krijgen!
            Zodus voor mij een vette plaat.
            Last edited by darkshooter1; 12 augustus 2015, 18:57.

            Comment


            • #7
              Re: Kwartel 1

              Mooi hoor, zelf nog nooit gezien
              Benieuwd naar de andere foto's ervan

              Groeten,
              Raf
              Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Kwartel 1

                Je moet ze maar vinden hé.
                Knap David !

                Johan

                Comment

                Working...
                X