Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

App voor blokkeren anonieme nummers?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • App voor blokkeren anonieme nummers?

    Iemand een goeie app voor het blokkeren van anonieme nummers?
    (ter verduidelijking: Ik bedoel deze die als 'onbekend' verschijnen op de gsm, niet deze die als gewoon nummer verschijnen omdat ze niet in de gekende contacten staan.)

    Als zelfstandige nogal veel last van reclametelefoons, en meestal zijn deze via zo nummers. Graag had ik die geblokkeerd, dat de gsm niet gaat maar bv direct voicemail geeft.

    Ik gebruik iPhone.

  • #2
    Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

    Ik zou daar toch mee opletten. Veel bedrijven bellen met anonieme nummers. Bvb als er een technieker op komst is of zo.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Ik zou daar toch mee opletten. Veel bedrijven bellen met anonieme nummers. Bvb als er een technieker op komst is of zo.

      mir
      Ik merk dat wanneer het voor een niet-commerciële reden is dat ze bellen, dat ze wel een bericht op de voicemail laten.
      Als het belt en geen voicemail achtergelaten wordt, is het voor iets verkocht te krijgen. Gisteren en vandaag weer om de x minuten telefoon, ik neem niet op maar ze volharden. Ik heb het nog eens zo erg gehad, en dan neem ik eens wel af en blijkt het inderdaad een verkoper te zijn. Ik wil deze keer niet oppakken maar zal het mss toch weer eens moeten doen, want deze is echt een stalker.

      Comment


      • #4
        Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

        Hier registreren, dan mogen de televerkopers niet meer naar u bellen op risico van een boete tot 60.000 euro(ze zijn blijkbaar wettelijk verplicht om deze lijst te raadplegen).

        Comment


        • #5
          Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

          Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
          Hier registreren, dan mogen de televerkopers niet meer naar u bellen op risico van een boete tot 60.000 euro(ze zijn blijkbaar wettelijk verplicht om deze lijst te raadplegen).

          https://www.bel-me-niet-meer.be/
          Al gedaan. Nobel initiatief van de overheid, maar helaas in de praktijk nog niet veel van gemerkt.

          Comment


          • #6
            Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
            Al gedaan. Nobel initiatief van de overheid, maar helaas in de praktijk nog niet veel van gemerkt.
            Ook al meegemaakt, net als spam op naam. Klacht indienen bij de politie. Naar een paar weken stoppen de telefoontjes of spams van dat ene bedrijf dan plots.
            Intussen al een paar keer gedaan.

            1 van die bedrijven heeft me achteraf nog eens gebeld met de vraag waarom ik naar de politie gestapt was en of ik wel wist welke gevolgen dat had gehad.... Ik denk ook niet hij het geapprecieerd heeft dat ik hem 'on hold' heb gezet tot hij inhaakte.

            Gr, V.
            http://www.catchlight.be
            Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
            https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

            Comment


            • #7
              Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

              Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
              Ik denk ook niet hij het geapprecieerd heeft dat ik hem 'on hold' heb gezet tot hij inhaakte.
              Die moet ik ook eens proberen

              Comment


              • #8
                Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                Ik vermoed dat mijn gegevens ergens op een lijst staan, want ze bellen voor vanalles wat met zelfstandige beroepen (niet alleen specifiek voor mijn beroep, ingenieur architect) te maken zou kunnen hebben.

                Op hold zetten lijkt me wel iets...

                Comment


                • #9
                  Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                  Ik vermoed dat mijn gegevens ergens op een lijst staan, want ze bellen voor vanalles wat met zelfstandige beroepen (niet alleen specifiek voor mijn beroep, ingenieur architect) te maken zou kunnen hebben.

                  Op hold zetten lijkt me wel iets...
                  Toch geen profiel aangemaakt op Linkedin ?

                  Off topic:
                  Verleden jaar werd ik gedurende 2 weken alle dagen opgebeld met een anoniem nummer. Uiteindelijk toch eens opgenomen (ik was in Spanje) en het was Telenet die me vroeg wanneer ze konden langskomen om een Homespot te installeren. Heb hen verteld dat ik dit niet nodig heb want mijn stekker van de modem is 10 maand per jaar uitgetrokken. Ik werd niet meer door hen opgebeld, maar toen ik weer in België kwam, zaten er 2 briefjes in de bus van een technieker die 2 keer tevergeefs aan de deur had gestaan om een Homespot te installeren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Toch geen profiel aangemaakt op Linkedin ?
                    Toch wel, maar de telefoons zijn al van ervoor en op die linkedin staat geen telefoonnummer... tenzij ze via m'n naam verder zoekwerk doen. Ik weet van een collega dat de Orde Van Architecten gegevens doorgeeft (vermoedelijk iemand achter de schermen daar) waardoor ik veel info over bouwproducten via post en email krijg.

                    Los daarvan terug naar de vraag: zijn er apps? :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                      De bel me niet website is de omgekeerde wereld, het zou NORMAAL moeten zijn dat men je niet lastig valt. Op GSM heeft alleen mijn vrouw er last van, boosdoener Proximus (terwijl ze al jaren een gewone pre-paid van Base heeft). Telkens zegt ze te stoppen met bellen en dat werkt................. een paar dagen, dan zijn ze er weer.

                      Op de vaste lijn is de grootste boosdoener Bofrost. Uiteindelijk heb ze gemaild om mij op geen enkele manier meer te contacteren en dat heeft een hele tijd gewerkt. Een paar maanden terug begonnen ze dan weer tot ik ze de huid heb vol gescholden (ik weet het, de beller doet ook maar zijn werk).
                      Mijn Fritzbox laat alleszins toe om nummers (of zonder caller ID) te blokkeren op de vaste lijn. Helaas dus geen "Windows support" oproepen meer
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                        Iemand een goeie app voor het blokkeren van anonieme nummers?
                        Standaard functie van een Android telefoon.

                        Open telefoon-app > Instellingen > Oproep > Oproep weigeren > Lijst voor automatisch weigeren > Onbekend aanvinken

                        Misschien ook bestaande voor iPhone?
                        Maar als zelfstandige nummers gaan blokkeren lijkt me niet echt de beste oplossing.
                        Last edited by VerSeg; 12 augustus 2015, 18:12.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                          Technisch kan dat geen probleem zijn. Normaal moet daar een app voor bestaan denk ik toch.

                          Wat die bellers doen is je bellen via VoIP vanuit callcenters. Kost hun maar een prikje (1 euro per uur of zo) Dus dat kan hun niet schelen.
                          On hold zetten is fun. Klacht neerleggen veel werk en stress.

                          Net van dit ongemak profiteren ze natuurlijk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                            Wel rekening houden met één ding.
                            Als je antwoordt en zegt dat je geen interesse hebt, dan ben je er vanaf.
                            Antwoordt je niet (of voicemail), dan proberen ze opnieuw om je te contacteren.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Als je antwoordt en zegt dat je geen interesse hebt, dan ben je er vanaf.
                              Optimist.

                              Er zijn er veel die het nooit leren. Eerst vriendelijk.. "geen interesse", daarna, "je hebt al gebeld en nog geen interesse", de volgende keer "stop met bellen" daarna is de jacht open "F** O**" en afgeleiden.
                              Bofrost is de lastigste hier (nog slechter dan Jehova's) en die pipo (s) die hier op het forum hun alarmsystemen probeerden te slijten lijken het nu ook door te hebben.


                              Denken ze trouwens dat je, nadat je ze meerdere keren wandelen gestuurd hebt, ineens toch gaat toehappen?
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X