Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Focusfalen, onderhoud?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Focusfalen, onderhoud?

    Hey iedereen,

    even een vraagje.

    Ik fotografeer met het volgende: Nikon D800 en Sigma Art 35mm f1.4
    Nikon is jaartje oud, Sigma een half jaar.
    Ik kocht de Nikon bij Art&Craft en de Sigma online.
    In het begin waren deze twee samen retescherp, maar de laatste tijd merk ik vaak dat ze falen in scherpte.
    Ook heb ik het probleem mijn AF soms moeilijk werkt, als ik batterij even uithaal is het probleem voor 20 foto's verholpen, maar ik weet niet hoe dit komt?

    Ik heb gemaild naar Art&Craft met de vraag of ze mijn toestel een onderhoudsbeurt kunnen geven en mijn lens willen kalibreren.
    Maar ze ''mogen'' dat niet meer doen in de winkel... Dat moet nu worden opgestuurd...
    Maar ik heb (nog) geen back-up lens, en al zeker geen back-up toestel.

    Kan ik op een andere manier geholpen worden?
    Mensen die ditzelfde probleem al tegenkwamen?

    Hartelijk dank alvast.

    Groetjes, Jill.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: Focusfalen, onderhoud?

    Blaas eens met een rocket blower over AF sensor onder in het spiegelhuis als daar een haartje opligt, krijg je verrassende AF resultaten. Anders eens even kijken LV.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Focusfalen, onderhoud?

      Ik ga dat uitproberen! Dank je wel!
      Zoekt eerst op wat een rocket blower is hihi.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Focusfalen, onderhoud?

        Gewoon moeilijk woord voor blaaskwastje.....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Focusfalen, onderhoud?

          Ben daar vanmiddag om geweest, en het probleem dat mijn AF moeilijk werkt had ik nu niet! (Heb net een gezinssessie achter de rug.)
          700+ foto's genomen en geen een keer dat probleem gehad dus nu hopelijk ook scherpe(re) foto's...
          Alvast bedankt voor deze tip!

          Groetjes, Jill.
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: Focusfalen, onderhoud?

            Ik heb ook eens een gelijkaardig probleem gehad, mindere focus. Na een tijdje kreeg ik de fout dat mijn lenscontacten vuil waren. Ik heb dit toen zelf opgelost met chemie contact nr60 en nr61. Het probleem was toen van de baan. Maar het ene is probleem is daarvoor het andere niet.
            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

            Comment


            • #7
              Re: Focusfalen, onderhoud?

              Dank je wel,
              ik ga daar ook voor kijken. Alle beetjes helpen.
              Ik heb wel nog nooit mijn lens laten kalibreren.
              Ik ga toch eens een winkel zoeken die dat gewoon doet, zonder op te sturen, maar als je geen klant bent gaan ze daar waarschijnlijk niet zo happig op zijn...?
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

              Comment


              • #8
                Re: Focusfalen, onderhoud?

                Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                Dank je wel,
                ik ga daar ook voor kijken. Alle beetjes helpen.
                Ik heb wel nog nooit mijn lens laten kalibreren.
                Ik ga toch eens een winkel zoeken die dat gewoon doet, zonder op te sturen, maar als je geen klant bent gaan ze daar waarschijnlijk niet zo happig op zijn...?
                Als je rechtstreeks naar Procirep gaat moet je niks opsturen.
                Dikwijls kan je gewoon wachten !
                Aan de sigma gaan ze natuurlijk niks doen. Ze zijn de hersteldienst van Nikon.
                Het is wel in Brussel.

                Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Focusfalen, onderhoud?

                  Ok Johan! Dank je wel.
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment

                  Working...
                  X