Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Nikon D70 is de bodem ingetest !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Nikon D70 is de bodem ingetest !

    De duitse stichting "Stiftung Warentest" heeft de Nikon D70 getest.
    Eindoordeel matig en haalde een magere 2.9

    Als zeer goed kwamen uit de test bijvoorbeeld de Olympus E-1 (1,4) , de Nikon Coolpix 8700 (1,5), de Sony Cyber-Shot DSC-F828 (1,4), de Olympus Camedia 8080 Wide Zoom (1,4) als mede de Olympus Camedia 5060 Wide Zoom (1,5).

    link: http://digitalkamera-warentest.2partner.premium-link.net/pls/sw/SW$NAV.Startup?p_KNr=5004033329015520040814125517& p_E1=1&p_E3=30&p_E4=30&p_id=1159420
    Das teuer dagegen nicht immer gut heißen muss, zeigt die Nikon D70: Die 1 390 Euro teure Spiegelreflexkamera kommt im Test nur auf ein "Befriedigend" (2,9).

    Advies snel terugbrengen die Nikon D70 en haast u voordat de Canon 10D en de EOS 300 D zijn uitverkocht !

    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

  • #2
    jaja...

    zoals ik al zei.... ergens op the big World Wide Web zal er wel een site zijn die de beste kamera ter wereld afbreekt.

    ik vertrouw eerder sites als dpreview. ed. en daar zeggen ze da hij goed is.. en ik heb hem en ik zeg da hij ook goed is. en ik denk da meerdere mensen zullen zeggen da hij goed is.

    en btw kunde nen d70 vergelijken me nen d10?

    ik vind het goed da mensen zoals u die sites geven en ons willen informeren. ma die site is zever

    allez ik val u hier nie aal hé. ma ze doen net alsof den d70 het slechte is da de mensheid ooit is overkomen

    Comment


    • #3
      Originally posted by immage
      ergens op the big World Wide Web zal er wel een site zijn die de beste kamera ter wereld afbreekt.
      De beste camera ter wereld? Voor jou mss...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        daar gaan we weer ...
        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

        Comment


        • #5
          Originally posted by MarcFoto
          Originally posted by immage
          ergens op the big World Wide Web zal er wel een site zijn die de beste kamera ter wereld afbreekt.
          De beste camera ter wereld? Voor jou mss...

          nee,nee. ik bedoelde nie de d70. ma gewoon "den beste" camera. was een manier van zeggen. ik weet ook da den d70 nie den beste is. ma over den mark II zullen ze ook wel ergens iets slechts zeggen zekers.

          Comment


          • #6
            bwa bij testaankoop in belgie, kan epson ook niks goed doen, en is er van hp niks slechts te vinden.... Hoe objectief is een test altijd ?

            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Originally posted by jdm
              bwa bij testaankoop in belgie, kan epson ook niks goed doen, en is er van hp niks slechts te vinden.... Hoe objectief is een test altijd ?


              Het is wel getest door één van Duitsland's geremoneerde testcentra, welke niet wordt betaald door fabrikanten zoals "Hoopjes Problemen" die altijd fraaie testresultaten koopt.

              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #8
                Tja, deze test zal dan de spreekwoordelijke uitzondering zijn die de regel bevestigd zeker...Ben toch nog niet veel slechte reviews tegengekomen van de D70
                D7000 en wat glas

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Luad
                  Tja, deze test zal dan de spreekwoordelijke uitzondering zijn die de regel bevestigd zeker...Ben toch nog niet veel slechte reviews tegengekomen van de D70
                  Ook voor reviews wordt men betaald. Of men krijgt de volgende keer geen testexemplaar meer of geen persinformatie etc. Het is wel opvallend dat bij de duitse instituten toestellen de bodem in worden getest, welke in de USA en UK als beste uit de reviews kwamen.

                  Een duits testinstituut kwam zelfs vorig jaar met de melding "Eindelijk weer eens een echte Kodak" omdat daar het toestel als goed uit de bus kwam in een bepaalde klasse.

                  Zelfde geld voor het testen van lenzen. Een paar Canon lenzen welke lovend uit de engelse reviews kwamen kregen de klasificatie "colaflesje"
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Oke, noem me maar een eigenwijze Nederlander! Ik heb nu ongeveer 3000 testen gedaan met m'n D70, resultaat : zeer goed!!

                    Eerst moire, toen vignettering, backfocus, Nederlandse consumentenbond, nu die Duitsers, etc.etc.............. wat zal het volgende zijn. (.......... de zonnekap??)

                    Wat me opvalt is dat het meestal niet de eigenaren van de D70 zijn (en die zouden het moeten weten), maar vaak andersgezinden met deze berichten naar voren komen. Om dan na een melding over een uitslag van de vele testbladen meteen aan te komen met het advies om hem snel terug te brengen en een Canon 10D of een 300D te kopen, vat ik dan maar op als een grapje. 't Zijn beiden overigens wel goede camera's.

                    met vriendelijke groet

                    Chris
                    NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                    Comment


                    • #11
                      Ach, er is met elke camera wel wat aan de hand, van de goedkoopste consumer tot de duurste DSLR (kijk naar de KODAK 14/n en /c).

                      Geniet gewoon van je camera en je hobby en laat zo'n heen en weer geschiet naar andere cams/merken gewoon achterwege. Dat bespaart je een hoop zorgen, kopbrekens en geruzie
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Dat de Nikon coolpix 8700 een puike camera is, daar moet niemand mij van overtuigen ... Behalve het ruisprobleem by night dan, wat ik uiteraard spijtig vind.
                        Ik kocht hem twee maanden geleden voor 1250 euro in de winkel en nu staat hij er al 899 euro ( actieprijs ) geprijsd.
                        Over de D70 kan ik niets zeggen maar als ik de fotootjes zie die hier aangeboden worden, moet ik toch zeggen dat de kwaliteit ervan meer dan in orde is.
                        Groeten, Geert
                        BD0282BE
                        Nikon Coolpix 8700 + TC-E15ED + WC-E80 + SB-50DX http://users.pandora.be/geertvantveer/geertvantveer
                        *Alle begin is moeilijk !*

                        Comment


                        • #13
                          hi,
                          als vervente canon liefhebber moet ik tot mijn "genoegen" zeggen dat deze beoordeling meer dan **** is, al onze cams hebben hun voor en nadelen maar zijn allen super, dit blad is weer eens blij dat over hen geschreven wordt

                          Comment


                          • #14
                            Zelfde geld voor het testen van lenzen. Een paar Canon lenzen welke lovend uit de engelse reviews kwamen kregen de klasificatie "colaflesje"
                            Zo gauw termen als colafles of jampotje worden gebruikt, weet je meteen dat het kaboutertesters zijn geweest. Ik werkte (financieel noodgedwongen) vroeger op mijn analoge slr's met lenzen van max 80-90 euro (als de schroefdraad maar paste was naast de prijs mijn tweede en laatste criterium) en echt waar, die waren optisch al 30000x beter dan een colafles of jampot. Helaas wel, anders had ik voor enkele euro's prachtige superwidefisheyelenzen kunnen maken van een reageerbuis of kapotte gloeilamp ofzo...

                            (Je zou trouwens zeker enkele fotokunstenaars een groot plezier doen mocht je ze daadwerkelijk een jampotje of colaflesje met nikon- of canonvatting kunnen leveren (don't bother about AF)... vast interessante dingen mee te doen )

                            Comment


                            • #15
                              Alles is relatief...
                              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                              Comment

                              Working...
                              X