Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blackrapid Sport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blackrapid Sport

    Ik ben aan het uitkijken voor een handige tas of iets dergelijks om met mijn nieuwe Sony A7 te wandelen en snel foto's te kunnen nemen.

    Ik zag ook de Blackrapid Sport en dit lijkt me wel iets gemakkelijk ( vooral minder gewicht i.c.m. 70-200lens)
    Meestal zie je dit voor grote DSLR's maar zou dit ook handig zijn voor een A7? ( zonder teveel beschadigingen te krijgen)

  • #2
    Re: Blackrapid Sport

    Ik gebruik deze riem, ben er alvast heel tevreden van. ik heb hier geen beschadigingen door, maar zou ook niet weten hoe je de camera hier mee zou beschadigen.

    Ik werk met een D750 met batterygrip en als mijn 70-200 er ook nog op zit, dan ga je deze combinatie na een namiddagje wandelen wel gaan voelen. Maar dat lijkt me wel normaal, met andere zaken zal je dit ook wel hebben.
    Last edited by bart salembier; 11 augustus 2015, 13:34.
    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

    Comment


    • #3
      Re: Blackrapid Sport

      Ik gebruik de BR al een jaar of 10 en het enige nadeel vind ik als je hem eraf haalt, blijft die niet meer in de buurt van de camera en je wilt hem weer pakken onvindbaar, dus nu standaard aangeleerd: eraf->gelijk aan de tas vast.

      Ik gebruik de BR met een Manfrotto snelkoppelplaatje(PL2??????), het zelfde als van statief, en dat houdt comfortabelar vast als dat ding van BR. Bij een Nikkor 70-200 2.8 VR(met deelbare statiefvoet), daar heb ik wel een plaatje op, maar alleen om er echt een snelkoppeling van te maken(als eerst plaatje van de camera, op lens moet doen, kun je dan nog een snelkoppeling noemen?), en dit slechts één keer voor de BR gebruikt, maar na een harde landing van camera plus lens op het asfalt, maar meegestopt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Blackrapid Sport

        Ook hier soortelijke ervaring: camera altijd snel 'in positie'. Ik gebruik wel de schroef en klem van BR, geen probleem mee. Maar als je stopt met de shoot of uitstap: riem in of aan de tas ! Anders belandt die vroeg of laat bij de andere 'riemen in overschot'.

        Comment


        • #5
          Re: Blackrapid Sport

          ook een zeer tevreden gebruiker ik zou ze niet meer willen veranderen met me orgineele riem gedaan met nek pijn na een lange wandel tocht
          www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

          Comment


          • #6
            Re: Blackrapid Sport

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik gebruik de BR al een jaar of 10 en het enige nadeel vind ik als je hem eraf haalt, blijft die niet meer in de buurt van de camera en je wilt hem weer pakken onvindbaar, dus nu standaard aangeleerd: eraf->gelijk aan de tas vast.

            Ik gebruik de BR met een Manfrotto snelkoppelplaatje(PL2??????), het zelfde als van statief, en dat houdt comfortabelar vast als dat ding van BR. Bij een Nikkor 70-200 2.8 VR(met deelbare statiefvoet), daar heb ik wel een plaatje op, maar alleen om er echt een snelkoppeling van te maken(als eerst plaatje van de camera, op lens moet doen, kun je dan nog een snelkoppeling noemen?), en dit slechts één keer voor de BR gebruikt, maar na een harde landing van camera plus lens op het asfalt, maar meegestopt.
            Ik gebruik ook een manfrotto plaat, standaard op camera maar mer de tr1 van br. Hierdoor kan de plaat op de camera blijven, dan kan ik gewoon riem lossen en op statief plaatsen
            ik gebruik dan de br schroef op de 70 200


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
            Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

            Comment


            • #7
              Re: Blackrapid Sport

              Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
              Ik gebruik wel de schroef en klem van BR, geen probleem mee.
              Ik maak veel foto's in de portretstand met grip, dus hoe platter hoe beter. Werk zonder grip dan is het geen probleem.En misschien is de schroef in de loop der jaren wel platter geworden, ik ben nog een eerste generatiegebruiker.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Blackrapid Sport

                Oorspronkelijk geplaatst door bart salembier Bekijk bericht
                Ik gebruik deze riem, ben er alvast heel tevreden van. ik heb hier geen beschadigingen door, maar zou ook niet weten hoe je de camera hier mee zou beschadigen.
                Ik zou denken als die camera aan die riem hangt te bengelen dat die dan al eens ergens tegen kan stoten ofzo, kan je de camera eventueel in een tas aan de riem plaatsen tijdens wandelen ofzo?


                Gaat die tripod aansluiting op den duur niet verslijten als je die telkens aan/af moet sluiten?

                Comment


                • #9
                  Re: Blackrapid Sport

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Ik zou denken als die camera aan die riem hangt te bengelen dat die dan al eens ergens tegen kan stoten ofzo, kan je de camera eventueel in een tas aan de riem plaatsen tijdens wandelen ofzo?


                  Gaat die tripod aansluiting op den duur niet verslijten als je die telkens aan/af moet sluiten?
                  Dat hangt van je eigen vaardigheid af om een schroef er recht in te draaien, maar bij mij blijft dat plaatje altijd zitten.

                  Bij een degelijke grip is er ook geen probleem dat die de statiefmoer loslaat, bij de MB D10 kun je goed zien hoe degelijk dit is, bij de plastiek grip voor een D200 had ik het niet gedurfd.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Blackrapid Sport

                    Je moet altijd logische nadenken hé, de materialen waarmee je bezig bent, de gewichten, de stevigheid, en als je daar allemaal een beetje rekening mee houdt, is de kans klein dat er iets misgaat.
                    Ikzelf hou me nogal aan de richtlijnen van de fabrikanten, en dan neem je geen risico's, het is tenslotte allemaal duur spul !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Blackrapid Sport

                      Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                      Ikzelf hou me nogal aan de richtlijnen van de fabrikanten, en dan neem je geen risico's, het is tenslotte allemaal duur spul !
                      Dat is 95% indekken om eventueel van garantie af te komen............
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment

                      Working...
                      X