Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flits voor 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke flits voor 10D

    Na het kopen van mijn Sigma 24-70 f2.8 zit ik met het volgende probleem.
    Niet dat ik enorm veel gebruik maak van de flits enkel occasioneel, maar met deze lens krijg ik steeds een schaduw vlek met de ingebouwde canon flits in het toestel.
    Nu op mijn zoektocht was volgens mij het enige goed alternatief de 550 ex wel prijzig moet ik zeggen.
    Is deze flits echt nodig of zijn er evenwaardige met de zelfde mogelijkheden van een ander merk B.V metz of sigma en welk type om dezelfde mogelijkheden te verkrijgen als de 550 ex ongeveer.
    Graag jullie mening .

    Groetjes Rudi

  • #2
    Ik heb de 420EX en die voldoet ook voor wat die moet dienen bij mij en toch een heel stuk goedkoper nog ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      De Sigma flitsers EF-500 DG ST en EF 500 Super werken ook prima (die zijn onlangs vernieuwd, er staat "EO" bij). De 500 Super is duurder, maar die heeft dan weer meer mogelijkheden.
      De prijs van een Sigma is een heel stuk lager dan die van een 550 EX, en de sterkte van de flits (richtgetal) is hetzelfde.
      Ik heb zelf een EF-500 DG ST, en die werkt prima op mijn 300D. Ik gebruik die wel erg weinig, maar af en toe is het toch handig om een sterkere flitser te hebben dan de ingebouwde .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X