Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik start binnenkort een opleiding en zoek geschikt toestel.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik start binnenkort een opleiding en zoek geschikt toestel.

    Hoi,
    ik ben hier nieuw dus ik hoop dat ik alles correct doe.
    ik start binnekort met opleiding fotografie in het cvo in temse.
    maar ik ben nog op zoek naar een toestel ze hebben me een Nikon D3200 aangeraden maar ik wil zeker zijn voor aleer ik iets aanschaf is dit een degelijk toestel om mee te beginnen? zo niet wat reden jullie dan aan?

    grtjs Nikky :$

  • #2
    Re: Ik start binnekort een opleiding en zoek geschikt toestel.

    Elke instapreflex met kit-zoom 18-55 volstaat (pentax, nikon, canon, ...). Neem de goedkoopste of beter nog: ga voor tweedehands.
    Niet geschoten is altijd mis ...

    Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

    Comment


    • #3
      Re: Ik start binnekort een opleiding en zoek geschikt toestel.

      Iedere DSLR voldoet, dus ook de D3200.
      Een goede instap camera.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Ik start binnekort een opleiding en zoek geschikt toestel.

        Om te leren fotograferen heb je inderdaad genoeg aan een instaptoestel of een middenklasse tweedehands. Het gaat hem tenslotte om het aanleren van technieken en basisinstellingen. Als je interesse groeit en je tegen de grenzen van je toestel aanloopt kun je dan beginnen aanvoelen naar waar je interesse gaat. Dan kan je gaan voor een specifiek toestel en specifieke objectieven (die uiteraard een stuk duurder zullen zijn).
        Succes met je cursus!
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Ik start binnekort een opleiding en zoek geschikt toestel.

          Instappen met een 35 of 50mm lichtgevoelige lens. (F 1.8 of 1.4) en gelijk welke DSLR of systeemcamera en je gaat het leren.
          De drempel is hoog, dat is zeker, gewoon volhouden.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Ik start binnekort een opleiding en zoek geschikt toestel.

            Die D3200 zal zeker volstaan toch is het niet wat ik je aanraad. Je hebt interesse om iets meer met fotografie te gaan doen, anders volg je geen opleiding. Dan kan je beter direct investeren in een toestel dat op vlak van gebruikscomfort wat beter scoort dan die D3200. Ik denk dat je dan beter kijkt naar een (tweedehands) D7X00. Ik heb deze fout gemaakt, ik ben met een D3000 begonnen om binnen het half jaar een D90 te kopen, ik heb altijd spijt gehad dat ik geld aan die D3000 gegeven heb.

            Comment


            • #7
              Re: Ik start binnekort een opleiding en zoek geschikt toestel.

              Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
              Die D3200 zal zeker volstaan toch is het niet wat ik je aanraad. Je hebt interesse om iets meer met fotografie te gaan doen, anders volg je geen opleiding. Dan kan je beter direct investeren in een toestel dat op vlak van gebruikscomfort wat beter scoort dan die D3200. Ik denk dat je dan beter kijkt naar een (tweedehands) D7X00. Ik heb deze fout gemaakt, ik ben met een D3000 begonnen om binnen het half jaar een D90 te kopen, ik heb altijd spijt gehad dat ik geld aan die D3000 gegeven heb.
              Ik kan enkel volgen hierin. Een D7X00 is toch een stuk handiger vanwege het extra instelwiel en makkelijkere bediening. Je kan veel meer settings meteen aanpassen zonder dat je diep in het menu moet gaan zitten neuzen.
              Mvg,
              Gregory
              www.gvg-photo.com

              Comment


              • #8
                Re: Ik start binnenkort een opleiding en zoek geschikt toestel.

                Ik ben een aantal jaar geleden terug begonnen met fotograferen (geen opleiding) met een D3100.

                Ik ben nog altijd tevreden over de camera, maar door mijn evolutie zou ik binnenkort willen uitkijken naar een D7100:
                • Meer scherpstelpunten, betere auto focus bij minder licht
                • Hogere ISO
                • Beter beschermd tegen stof
                • Voorvertoning scherptediepte
                • Betere resolutie LCD-scherm


                Doordat ik me vooral bezig hou met fotograferen in slechte (licht)omstandigheden (urbex,...) zijn dit eigenschappen die nu voor mij belangrijk zijn. Op het moment dat ik mijn camera kocht was ik daar helemaal niet zo mee bezig. In tegendeel, wat in het begin belangrijk was (het aantal foto's per seconde, mijn 55-200 lens, filmen,... ) is allemaal niet belangrijk meer.

                Ondertussen heb ik heel wat meer bijgeleerd en weet ik nu wat voor mij belangrijk is zodat ik mijn (heel beperkte) budget veel beter kan spenderen.
                Waar je wel op moet letten is dat je lenzen,... zo veel mogelijk kan herbruiken. Zo moet ik enkel een D7100-body kopen en kan ik mijn lenzen behouden, al zal de 18-55 kitlens dan waarschijnlijk wel met de D3100 doorgegeven worden.

                Als geld niet belangrijk is kan je natuurlijk ineens voor een topmodel gaan...
                Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                Mijn website: www.computerhersteller.be

                Comment


                • #9
                  Re: Ik start binnenkort een opleiding en zoek geschikt toestel.

                  Ze moesten u normaal 'n gewoon SLR toestel geven met een aparte lichtmeter en 'n paar ZW filmrolletjes van 36 opnamen, 100 ASA
                  Niks autofucus en P mode ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik start binnenkort een opleiding en zoek geschikt toestel.

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Ze moesten u normaal 'n gewoon SLR toestel geven met een aparte lichtmeter en 'n paar ZW filmrolletjes van 36 opnamen, 100 ASA
                    Niks autofucus en P mode ...
                    En typen leren kan alleen op een Remington en schakelen alleen met double clutch.

                    Je moet de moderne techniek gebruiken, wat je moet leren is hoe je de achterliggende principes gaat toepassen op een moderne camera.
                    Wat is het verschil met een SLR en DSLR(behalve sensor cq film): niks en zonder de speciale matglasvoorzieningen is MF vrijwel onmogelijk.

                    En dan de kosten, directe terugkoppeling en niet tevergeten het mileu........vooral de directe terugkoppeling zorgt ervoor dat je veel sneller het doorkrijgt, beter dan dat gedoe met de instellingen op schrijven, met weer niet kloppende teller/negatiefnummering en nooit meer terug te vinden scherpstelpunt/scherpstelling.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik start binnenkort een opleiding en zoek geschikt toestel.

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      En typen leren kan alleen op een Remington en schakelen alleen met double clutch.

                      Je moet de moderne techniek gebruiken, wat je moet leren is hoe je de achterliggende principes gaat toepassen op een moderne camera.
                      Wat is het verschil met een SLR en DSLR(behalve sensor cq film): niks en zonder de speciale matglasvoorzieningen is MF vrijwel onmogelijk.

                      En dan de kosten, directe terugkoppeling en niet tevergeten het mileu........vooral de directe terugkoppeling zorgt ervoor dat je veel sneller het doorkrijgt, beter dan dat gedoe met de instellingen op schrijven, met weer niet kloppende teller/negatiefnummering en nooit meer terug te vinden scherpstelpunt/scherpstelling.
                      En goed kijken met een bril...moest je die niet gezien hebben > zo voor ieder oog eentje.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik start binnenkort een opleiding en zoek geschikt toestel.

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        En dan de kosten, directe terugkoppeling en niet tevergeten het mileu........vooral de directe terugkoppeling zorgt ervoor dat je veel sneller het doorkrijgt, beter dan dat gedoe met de instellingen op schrijven, met weer niet kloppende teller/negatiefnummering en nooit meer terug te vinden scherpstelpunt/scherpstelling.
                        Het milieu? Denk je dat het maken van microelectronica milieu vriendelijk is? Of al die toestellen die dan in een of ander derdewereld land "gesloopt" worden? Terugkoppelin heb je enkel als je wil kijken/leren. Als je duizend foto's op een dag maakt doe je dat ook niet en op dat schermpje kan je niets beoordelen. Denk dat als je de kost direct onder ogen ziet je sneller geneigd bent te leren. Zonder rode neus.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik start binnenkort een opleiding en zoek geschikt toestel.

                          Ik zou de Nikon D3xxx-reeks ook afraden. Heel leuk en degelijk toestel, maar als de fotografie je zcht gaat 'bijten', dan zal je snel tegen de grenzen van het toestel aanlopen en dan spreek ik vooral over lichtgevoeligheid en snelheid/sneltoetsen om snel instellingen te kunnen veranderen. Dan is de D5xxx-reeks al stukken beter, maar de D7xxx-reeks gewoon de max.
                          Maar dan moet je je budget direct opkrikken... Beetje afwegen hé :s
                          Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                          Mijn fotoalbums

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik start binnenkort een opleiding en zoek geschikt toestel.

                            Nu de Nikon 7100 vervangen wordt door de 7200 komen er weldra 2ehandse toestellen van de kerels die altijd het nieuwste willen.
                            Dan zijn er koopjes te doen...
                            Doe er je voordeel mee.
                            Straatfotograaf in Antwerpen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik start binnenkort een opleiding en zoek geschikt toestel.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                              Nu de Nikon 7100 vervangen wordt door de 7200 komen er weldra 2ehandse toestellen van de kerels die altijd het nieuwste willen.
                              Dan zijn er koopjes te doen...
                              Doe er je voordeel mee.
                              Of je vindt een nieuwe ook aan een lagere prijs.

                              Comment

                              Working...
                              X