Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

invulflits en snelle sluitertijd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • invulflits en snelle sluitertijd

    Voor het fotograferen van sportevenementen in de buitenlucht, met soms een laagstaande zon in de ochtend is invulflitsen een vereiste.
    Echter door de snelle beweging van bijvoorbeeld hardlopers in een snelle sluitertijd vereist om bewegingsonscherpte te voorkomen.

    Wat zijn in deze gevallen goede instellingen voor de camera?
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: invulflits en snelle sluitertijd

    Dan heb je een externe flitser nodig die een "high speed" functie heeft, anders is de sluitertijd beperkt tot de kortst mogelijke flitssynchronisatietijd van de camera.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: invulflits en snelle sluitertijd

      Hallo,

      Afgelopen weekend nog een tennistornooi gedaan met de Nikon D7200 + Nikon SB910 met sluitertijden tot 1/4000sec.
      Zalig en leuk werken knal tegen de zon in (niet anders mogelijk).
      Maar wel prima foto's ...
      Maar zowel je camera als de flits moeten high speed synch aankunnen.

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: invulflits en snelle sluitertijd

        HSS TTL moet je hebben.

        Je kan ze al kopen van het merk yongnuo voor pakweg 150 euro.
        Merkeigen zijn ze net nog dat tikkeltje beter maar daar staat dan wel een absurde prijs op (vind ik persoonlijk net TE).

        Ben zelf zeer tevreden van yongnuo.
        Te koop op ebay of bij bv cameranu.nl

        Model 565 heb je nodig maar wel opletten dat je de versie koopt dat past op je toestel, dus Canon of Nikon versie kopen.

        Comment


        • #5
          Re: invulflits en snelle sluitertijd

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          HSS TTL moet je hebben.

          Je kan ze al kopen van het merk yongnuo voor pakweg 150 euro.
          Merkeigen zijn ze net nog dat tikkeltje beter maar daar staat dan wel een absurde prijs op (vind ik persoonlijk net TE).

          Ben zelf zeer tevreden van yongnuo.
          Te koop op ebay of bij bv cameranu.nl

          Model 565 heb je nodig maar wel opletten dat je de versie koopt dat past op je toestel, dus Canon of Nikon versie kopen.
          En bij Nikon moet ook je camera het nog kunnen.......
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: invulflits en snelle sluitertijd

            Denk dat je een recentere versie nodig hebt van yongnuo-flitser?Staat wel in de specificaties.
            Vergeet echter niet dat bij highspeed je flitsbereik afneemt.Bij mijn canon 580 in combo met een 5D:ISO 200 1/250 (synchro 5D)1,5 tot 13m,1/500 HS 0,7 tot 4 m,1/1OOO 0,5 tot 3 m,
            1/2500 0,5 tot 1,5 m.
            Je kunt natuurlijk je Iso optrekken,maar er blijven beperkingen.

            Comment

            Working...
            X