Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spam malware??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spam malware??

    Ik heb gisteren een free programmaatje gedownload (picture resizer) en krijg van toen of niks dan rotzooi op mijn chrome browser. Ik kan zelfs niet meer googlen want dan kom ik steeds op andere vele paginas die zich automatisch openen. Heb reeds malwarebytes, en spybot en cleaner laten lopen maar niks helpt. Verschillende systeemherstel uitgeprobeerd en mislukt telkens. Momenteel gebruik ik Internet explorer en lijkt ok, maar ik wik terug naar mijn vertrouwde chrome browser. Iemand idee hoe ik er van af geraak van al die rotzooi en pop-ups? Dank u! Ik heb inmiddels dat programmaatje verwijderd maar niks helpt. Zal ik misschien chrome verwijderen en opnieuw installeren?
    Groeten Sensor

  • #2
    Re: Spam malware??

    optie 1: herstarten naar veilige modus en daar AV, spybot en antimalware laten lopen.
    optie 2: Chrome verwijderen (incl. persoonlijke voorkeuren). Herstarten. Ccleaner uw register laten kuisen. Herstarten. Chrome herinstalleren.

    Comment


    • #3
      Re: Spam malware??

      Je hebt dat toch niet gedownload via "Softonic", daar heb ik ooit ook een programma gedownload, en plots zat mijn computer ook vol rotzooi.
      Ik heb toen Windows 7 opnieuw geïnstalleerd om er vanaf te geraken.

      Als je zoekt naar een gratis programma, dan staat die Softonic altijd mee bovenaan, blijf daar weg!!!
      Als je een programma wil downloaden, let er dan op dat je dat alleen maar doet vanaf de website van de maker van dat programma, blijf zo ver mogelijk weg van websites die allerlei programma's van anderen aanbieden.
      Dat is mijn persoonlijke ervaring, misschien zijn er hier die nog nooit problemen hebben gehad met het downloaden van programma's van zulke websites, maar ik neem dat risico niet meer.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Spam malware??

        Ik heb chrome verwijderd en inmiddels opnieuw geinstalleerd en ik ben er van af nog voor jullie tips te hebben gelezen. Maar toch bedankt!! @black b@ndit inderdaad een download van Softonic.

        Het is dus opgelost, althans dat hoop ik.
        Groeten Sensor

        Comment


        • #5
          Re: Spam malware??

          ik vind het wel raar dat je deze 'onbekende' resizer hebt gekozen omdat je hier op het forum een andere voorgesteld kreeg en deze zelf maar een rating van 6/10 krijgt door gebruikers.

          Op zich worden sites als Softonic, filehippo en CNET download.com dikwijls gebruikt door bedrijven als hun fileserver (vooral voor de freeware, omdat die veel wordt gedownload) en zal je vanuit hun site ook doorgestuurd worden naar deze sites (of er toch van downloaden). Maar het is idd. wel aangewezen om via de officiële site te gaan.

          Comment


          • #6
            Re: Spam malware??

            Klopt fhuppel maar ik zocht eigenlijk naar een eenvoudig programmaatje en die wat ik voorgesteld kreeg leek me erg ingewikkeld voor een ongeduldig persoon als ik ;-)
            Ik kijk nu wel beter uit waar ik afhaal. Bedankt.
            Groeten Sensor

            Comment


            • #7
              Re: Spam malware??

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Je hebt dat toch niet gedownload via "Softonic", daar heb ik ooit ook een programma gedownload, en plots zat mijn computer ook vol rotzooi.
              Ik heb toen Windows 7 opnieuw geïnstalleerd om er vanaf te geraken.

              Als je zoekt naar een gratis programma, dan staat die Softonic altijd mee bovenaan, blijf daar weg!!!
              100% mee eens Bart, heb het ook meegemaakt een jaar of zo geleden, ik zal daar zeker ook nooit nog iets gaan halen, steeds is er gratis ongevraagd gezelschap.
              Wat ik niet versta, is dat dat soort sites steeds bovenaan staan in de zoekmachines, zouden ze toch moeten kunnen tegen gaan op de internet servers zou je denken....

              Comment


              • #8
                Re: Spam malware??

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Wat ik niet versta, is dat dat soort sites steeds bovenaan staan in de zoekmachines, zouden ze toch moeten kunnen tegen gaan op de internet servers zou je denken....
                het antwoord:
                Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht

                Op zich worden sites als Softonic, filehippo en CNET download.com dikwijls gebruikt door bedrijven als hun fileserver (vooral voor de freeware, omdat die veel wordt gedownload) en zal je vanuit hun site ook doorgestuurd worden naar deze sites (of er toch van downloaden). Maar het is idd. wel aangewezen om via de officiële site te gaan.
                Tip: na het downloaden van een programma en vóór het installeren,rechts klikken en scannen met je AV.
                Tijdens de installatieprocedure altijd goed kijken of er geen extra software staat aangevinkt.

                Comment


                • #9
                  Re: Spam malware??

                  Laat dit een les zijn.
                  Wat veel mensen doen is onderschatten welke impact het downloaden van "programmatjes" kan hebben.
                  Internet is slordig gerekend voor 50% doorspekt met dubieuze "ondernemers" KUCH, HOEST.
                  Vergeet niet dat indien je een programma uit dubeuze bron uitvoert een volmacht geeft op je computer!!!!

                  En ALLES is dan mogelijk, ALLES! Voor een programmeur is het een eitje om er wat vuiligheid bij te stoppen.
                  Maar hij kan enkel succes hebben als gebruikers lukraak uit elke bron zomaar iets blijven instaleren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spam malware??

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    steeds is er gratis ongevraagd gezelschap.
                    Daarom dat het lezen van "de kleine lettertjes" zo nuttig is. Het mag dan "ongevraagd" zijn, wees maar zeker dat je de installatie van de rotzooi zelf toegelaten hebt door gewoon Next of Yes te klikken.
                    De beste virusscanner zit nog steeds op de stoel aan de computer
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spam malware??

                      Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                      ik vind het wel raar dat je deze 'onbekende' resizer hebt gekozen omdat je hier op het forum een andere voorgesteld kreeg en deze zelf maar een rating van 6/10 krijgt door gebruikers.

                      Op zich worden sites als Softonic, filehippo en CNET download.com dikwijls gebruikt door bedrijven als hun fileserver (vooral voor de freeware, omdat die veel wordt gedownload) en zal je vanuit hun site ook doorgestuurd worden naar deze sites (of er toch van downloaden). Maar het is idd. wel aangewezen om via de officiële site te gaan.
                      Ik download al jaren dingen van Filehippo, die bundelen nooit extra software. Bij CNET moet je zeker zien dat je zoekt achter de directe download link van de applicatie en niet hun "installer enabled" download. Softonic heb ik nog maar 1 keer gebruikt, geen viezigheid mee gehad, maar ook hier uitzien.
                      Anyway, zelfs als IT'er heb ik het soms moeilijk om de juiste download knop te vinden tussen de massa's namaak reclame download knoppen



                      Wat een aanrader is voor iedereen: http://unchecky.com/ . Dit programma zal er tijdens de installatie op toezien dat er geen ongevraagde software mee wordt geïnstalleerd. In een enkel geval heb je wel eens een false positive, maar dan kan je de service ff pauzeren.
                      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                      Comment

                      Working...
                      X