Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwsgierig koetje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwsgierig koetje

    Al een hele tijd loop ik op een moment te azen om de koetjes in "Plan Tureluur" met mooie omstandigheden te fotograferen.
    Ze waren nu dichtbij genoeg, en het licht was mooi. Dus heb ik mijn slag geslagen !

    Nieuwsgierig koetje.


    Overigens nooit geweten, dat een koe zo ver kan springen. Want de koe in de achtergrond, sprong echt in een keer over de sloot !
    En dank voor het bekijken.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Nieuwsgierig koetje

    Mooi licht ! Persoonlijk had ik een lager standpunt genomen. Verder wel een leuk beeld.
    www.erikthomas.be

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwsgierig koetje

      Prachtige kleuren en reflectie in het water.
      De koe op de voorgrond is eerder bijzaak volgens mij, de koe op de achtergrond is hier de echte vedette.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwsgierig koetje

        Een reactie die ik goed begrijp, maar ik had helaas geen andere keuze. Ik sta op een verhoging, achter een draadje. En dat ik de sloot er graag bij wilde zal je wel begrijpen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Black Fly Bekijk bericht
        Mooi licht ! Persoonlijk had ik een lager standpunt genomen. Verder wel een leuk beeld.
        Bedankt voor julli3e mooie reactie.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwsgierig koetje

          Schoontje.. Ze kijken allemaal zo schoon.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwsgierig koetje

            Een koe met een verborgen talent. Er is altijd wel iets te beleven met die mooie beesten.
            Knappe foto.
            vriendelijke groeten, Kurt
            Mijn foto's
            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwsgierig koetje

              Toch echt 2 verschillende foto's...De mooie zachte roze lucht vind ik hier wel erg mooi... Wel eens betreft standpunt...Maar ik denk dat hier lager niet mogelijk was.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwsgierig koetje

                Mooi hé. Een koe met een beetje conditie, ze zien er daar ook wel gelukkig uit in die grote weidse vlakte.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwsgierig koetje

                  Mijn voorkeur tussen de drie foto's gaat uit naar deze.

                  Mijn eerste gedachte was misschien meer de poserende koe op de voorgrond, zonder aan de achtergrond te raken. Dus de opname van dichterbij nemen met een wijdere lens. Maar dat bleek praktisch blijkbaar toch niet mogelijk.

                  Mooie posering en mooie lucht op de achtergrond. Ook de reflectie in het water, zoals in de reacties hiervoor al aangehaald, is een sterk punt.

                  Goede foto!

                  Als de koe op de achtergrond in één keer over de sloot sprong, was de foto misschien nog beter geweest als hij een fractie eerder werd genomen: Een springende koe recht boven de sloot op de achtergrond.

                  Dit deed mij denken aan een video van Mike Browne op youtube:
                  https://youtu.be/xMUeTarC6uA

                  Grtz., Smets84

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwsgierig koetje

                    Bedankt voor de leuke reacties!
                    Mooi filmpje. Ik heb het met plezier bekeken.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwsgierig koetje

                      Mooi hoor, waarschijnlijk wilde die springende koe persé op jouw foto hé
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment

                      Working...
                      X