Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mel I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mel I


    .
    E.Suter-Basel Petzval lens F4 op papiernegatief in Cambo TC.
    groets, Henk
    Last edited by Henk47; 7 augustus 2015, 11:26.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Mel I

    vind het niet mooi Henk.
    kijk eens naar die borst en eronder.. schaduw..?
    de huid is gewoon slecht bewerkt overal vlekken.
    en een glimmertje op de neus.
    effe terug naar de doka.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Mel I

      Een mooi model met een mooie glimlach en stoer.
      Qau bewerking heb je veel te veel zitten poetsen en doen wat volgens mij helemaal niet nodig is geweest.
      Rare kleurzweem linksonder en vlekkerig en streperig bij haar gezicht. Waarom zo moeilijk doen als het ook KIS kan. Keep It Simpel.
      En als je toch zo bezig bent geweest waarom dan niet bij "Abstract" geplaatst?

      Comment


      • #4
        Re: Mel I

        goed he, maar voor mij loopt het zwart wat teveel dicht.... Ook de borst kijkt wat raar, vanwege de schaduw.
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

        Comment


        • #5
          Re: Mel I

          Luitjens, jullie hebben gelijk. Niet wat het poetsen betreft, er is nauwelijks iets aan gedaan. Eerstens heb ik vandaag de glasplaat van de scanner ontdaan van een mistig wit waas, maar er is wel meer fout gegaan, wat ik helaas nu pas zie...
          Ik zal zsm een update plaatsen.
          Het zal echter nooit de perfectie van een digitaal beeld bereiken (dat is ook niet de bedoeling) en met name de huid komt (net zoals bij wet plate platen) nooit mooi over omdat het papier nou eenmaal niet roodgevoelig is.
          groeten, Henk
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #6
            Re: Mel I

            Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
            .
            Het zal echter nooit de perfectie van een digitaal beeld bereiken (dat is ook niet de bedoeling) en met name de huid komt (net zoals bij wet plate platen) nooit mooi over omdat het papier nou eenmaal niet roodgevoelig is.
            groeten, Henk
            Henk, jongen... dat had ik nog niet gelezen. Zat zo naar de foto te kijken dat ik niet zag dat het een analoge foto was. Knap met een Cambo DS wide ?
            En met all die conversies verlies je wel wat.....
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #7
              Re: Mel I

              Ik lees nu pas hoe je het een en ander heb gedaan maar als je daar nou mee was begonnen en dan de foto daaronder plaatsen dan wordt het wat duidelijker allemaal.
              Maar ik zou het zeker nog een keer over doen. Ben benieuwd.

              Comment


              • #8
                Re: Mel I

                Oorspronkelijk geplaatst door SugarMan Bekijk bericht
                Ik lees nu pas hoe je het een en ander heb gedaan maar als je daar nou mee was begonnen en dan de foto daaronder plaatsen dan wordt het wat duidelijker allemaal.
                Maar ik zou het zeker nog een keer over doen. Ben benieuwd.
                Laat onverlet dat ik dat papiernegatief gescand heb op 8 bits kleur op jpg en dan natuurlijk ook wel enkele desastreuze schuivertjes heb gebruikt. Nee, dit is hoe dan ook een misser van mij.
                Ik begrijp dat ook vriend Bouk de tekst erbij niet gelezen heeft, en zo ja dan kan ik hem wat literatuur over Petzval lenzen en het werken met papier-negatief aanbevelen... LOL
                Ik heb de scans al opnieuw gemaakt op 16 bits mono in tiff, dus wordt vervolgd.
                Groetjes allemaal, Henk
                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                (BD1383NL)

                Comment

                Working...
                X