Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NEF opent niet in Bridge CS4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NEF opent niet in Bridge CS4

    Hallo,

    Ik heb me onlangs een nikon D610 gekocht. Vandaag wilde ik enkele NEF/RAW foto's bewerken in bridge maar hij weigert dit te doen.
    Ik werk met Photoshop CS4 en de bijhorende Bridge. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

    alvast bedankt !

  • #2
    Re: Nikon D610, Nef opent niet in bridge?

    Misschien is uw versie van de Adobe Camera Raw plugin te oud ? Welke versie gebruik je ?
    Last edited by Laurens; 7 augustus 2015, 07:03.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: NEF opent niet in Bridge CS4

      Als je per sé in Photoshop wil werken zal je een nieuwe versie nodig hebben.
      Door een upgrade zal je wel deze NEF kunnen bewerken, of neem een zijsprong door ze eerst tot DNG te converteren.
      Adobe heeft een gratis DNG-convertor ter beschikking.

      Hier staat de windows versie: https://www.adobe.com/support/downlo...atform=Windows
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: NEF opent niet in Bridge CS4

        Een alternatief: heeft Nikon geen bijgeleverde software waarmee je de RAW-ontwikkeling kunt doen, en bv omzetten naar tiff of wat dan ook dat PS CS4 wel kan lezen?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D610, Nef opent niet in bridge?

          Doe een update van de soft in Adobe en dan zal hij de laatste camera RAW wel installeren
          lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

          Comment


          • #6
            Re: NEF opent niet in Bridge CS4

            Moderator Note: Dezelfde vraag in twee forums stellen, dat mag niet. Beide draadjes zijn hier nu samengevoegd.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D610, Nef opent niet in bridge?

              Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
              Doe een update van de soft in Adobe en dan zal hij de laatste camera RAW wel installeren
              In CS4 is het niet mogelijk de recentste ACR-plugin te installeren. Mijn versie is 9.1.1.461. Zoals Lieven boven zegt: nieuwe versie van Photoshop (CS6 of CC) aanschaffen, of anders te werk gaan.
              Volgens deze lijst: https://helpx.adobe.com/nl/creative-...d-cameras.html
              heb je minimum ACR 8.3 nodig voor de D610; dat kan al vanaf Lightroom 5.3.
              Last edited by LesC; 7 augustus 2015, 08:57.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D610, Nef opent niet in bridge?

                Merk op:
                Er bestaat een stand-aloneversie van CS, namelijk CS6 en er is een cloud-versie.
                De laatste ACR is Adobe Camera Raw 9.1.1
                Adobe heeft bij de lancering van deze versie ook duidelijk te kennen gegeven dat dit de laatste beschikbare update zal zijn voor CS6.
                maw, alle nieuwe camera-types zullen vermoedelijk niet meer kunnen geopend worden met CS6. Dus, indien je moet updaten voor wat fotoshop betreft moet je wel even nadenken of je nu de stand-alone-versie neemt of de Cloud-versie.
                Je kan natuurlijk wel altijd de Adobe-convertor aanwenden om een DNG, ... -formaat aan te leveren wat dan wel weer leesbaar is in CS6
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D610, Nef opent niet in bridge?

                  Een nef van de D610 openen met acr van cs4, dat gaat niet.

                  Oplossing download en install de dng-coverter 9.1.1 , zie link hieronder

                  Krijg hulp bij het downloaden en installeren van Adobe Creative Cloud-apps, Acrobat-apps, Photoshop Elements, Adobe Technical Communication Suite en meer.


                  Zet daarna met de dng-converter je D610 nef om naar een DNG bestand dat je kan openen met de acr van cs4.

                  PJW
                  Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                  Comment

                  Working...
                  X