Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

micro sd kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • micro sd kaart

    Hallo, ik heb een Nikon D7000 en zou graag de foto's overzetten op een Samsung tablet.
    Kan ik micro sd kaartjes gebruiken in mijn Nikon ? Welke kaart raadt u aan, en is de kwaliteit van de foto's dezelfde als met een gewone sd kaart ?
    Hartelijk dank.

  • #2
    Re: micro sd kaart

    Of je een micro SD kan gebruiken staat gewoon in de handleiding van je D7000. Het zou mij verwonderen als er een micro in werkt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: micro sd kaart

      Met een adapter kan je micro-SD kaartjes gebruiken in een gewoon SD slot.
      Maar als je de foto's op een tablet wil gebruiken, dan kan je ze beter eerst verkleinen naar het aantal pixels van het beeldscherm van die tablet, dan krijg je veel meer foto's op een geheugenkaartje.
      Hou er wel rekening mee dat zo'n adapter voor een extra verbinding zorgt tussen het geheugenkaartje en de camera.
      Daardoor is er een grotere kans op fouten dan wanneer je er meteen het juiste formaat kaartje in steekt zonder een adapter.

      Als die tablet een USB aansluiting heeft, dan kan je een klein geheugenkaartlezertje gebruiken zodat je de foto's die op het SD kaartje staan kan bekijken op de tablet (als het een mini of micro USB aansluiting is, dan zal je er nog wel een adapter tussen moeten steken, de meeste geheugenkaartlezers hebben een "grote" USB aansluiting).

      De beeldkwaliteit verandert niet als je een ander soort geheugenkaartje gebruikt.
      Het zijn digitale bestanden, alleen als er ergens informatie verloren gaat dan krijg je problemen om de foto's te openen.
      De foto's zullen er dus nooit beter uitzien als je duurdere geheugenkaartjes gebruikt.

      Hou ook rekening met SD/SDHC/SDXC, controleer of de camera compatibel is met de geheugenkaartjes die je wil kopen (dat vind je in de handleiding van de camera).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: micro sd kaart

        De tablet heeft geen USB aansluiting, daarom dacht ik aan een micro SD. (staat niets van in de handleiding van nikon, alleen over het type SD/SDHC/SDXC)

        De Nikon ondersteunt SD/SDHC/SDXC, maar voor ik er een micro aanschaf, wou ik weten of die op mijn toestel werkt.

        Aangezien er 2 sleuven voor SD voorhanden zijn, had ik gedacht om een micro SD (met adapter) in sleuf 1 te gebruiken en een gewone SD(HC) in sleuf 2. Zo heb ik een backup, indien fouten mochten ontstaan zoals Black Bandit zegt.
        (Die micro is om op vakantie de foto's te kunnen bekijken op de tablet.)

        Bedankt alvast voor de antwoorden.
        Last edited by jozefien; 6 augustus 2015, 12:34.

        Comment


        • #5
          Re: micro sd kaart

          Ik gebruik al twee jaar microSDHC kaartjes in mijn D7000 - met een adapter. Bij veel microSD kaartjes zit die adapter gewoon mee in het pakket. Ik heb zowel Samsung als SanDisk microSD kaartjes. Beide kaartjes werken probleemloos in de D7000, al is recent het adaptertje van mijn 32 GB SanDisk kapot gegaan. Dat is denkelijk gebeurt omdat het uitnemen van het microSD kaartje toch wel wat prullerig is - je moet het er echt uit trekken in plaats van dat de fabrikanten een handig uitwerkknopje ontwerpen. Aparte adapterkaartjes vond ik niet dadelijk maar bij Alternate kostte een 8 GB microSD kaart inclusief SD adaptertje maar 8 euro, en dus heb ik dat gekocht (https://www.alternate.be/Kingston/mi...0?event=search). Die adapter zal ik nu voor de SanDisk kaart gebruiken en dat 8 GB kaartje zal nog wel eens van pas komen.
          Last edited by Laurens; 6 augustus 2015, 18:34.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: micro sd kaart

            Denk niet dat dit een probleem is, zo'n adaptor tussen SD en micro-SD is enkel eentje die de mechanische vorm aanpast, er is geen omzetting van electrische signalen mee gemoeid. Je moet gewoon zien dat je micro-SD kaartje compatibel is met de camera.

            Zelf gebruik ik een SD in een CF slot en dat werkt perfect. En daar is meer aan de hand (omzetten van een parallele interface naar een seriëele interface).

            Comment


            • #7
              Re: micro sd kaart

              Bedankt voor de link Laurens, dat ziet er heel goed uit.
              Ik ga aan de slag !

              Comment

              Working...
              X