Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leukerbad + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leukerbad + Update

    Leukerbad is een klein dorp in Zwitzerland ( Wallis ) onderaan de Gemmipas bergketen.
    Hier 2 dagen verbleven, maar het viel me hier echt tegen om de imposante ruige natuur zo te fotograferen zoals ik het met mijn ogen zag..Toch een poging.
    Wellicht een beetje raar formaat, maar heb hier 3 verticale stano's gebruikt om het kleine watervalletje in de voorgrond mee te kunnen pakken..

    Update:



    Origineel
    Last edited by jos82; 5 augustus 2015, 20:42.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Leukerbad

    Heel mooie compositie! Het bosje onderaan vind ik net iets te donker, en de uitgebrande zone die de zon maakt net iets te "aandachttrekkend".

    Als klein detail zou ik de stoommist van het vliegtuig wegwerken.
    Canon EOS 60D

    Comment


    • #3
      Re: Leukerbad

      Het grote contrast zorgt ervoor dat de foto niet lekker kijkt. Maar ik kan me voorstellen dat het een prachtige plaats is.
      De berg in de achtergrond zorgt dat de aanwezige diagonalen heel mooi versterkt worden.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Leukerbad

        Mooi beeld maar ik volg de voorgangers. Lijkt me ook blauwzweem te hebben?
        www.erikthomas.be

        Comment


        • #5
          Re: Leukerbad

          Jos ,maak er eens een 16/9 verhouding van ,al het onderste laten staan ,lucht en berg weg ,je krijgt een veel zachter en evenwichtiger beeld met de aandacht meer naar de watervallen ,daar zit idd ook wat blauwzweem op aan het water te zien
          het licht op het gras en de waterval vind ik prachtig !

          Comment


          • #6
            Re: Leukerbad

            Ik vind het een mooie landschapsfoto
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Leukerbad

              Iedereen bedankt voor het reageren en de tips..
              Heb hem nog eens stevig onder handen genomen, en bij deze een update.
              Kleuren zijn wel wat warmer voor mijn gevoel dan de realiteit, maar het oogt wel stukken beter..Origineel was inderdaad te koud.

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              Jos ,maak er eens een 16/9 verhouding van ,al het onderste laten staan ,lucht en berg weg ,je krijgt een veel zachter en evenwichtiger beeld met de aandacht meer naar de watervallen ,daar zit idd ook wat blauwzweem op aan het water te zien
              het licht op het gras en de waterval vind ik prachtig !
              Snap wat je bedoelt Patrick, maar gaat wat tegen mijn gevoel in..
              Heb hier echt een hele tijd rond gelopen om een beetje mooie voorgrond te krijgen met als hoofdonderwerp de berg, dus om die nou weg te laten gaat een beetje tegen mijn gevoel in...
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Leukerbad

                Bedankt voor de update, en het is zeker een verbetering, omdat er hier en daar wat meer te zien is. Ook het groen ziet er prachtig fris uit.
                Als ik naar het water kijk is het een juiste WB, maar het gras is denk op het randje. (richting geel)
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Leukerbad

                  vind de update mooier.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leukerbad

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                    Bedankt voor de update, en het is zeker een verbetering, omdat er hier en daar wat meer te zien is. Ook het groen ziet er prachtig fris uit.
                    Als ik naar het water kijk is het een juiste WB, maar het gras is denk op het randje. (richting geel)
                    Volg ik helemaal
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment

                    Working...
                    X