Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reacties en feedback

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reacties en feedback

    Hey actieve forumlezers.

    Tijd voor even mijn ondervinding op scherm te zetten.

    Ik wil niet dat dit uit de hand loopt en ondoordachte antwoorden kunnen we allemaal missen.
    Dit is echter een poging om terug een positieve wind erin te krijgen.

    Ik merk dat tijdens de feedback dat men geeft de reacties dikwijls uit de hand lopen (ben hier ook schuldig aan) zie foto laurien?
    Ik heb het daar ook al eens ter vermelding gebracht.

    Wat is nu feedback:
    Feedback is eigenlijk terugkoppelen naar het doel vanwaar je start en bekijken hoe het verloop er van gegaan is tot het bekomen van een resultaat.

    Echter is dit soms ver zoek en wil ik via hier een oproep doen aan iedereen om je eigen bevindingen te verklaren.
    Daar gaat het toch over in dit forum in geval van beoordeling:

    Ik merk ook dat er hier verschillende mensen persoonlijke mini oorlogjes uitvechten.
    Het is menselijk dat je niet met iedereen kan overeenkomen maar hou het fatsoenlijk hé.

    Je kan het is niet eens zijn met een bepaalde opname die gemaakt is of een reactie. maar verklaar je dan nader.
    Een geschreven woord kan je in je hoofd op 100 verschillende manieren opzeggen en met verschillende klank kleur.
    Dit is een valkuil waar iedereen zich bewust van moet zijn.
    Als je de persoon in kwestie niet kent kan iets negatiever klinken in je hoofd dan het uiteindelijke doel.

    Vandaar "Algemene oproep"
    Verklaar je nader. wees niet te gierig met feedback

    Wat zijn jullie bedenkingen? "maar denk eraan hou het in stijl hé"

    Mvg

    Bert

  • #2
    Re: Reacties en feedback

    Hier reeds tig keren aan bod gekomen maar het is en blijft een oud zeer.

    Ik ga slechts één (recent) vb. aanhalen.
    Iemand schreef onlangs als reactie op een foto 'de een derde regel perfect toegepast', dit terwijl er op betreffende foto niks maar dan ook niks stond dat ook maar enigszins met de derdenregel te maken had.
    Ik en iets later ook de plaatser van de foto vroegen wat uitleg om te weten te komen wat hier mee bedoeld werd.
    Eerst kregen we als antwoord 'moet ik me dan telkens gaan verantwoorden om wat ik zeg'
    Dan kwam er toch een uitleg : 'er is zee, er is land en er is lucht', dus dat is de perfecte derdenregel.
    Dan gaf ik een korte uitleg (verwijzend naar wiki) wat met de derdenregel in fotografie in feite bedoeld wordt.
    Toen kregen wij als antwoord 'overal hetzelfde, betweters...'

    Wel dan houdt het voor mij op.
    Last edited by Guest17; 4 augustus 2015, 14:34.

    Comment


    • #3
      Re: Reacties en feedback

      Wat is er mooier dan ook eens een fout toe te geven.?
      Ik weet het "er geen maken" maar dan zijn we geen mensen.
      Da bedoel ik.. "overal hetzelfde, betweters". Geef dan toe dat je een foutje maakte en iets fout begrepen had qua terminologie
      Nobody is perfect.

      Comment


      • #4
        Re: Reacties en feedback

        In dit geval had de andere zijn fout moeten toegeven.

        Ik kijk al eens graag naar geposte foto's, maar er is weinig dat me er toe brengt om mijn mening te geven. Ben ook geen expert, en ik haal er weinig eer uit om een foto te beoordelen.
        Als je het dan eens doet, en je oordeel wordt op ondeskundige wijze afgebroken, tja, dan leer je dat snel af, en blijft het bij kijken.

        Comment


        • #5
          Re: Reacties en feedback

          Ik ben eigenlijk wel blij dat er iemand de vinger op de zere wonde legt, het beleefd houden wordt zo makkelijk vergeten als we niet het directe oogcontact hebben. Ik probeer en zeg het met een verhaaltje uit de bijbel: doe niets aan anderen wat je niet wenst wat anderen bij u zouden doen. Niet dat ik religieus, noch rechts noch links ben maar het vingertje opsteken is zo gemakkelijk. Mijn pseudo is dwarsligger en er rijden geen treinen zonder die dwarsliggers, doch we proberen beleefd te blijven. De wereld gaat zo al genoeg naar de vaantjes.

          Comment


          • #6
            Re: Reacties en feedback

            Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
            Ik ben eigenlijk wel blij dat er iemand de vinger op de zere wonde legt, het beleefd houden wordt zo makkelijk vergeten als we niet het directe oogcontact hebben. Ik probeer en zeg het met een verhaaltje uit de bijbel: doe niets aan anderen wat je niet wenst wat anderen bij u zouden doen. Niet dat ik religieus, noch rechts noch links ben maar het vingertje opsteken is zo gemakkelijk. Mijn pseudo is dwarsligger en er rijden geen treinen zonder die dwarsliggers, doch we proberen beleefd te blijven. De wereld gaat zo al genoeg naar de vaantjes.
            het verhaaltje uit de bijbel is eigenlijk: doe aan een ander wat je graag hebt dat ze voor jou (zouden) doen. Maakt het iets actiever als je er over nadenkt. Maar dit geheel terzijde en of topic (of misschien ook niet).

            Comment


            • #7
              Re: Reacties en feedback

              Ik vind dit zeer onprofessioneel en respectloos wat somigen doen.
              Echt geen ruimte voor dialoog of een leuk experiment.
              Als een foto volgens de kitch regeltjes van Scott Kelby afwerkt is dan ben je top. Daarbuiten is gewoon NIETS!
              Er is geen universum en de wereld is PLAT!
              Opletten voor de politiek, vriendjes en oude veetes is dan de boodschap of beter nog, bakkes toe!

              Zelf probeerde ik in het verleden altijd objectief te zijn tov ieder onafhankelijk van geslacht, ras, kleur of politieke strekking.
              Zo gaf ik mijn mening zoals ik de foto zag.
              Zat er een foutje in dan melde ik dat op een menswaardige manier.

              Maar als ik dan eens iets plaats dat buiten de lijntjes kleurt dan wordt ik gewoon brutaal uitgemaakt voor vorte vis omdat ik eens iemand (met hoge bekwaamheid KUCH) op een technisch vlak terecht heb gezet bijna een jaar geleden terwijl ik maar een groentje ben. Die terechtzetting blijft me achtervolgen tot in de eeuwigheid denk ik.
              Maar ik ben niet aleen en zie dat de zelfde persoon ook in de klinch komt met anderen op gelijkaardige manier.

              Daarom reageer ik niet meer op fotos zoals velen me al zijn voorgegaan.
              Ik zal mezelf niet groot noemen maar ik zie wel dat veel talent het op een lopen zet na pakweg +- 1 a 2 jaar hier te verblijven wegen emotioneel uitgeput.

              Zelf heb ik ook al een beter alternatief gevonden maar blijf hier wel nog kijken (zoals zovelen me zijn voorgegaan)
              Dus stel nu binnen een paar maand niet de vraag waarom er zo weinig reactie is op je foto of waar iedereen is, ze zijn er wel maar zwijgen voor de gevolgen.
              Dit forum (en vooral het onderdeel portret) is ziek en dat heeft zijn reden maar daar zal ik me niet over uitlaten hoe je dat moet aanpakken.

              Jammer vind ik het wel want een respectvolle samenwerking kan tot hogere creativiteit en productiviteit leiden.
              Last edited by xafke; 4 augustus 2015, 22:41.

              Comment


              • #8
                Re: Reacties en feedback

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Ik vind dit zeer onprofessioneel en respectloos wat somigen doen.
                Echt geen ruimte voor dialoog of een leuk experiment.
                Als een foto volgens de kitch regeltjes van Scott Kelby afwerkt is dan ben je top. Daarbuiten is gewoon NIETS!
                Er is geen universum en de wereld is PLAT!
                Opletten voor de politiek, vriendjes en oude veetes is dan de boodschap of beter nog, bakkes toe!

                Zelf probeerde ik in het verleden altijd objectief te zijn tov ieder onafhankelijk van geslacht, ras, kleur of politieke strekking.
                Zo gaf ik mijn mening zoals ik de foto zag.
                Zat er een foutje in dan melde ik dat op een menswaardige manier.

                Maar als ik dan eens iets plaats dat buiten de lijntjes kleurt dan wordt ik gewoon brutaal uitgemaakt voor vorte vis omdat ik eens iemand (met hoge bekwaamheid KUCH) op een technisch vlak terecht heb gezet bijna een jaar geleden terwijl ik maar een groentje ben. Die terechtzetting blijft me achtervolgen tot in de eeuwigheid denk ik.
                Maar ik ben niet aleen en zie dat de zelfde persoon ook in de klinch komt met anderen op gelijkaardige manier.

                Daarom reageer ik niet meer op fotos zoals velen me al zijn voorgegaan.
                Ik zal mezelf niet groot noemen maar ik zie wel dat veel talent het op een lopen zet na pakweg +- 1 a 2 jaar hier te verblijven wegen emotioneel uitgeput.

                Zelf heb ik ook al een beter alternatief gevonden maar blijf hier wel nog kijken (zoals zovelen me zijn voorgegaan)
                Dus stel nu binnen een paar maand niet de vraag waarom er zo weinig reactie is op je foto of waar iedereen is, ze zijn er wel maar zwijgen voor de gevolgen.
                Dit forum (en vooral het onderdeel portret) is ziek en dat heeft zijn reden maar daar zal ik me niet over uitlaten hoe je dat moet aanpakken.

                Jammer vind ik het wel want een respectvolle samenwerking kan tot hogere creativiteit en productiviteit leiden.
                Dit is nu net wat ik bedoel?
                Mod heeft jou foto gesloten door de "comments" en laten we het hier opnieuw doen.
                Dit is 1 persoon met een eigen leven en eigen visie en een eigen gemaakte stijl door jaaaaaaren ervaring.
                Maar waarom zo kort door de bocht gaan en iemand persoonlijk te willen aanvallen.
                Hij heeft toch het recht een mening te hebben dat is toch nog steeds onze vrijheid.
                Ik denk dat je het iets anders moet bekijken. heb je deze man al in het echt gesproken of blijft het bij forum.. want dan ken je hem niet.
                en dan lees je het eerste bericht nog maar eens opnieuw.
                Ik bedoel dit zeker niet slecht he... maar als je iets ter beoordeling zet kan je dit verwachten.
                Feedback geven in 2 woorden is "not oke" slecht of wat is dat voor iets? leg uit wat je bedoeling was en je zal merken dat dit werkt.

                mvg

                bert.
                Last edited by Bert Janssens; 5 augustus 2015, 09:33.

                Comment


                • #9
                  Re: Reacties en feedback

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  .............................
                  Maar als ik dan eens iets plaats dat buiten de lijntjes kleurt dan wordt ik gewoon brutaal uitgemaakt voor vorte vis omdat ik eens iemand (met hoge bekwaamheid KUCH) op een technisch vlak terecht heb gezet bijna een jaar geleden terwijl ik maar een groentje ben. Die terechtzetting blijft me achtervolgen tot in de eeuwigheid denk ik.
                  Maar ik ben niet aleen en zie dat de zelfde persoon ook in de klinch komt met anderen op gelijkaardige manier.
                  .......................................
                  Met alle respect Xafke, maar ik heb de twee laatste door jou gestarte foto-topics eens goed doorgelezen enne.... je scheldt er ook niet naast hoor .
                  Doe zoals ik, met de regelmaat van een klok eens een paar weken geen foto's meer plaatsen, alles laten bezinken, en daarna nog eens proberen.
                  Soms moet ik tot mijn scha en schande ondervinden dat ik al rap terug een tijdje moet stoppen, maar soit, alleen op die manier hou ik het hier al vijf jaar vol in het fotogedeelte.
                  Niet dat mijn sommige van mijn foto's afgemaakt worden (ben ook eerder het type dat foto's maak 'volgens het boekje' wat dan meestal ouderwets of conservatief bestempeld wordt) maar het is eerder het k.kken op mijn reacties, sommigen maken er een sport van om voortdurend het tegendeel te schrijven van wat ik schrijf.
                  Of het blijven doorbomen over iets waarvan ze toch duidelijk beseffen dat ze het verkeerd voor hebben, maar toch niet toegeven... enz.
                  Soms hebben ze misschien wel eens gelijk, maar toch niet altijd meen ik dan .

                  Al die zaken samen maken dat er hier van langs om meer mensen kort/lang/voorgoed van het toneel verdwijnen, en dat reacties op foto's fel verminderen.
                  Of dit goed is voor het forum zal de toekomst ons wel leren, maar ik denk alvast van niet.
                  Last edited by Guest17; 5 augustus 2015, 10:00.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reacties en feedback

                    Leuke opmerking, je hebt al je goede daad verricht, fhupel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reacties en feedback

                      Sorry hoor, maar als je de betreffende topics goed doorleest (en ook andere topics) dan zie je dat van reactie 1 ik al geviseerd word en de kast opgejaagd.
                      Dat is zeer onprofessioneel, immatuur gedrag wat je niet van een volwassene verwacht.

                      Het woord vuilbak zou door hun wel eens vervangen kunnen worden door "ik hou niet van de afwerking, pose, whatever" maar vuilbak is ronduit beledigend en ongefundeerd.

                      Woorden als " de snot komt uit de DOF" ???? WTF???? is dat nog volwassen praat?

                      Ik zie in een ander topic een knappe dame stil op de vloer liggen en lees comments als "de beweging is goed" ???? WTF??? echt???

                      Ik ga hier niets meer plaatsen, zo simpel is het. En ik volg daar anderen mee die hetzelfde zijn overkomen.

                      Als dat kinderachtig gedrag niet stopt dan denk ik dat er voor het forum niet veel toekomst meer is.

                      Ondertussen heb ik vriendjes gevonden op een ander en daar zijn ze toch veel professioneler ook al is de foto niet goed.
                      Maar iedereen wordt er behandeld als mens en persoon.
                      En je krijgt er tips waar je aan kan werken.

                      Zoals het hier soms gaat wil niemand behandeld worden. Dat doe je niet! punt en ik verander niet van mening. Dat doe je niet!

                      Achter de schermen heb ik al met een paar grote jongens gepraat waar ik veel respect voor heb voor hun werk.
                      En met regelmaat komen een paar "gekenden" met hun gekend commentaar en gedrag steeds terug in de kijker.
                      Iedereen hekeld dit. Het is ronduit kinderlijk en belachelijk en dat voor volwassen mensen.
                      Last edited by xafke; 5 augustus 2015, 20:38.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reacties en feedback

                        Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
                        Leuke opmerking, je hebt al je goede daad verricht, fhupel.
                        Er is nog veel werk aan de winkel. (bij mezelf dan).

                        Comment

                        Working...
                        X