Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje voor een vloerder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje voor een vloerder

    Ik had in de keuken een chauffageput(radiatoir in de put geplaatst). Ik heb die put dichtgemaakt tot op 3 centimeter van de hoogte van de rest van de vloer.
    Nu is de vloer 1,5 cm dik.
    Nu mijn vraag : ik heb nog 1,5 cm op te vullen. Kan dit met enkel lijm te gebruiken ? Mag ik de lijm 1.5cm dik gebruiken ?
    Of moet ik eerst nog bvb 1cm opvullen met egalisatiecement ?
    Weet iemand mij raad te geven ?

  • #2
    Re: vraagje voor een vloerder

    Anderhalve cm met lijm zal te veel van het goede zijn ze... Beste zal inderdaad zijn eerst egaliseren en dan je tegels daarop lijmen.

    Comment


    • #3
      Re: vraagje voor een vloerder

      Als het van die tegellijm is die je droog koopt, die je zelf nog moet mengen met water maw, kun je deze dik genoeg maken en moet het zeker lukken met alleen die lijm.
      Is het echter kant en klare tegellijm, dan is die te dun, en zal je tegel beginnen zwemmen op die dikke laag lijm en krijg je hem moeilijk vlak.
      Waarom wil je die enkele tegels per se 'lijmen' ? Je kan ook gewoon een zakje droge kant en klare mortel kopen, daarmee lukt het zeker.
      Succes.

      Comment


      • #4
        Re: vraagje voor een vloerder

        Beste Djivan,
        Jij zou ze dus gewoon in de mortel leggen ? Dat is misschien een goed idee. Het is in feite maar een oppervlakte van 53 op 185 cm, dus nog geen vierkante meter.
        Zal ook een goedkopere oplossing zijn lijkt mij.
        Zonder nog een betere tip ga ik dit zo doen !
        Het is wel de eerste maal dat ikzelf ga vloeren, maar zulk een kleine oppervlakte mag geen probleem zijn denk ik ?
        Alvast bedankt !

        Comment


        • #5
          Re: vraagje voor een vloerder

          Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
          Beste Djivan,
          Jij zou ze dus gewoon in de mortel leggen ? Dat is misschien een goed idee. Het is in feite maar een oppervlakte van 53 op 185 cm, dus nog geen vierkante meter.
          Zal ook een goedkopere oplossing zijn lijkt mij.
          Zonder nog een betere tip ga ik dit zo doen !
          Het is wel de eerste maal dat ikzelf ga vloeren, maar zulk een kleine oppervlakte mag geen probleem zijn denk ik ?
          Alvast bedankt !
          Als de tegels rondom het gat waterpas liggen, kan dit geen enkel probleem zijn, ook al heb je nog nooit gevloerd.
          En aangezien het toch waarschijnlijk geen vloer is waar zware lasten op komen, zou ik per tegelvlak, niet overal mortel leggen, maar een opening laten in het midden zonder mortel.
          Leg je de mortel iets te dik dan kan nog lichtjes kloppen met een rubberen hamer of de houten steel van een hamer, en dan kan het teveel of de te dikke laag aan mortel weg naar die opening toe.
          Dit natuurlijk wanneer je tegels toch een voldoende groot formaat hebben. Met tegeltjes van 10 x 20 cm kun je moeilijk enkel langs de randen mortel leggen.

          Comment


          • #6
            Re: vraagje voor een vloerder

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Als de tegels rondom het gat waterpas liggen, kan dit geen enkel probleem zijn, ook al heb je nog nooit gevloerd.
            En aangezien het toch waarschijnlijk geen vloer is waar zware lasten op komen, zou ik per tegelvlak, niet overal mortel leggen, maar een opening laten in het midden zonder mortel.
            Dit natuurlijk wanneer je tegels toch een voldoende groot formaat hebben. Met tegeltjes van 10 x 20 cm kun je moeilijk enkel langs de randen mortel leggen.
            Mijn regels zijn 15x15cm, dus nogal klein.
            Bedankt voor de tips ��

            Comment


            • #7
              Re: vraagje voor een vloerder

              Maja man, leg dat gewoon in de mortel. Is niets moeilijk aan.
              Zoals al gezegd kan je werken met natte mortel. Waar de tegel moet komen een mooi drolletje leggen, tegel er op en zachtjes dammen maar met de steel van een hamer of een rubberhammer.

              Comment


              • #8
                Re: vraagje voor een vloerder

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Maja man, leg dat gewoon in de mortel. Is niets moeilijk aan.
                Zoals al gezegd kan je werken met natte mortel. Waar de tegel moet komen een mooi drolletje leggen, tegel er op en zachtjes dammen maar met de steel van een hamer of een rubberhammer.
                Okido, gaan we doen ! Bedankt !

                Comment

                Working...
                X