Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede Crop of instap FF of alternatief ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede Crop of instap FF of alternatief ?

    Ik zou terug een DSLR willen aankopen
    heb 3j terug alles verkocht na stopzetting urbex en hobby fotografie. had toen een sony alpha 700

    nu wil ik in bijberoep websites maken voor kleine zelfstandigen/bedrijven en wil ik evt bedrijfsfotografie gaan aanbieden hierin.
    ook hier en daar wat privé foto's maken hoort er natuurlijk bij.

    Nu weet ik niet wat het best is voor mijn noden ?
    ik was aan het kijken richting canon 6d - nikon d610 of consoorten

    heb nu als camera btw een sony DSC-HX300
    indien het crop zou worden zou ik evt gaan voor canon 7d of Nikon d7200


    nu lees ik ook veel ivm systeemcamera's in het hoger segment en zie dat daar ook nogal wat FF's tussenzitten blijkbaar.
    is er nog steeds een groot verschil tov DSLR of heeft DSLR nu net dat stapje voor nog ?

    ben er niet meer zo in mee en had gehoopt hier een eerlijke mening te vinden
    Last edited by HansP; 3 augustus 2015, 11:31.

  • #2
    Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

    HansP,

    Voor wat het waard is ...
    Ik ben vorig jaar van FF naar Fuji X-T1 overgegaan - overigens zonder spijt.

    Maar sommige opdrachten zijn nu eenmaal moeilijk uit te voeren zonder DSLR - zeker als het om snelle acties gaat.
    Daarom heb ik bij de Fuji terug een DSLR gekocht.

    Aanvankelijk de Nikon D7200 + Nikon 18-140mm - een ronduit schitterende niet-FF combinatie die mij de FF Canon snel deed vergeten.
    Als werkbeest voor alle dagen en alle dingen heb ik mij dan ook nog de Nikon D5200 + Nikon 18-105mm (als kit) aangeschaft, en ook deze niet-FF combinatie levert prachtig werk af.

    Kortom, voor mij hoeft een FF helemaal niet meer ...
    Hier zie je allemaal niet-FF werk, van ofwel Nikon ofwel Fuji:
    https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/

    Succes met je keuze,
    Jaja

    BTW, ik heb ook nog steeds de Sony DSC-HX300 - voor als ik die 1200mm tele eens echt nodig heb
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      HansP,

      Voor wat het waard is ...
      Ik ben vorig jaar van FF naar Fuji X-T1 overgegaan - overigens zonder spijt.

      Maar sommige opdrachten zijn nu eenmaal moeilijk uit te voeren zonder DSLR - zeker als het om snelle acties gaat.
      Daarom heb ik bij de Fuji terug een DSLR gekocht.

      Aanvankelijk de Nikon D7200 + Nikon 18-140mm - een ronduit schitterende niet-FF combinatie die mij de FF Canon snel deed vergeten.
      Als werkbeest voor alle dagen en alle dingen heb ik mij dan ook nog de Nikon D5200 + Nikon 18-105mm (als kit) aangeschaft, en ook deze niet-FF combinatie levert prachtig werk af.

      Kortom, voor mij hoeft een FF helemaal niet meer ...
      Hier zie je allemaal niet-FF werk, van ofwel Nikon ofwel Fuji:
      https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/

      Succes met je keuze,
      Jaja

      BTW, ik heb ook nog steeds de Sony DSC-HX300 - voor als ik die 1200mm tele eens echt nodig heb
      die foto's met de T1 zien er idd ook zeer mooi uit!

      nu de prijs met de nikon is quasie gelijk...
      dan zou ik eerder naar de nikon toch toe neigen ... of zit ik dar fout met zo een gedachte ?

      Comment


      • #4
        Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

        HansP,

        Dat is dus MIJN persoonlijke mening - je wacht beter ook nog even op die van wat andere mensen.
        Voor mij is het eenvoudig: ik heb "the best of both worlds"

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

          "bedrijfsfotografie", ga je dan ook interieur en product doen? Dan zijn tilt-shift lenzen misschien nuttig. Voorlopig zit je dan vast aan dslr's tenzij je met adaptors etc gaat werken. Zou ook eens kijken naar de lenzen die je denkt te gebruiken.

          Comment


          • #6
            Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

            Ik zou dan gewoon voor de canon 6d of nikon d610 gaan. De 6d heb ik zelf ook en deze kan echt heel veel aan, je kan beter iets meer uitgeven nu dan binnen aanzienlijke tijd tegen beperkingen aan te lopen. Nadeel van een FF is dat de crop factor wegvalt, maar dat weegt niet op tegen de andere voordelen....
            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

            Comment


            • #7
              Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

              Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
              Ik zou dan gewoon voor de canon 6d of nikon d610 gaan. De 6d heb ik zelf ook en deze kan echt heel veel aan, je kan beter iets meer uitgeven nu dan binnen aanzienlijke tijd tegen beperkingen aan te lopen. Nadeel van een FF is dat de crop factor wegvalt, maar dat weegt niet op tegen de andere voordelen....
              het is toch eerder de factor "welk type fotografie " die bepaalt welke camera je gaat aankopen en niet de uitgebreide functies die een toestel al dan niet kan?
              Nikon Powah

              Comment


              • #8
                Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                "bedrijfsfotografie", ga je dan ook interieur en product doen? Dan zijn tilt-shift lenzen misschien nuttig. Voorlopig zit je dan vast aan dslr's tenzij je met adaptors etc gaat werken. Zou ook eens kijken naar de lenzen die je denkt te gebruiken.
                wss meer foto's algemeen van de zaak wat ze doen enz enz , niet perse in detail.


                Waar ik nu ook mee zit is een 'goedkope' instap FF evenwaardig als highend crop ? ( nikon d7200 ) ?

                Comment


                • #9
                  Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  "bedrijfsfotografie", ga je dan ook interieur en product doen? Dan zijn tilt-shift lenzen misschien nuttig. Voorlopig zit je dan vast aan dslr's tenzij je met adaptors etc gaat werken. Zou ook eens kijken naar de lenzen die je denkt te gebruiken.
                  Samyang heeft een 24mm met tilt/shift en ondermeer X-vatting.
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht

                    nu lees ik ook veel ivm systeemcamera's in het hoger segment en zie dat daar ook nogal wat FF's tussenzitten blijkbaar.
                    is er nog steeds een groot verschil tov DSLR of heeft DSLR nu net dat stapje voor nog ?
                    Zolang je geen sport wil fotograferen is een systeemcamera even goed.
                    Kijk naar de lenzen en de lichtgevoeligheid voor jouw toepassingen, veel belangrijker.
                    Een 35mm 1.4, een 56mm 1.2, een 10-24 F4, leuke dingen hoor.
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                      Ik ben enkele weken geleden overstapt van de D90 naar de D610 en heb daar geen seconde spijt van.
                      Tijdens mijn zoektocht naar een nieuw toestel twijfelde ik tussen de D7200 en de D610.
                      Het enige "mindere" van de D610 zouden dan de scherpstelpunten zijn.
                      algemeen gekeken zijn het 2 dezelfde toestellen maar de D610 is Full-Frame
                      Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
                        Ik zou dan gewoon voor de canon 6d of nikon d610 gaan. De 6d heb ik zelf ook en deze kan echt heel veel aan, je kan beter iets meer uitgeven nu dan binnen aanzienlijke tijd tegen beperkingen aan te lopen. Nadeel van een FF is dat de crop factor wegvalt, maar dat weegt niet op tegen de andere voordelen....
                        Hier begrijp ik niet zo veel van. Zelf was ik heel blij toen ik van crop naar FF ben overgegaan en de mm's weer de mm's waren
                        http://www.smuttynose.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                          Hier begrijp ik niet zo veel van. Zelf was ik heel blij toen ik van crop naar FF ben overgegaan en de mm's weer de mm's waren
                          Hij bedoelt waarschijnlijk voor telelenzen. Voor breedhoek is het dan weer omgekeerd alhoewel je nu voor de meeste APS-C camera's ook goeie breedhoeklenzen hebt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                            Hier begrijp ik niet zo veel van. Zelf was ik heel blij toen ik van crop naar FF ben overgegaan en de mm's weer de mm's waren
                            Eigenlijk heel simpel, dat je meer mm nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken. Dat kan soms een nadeel zijn, extra gebruik van een 1.4 X extender enz... Gewoon duidelijk interpreteren, meer niet.
                            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                              Hij bedoelt waarschijnlijk voor telelenzen. Voor breedhoek is het dan weer omgekeerd alhoewel je nu voor de meeste APS-C camera's ook goeie breedhoeklenzen hebt.
                              Klopt, je bent mee.
                              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                              Comment

                              Working...
                              X