Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omschakeling naar full frame... Tips?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Omschakeling naar full frame... Tips?

    Ik heb nu een Sony a58 en zou de omschakeling naar full frame maken maar twijfel aan de a99 of de a7. Iemand raad?

    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

  • #2
    Re: Omschakeling naar full frame... Tips?

    ik ben geen sony kenner, maaar de fullframe dslr sectie krijgt daar niet zoveel aandacht meer,
    alles wordt ingezet op systeemcamera
    wat voor soort fotografie beoefen je en wat wil je ervan? (scherpere beelden, lichtsterker, gewicht, omvang???)
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Omschakeling naar full frame... Tips?

      Inderdaad jammer dat Sony weinig aandacht besteedt aan hun dslr's de laatste tijd. Het lukt Sony niet om Canon en Nikon van hun troon te werpen en ze gaan zich dan ook meer toeleggen op de systeemcamera's waar Canon en Nikon niet zo sterk staan.

      Voor sport/actie of als je +300mm lenzen nodig hebt zou ik eerder een A99 kiezen. Voor al het andere zou ik voor de A7 en afgeleiden gaan.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Omschakeling naar full frame... Tips?

        Ik zou beide camera's vastnemen - de ene keer heb ik liever iets compacters voor als't allemaal uit de hand moet de a6000 dus - de andere keer heb ik liever wat meer volume in de hand - dan grijpen we naar de oude maar bijlange nog niet versleten a900 (nieuw zou ik zeker voor de a99 gaan). Ik zou't niet weten of ik nu een A7RII of een A99 zou aanschaffen (als geld geen rol zou spelen).

        Schrijf Sony's A-mount reeksen nog niet af - men heeft de II-reeksen van de Zeiss-zooms uitgebracht, dat wil zeggen dat er toch wel een zeker engagement blijft, en wie f2.8's in FF op de A7RII wil - kan bijna niet anders als met de LA-EA4/3 te gaan werken. Sony haalt soms produkten weg, omdat ze niet goed genoeg zijn - hoe lang heeft het geduurd tussen 't verdwijnen van de a900/a850 en 't verschijnen van de A99? (lang denk ik dan).

        Comment


        • #5
          Re: Omschakeling naar full frame... Tips?

          Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
          Schrijf Sony's A-mount reeksen nog niet af - men heeft de II-reeksen van de Zeiss-zooms uitgebracht, dat wil zeggen dat er toch wel een zeker engagement blijft, en wie f2.8's in FF op de A7RII wil - kan bijna niet anders als met de LA-EA4/3 te gaan werken. (lang denk ik dan).
          Klopt, er zijn heel wat toplenzen die zijn vernieuwd. Misschien interessant voor A7RII gebruikers die gewoon de simpele LA-EA3 adapter kunnen gebruiken en toch fasedetectie AF kunnen hebben.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Omschakeling naar full frame... Tips?

            Soort fotografie die ik beoefen. Dat is voornamelijk huwelijk, kids en nightlife
            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            ik ben geen sony kenner, maaar de fullframe dslr sectie krijgt daar niet zoveel aandacht meer,
            alles wordt ingezet op systeemcamera
            wat voor soort fotografie beoefen je en wat wil je ervan? (scherpere beelden, lichtsterker, gewicht, omvang???)

            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Omschakeling naar full frame... Tips?

              Oorspronkelijk geplaatst door pieterdegroote Bekijk bericht
              Soort fotografie die ik beoefen. Dat is voornamelijk huwelijk, kids en nightlife



              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
              Ik heb niks tegen FF Camera's... maar waarom denkt men steeds dat het aan de camera ligt als je een bepaald soort fotografie wil doen...?
              Stel je eerst de vraag.. moet het FF zijn ?
              Telkens dezelfde uitleg.. betere kleurdiepte, hogere resolutie, minder ruis..
              Ok... puur technisch binnen dezelfde technologie is FF in theorie beter... maar FF is geen garantie voor geslaagde huwelijksfoto's..

              Hier een voorbeeld van Huwelijksfotografie met een EM1 http://shutterleaf.co.uk/blog/olympu...eview-of-sorts
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Omschakeling naar full frame... Tips?

                Ik vind het een goede zaak dat er nu betaalbare full frame camera's zijn zoals de Sony A7, al moet je dan misschien een 'ouder' model kiezen om het echt betaalbaar te houden. Een grote sensor levert op elk vlak betere foto's, helderheid/contrast/kleuren/scherpte/ruis ... en iedere fotoliefhebber kan dat alleen maar toejuichen. Een duur toestel kopen maakt je geen betere fotograaf maar zij die er hun geld mee verdienen kiezen bijna allemaal voor full frame of zelfs medium format.
                Last edited by alex606; 2 augustus 2015, 21:58.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment

                Working...
                X