Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Worden de forums hier wel juist gebruikt?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Worden de forums hier wel juist gebruikt?

    Ik bezondig me er ook aan, maar ik zag net dit bij beginnershoek staan: Forum voor het tonen van uw éérste foto's of leuke snapshots welke je niet direct ter beoordeling wil aanbieden.

    Nochtans wordt beginnershoek juist enorm veel gebruikt om een milde beoordeling te krijgen. Maar blijkbaar is het dan de bedoeling dat men als beginner bij fotobeoordeling plaatst. En als ge een echte hotshot zijt en strenger beoordeelt wil worden, dan is showcase de plaats om te posten. Klopt dit?

  • #2
    Re: Worden de forums hier wel juist gebruikt?

    Een gewaagd topic.

    Ik neem er alvast een zak popcorn bij.

    Comment


    • #3
      Re: Worden de forums hier wel juist gebruikt?

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Een gewaagd topic.

      Ik neem er alvast een zak popcorn bij.
      *neemt de popcorn af* Maar wat is uw mening hierover?

      Comment


      • #4
        Re: Worden de forums hier wel juist gebruikt?

        Ik heb alvast een grote kan verse koffie gezet en ga met belangstelling volgen.
        Wordt hoogstwaarschijnlijk de moeite .

        Comment


        • #5
          Re: Worden de forums hier wel juist gebruikt?

          koffie, popcorn, de volgende misschien een zak chips, maar niemand die durft antwoorden? is dit zo

          Comment


          • #6
            Re: Worden de forums hier wel juist gebruikt?

            *schenkt een tas koffie van Djivan zijn thermos in*

            *klinkt met de andere gebruikers*


            Wel, het is een discussie die al vaker is gevoerd op dit forum.
            2 dingen:

            1) Mijn mening is dat het algemene beginnersforum weg moet, en per categorie een beginner gedeelte.
            Want: iemand die heel goed is in modelfotografie, kan nog steeds beginner zijn in macrofotografie.

            Daarom dus per fotocategorie (model/natuur/architectuu/...) 2 onderdelen:
            - beginner + kritiek gewenst
            - showcase + eventuele kritiek (kan ook meedingen naar HoF)


            2) Daarbovenop zou er een puntensysteem moeten komen per gebruiker. Eens je over een bepaald aantal punten zit, ben je geen beginner meer en mag je er niet meer in posten.
            Je krijgt als beginner een basis aantal punten, waarmee je foto's kan posten. Voor elke foto die je post, gaan er punten weg.

            Punten kan je bekomen door:
            - goede kritiek te krijgen op foto's.
            - zelf goede opbouwende kritieken geeft op anderen hun foto's.

            Voordeel:
            - hierdoor zullen er automatisch meer reacties komen op foto's, opbouwend. Dit om punten te kunnen sprokkelen want anders kan men zelf geen foto's meer posten.
            - hierdoor is elke gebruiker ook meer gemotiveerd om kwaliteit te leveren, zowel in discussies, informatie, foto's,... want met ruziestoken, off-topic gaan etc, gaan er terug punten af.


            Je kan in dat systeem dus enkel fotokritiek geven mits je een quotering doorgeeft.
            Gebruikers krijgen als het ware een rating op basis van de kwaliteit van hun posts, zowel foto's als commentaren. Die rating kan ook terug dalen. Het zijn mede ook de gebruikers die je quoteren.

            Reeds bewezen in andere groepsstudies: zo'n belonend systeem werkt.


            Maar zoals gezegd, de discussie is reeds aangehaald tevoren, het bestuur van het forum was niet akkoord. Het zal er dus niet van komen. Einde discussie.


            *trekt nu de zak popcorn terug uit fhuppel's handen*

            Comment


            • #7
              Re: Worden de forums hier wel juist gebruikt?

              In april werd het reeds nog aangehaald:
              Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

              Comment


              • #8
                Re: Worden de forums hier wel juist gebruikt?

                Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                Ik bezondig me er ook aan, maar ik zag net dit bij beginnershoek staan: Forum voor het tonen van uw éérste foto's of leuke snapshots welke je niet direct ter beoordeling wil aanbieden.

                Nochtans wordt beginnershoek juist enorm veel gebruikt om een milde beoordeling te krijgen. Maar blijkbaar is het dan de bedoeling dat men als beginner bij fotobeoordeling plaatst. En als ge een echte hotshot zijt en strenger beoordeelt wil worden, dan is showcase de plaats om te posten. Klopt dit?
                VZW leden zijn hierover al een tijd aan het discuteren in voor hen afgeschermde gedeeltes. Zoals zovelen hekel ook ik het blijven plakken wegens 'de vriendjes' of 'meer commentaren' in een onderdeel dat er niet toe hoort. Dat gebeurt op een opbouwende manier, waar ik alvast blij mee ben.
                Een andere indeling dringt zich dus op, maar hoe, welke onderdelen...niet gemakkelijk hoor. Beoordeling en SC zijn voor mij genoeg, en zelfs minder onderdelen (macro en natuur samen bvb.)
                Dat de beginners vragen stellen in beginnershoek, geen probleem, dan zal ik ze daar ook proberen te helpen.

                Maar als je ideeën hebt, laat maar komen...
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  Re: Worden de forums hier wel juist gebruikt?

                  Denk dat het systeem van "beginner-expert" eigenlijk fout is. Zoals Anonymous aanhaalt is het niet omdat je in iets "expert" bent dat dat voor andere zaken zo is. Maar voor mij gaat het nog verder, het is niet omdat je al expert bent in een genre dat je bvb niet eens een foto wil laten zien die afwijkt van wat je gewoonlijk doet en gewoon wat reactie wil.

                  Denk dat het eerder naar per topic een indeling "showcase-casual" moet gaan. De "showcase" waar je denkt dat je echt iets hebt dat de moeite is en "casual" waar je denkt dat er wel iets inzit maar je gewoon wat reacties wil zonder meer.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Worden de forums hier wel juist gebruikt?

                    Ideeën heb ik niet echt, ik ben hier relatief nieuw. Het was me gewoon ineens opgevallen (door mijn op weg foto) dat de beschrijvingen van de fora niet overeen kwamen met het gebruik.
                    Je zou natuurlijk van de mods kunnen verlangen dat ze wat meer berispen, maar die hebben het al druk genoeg (waarvoor dank) en echt gezellig wordt het zo niet.

                    Ieg bedankt voor de reacties. we hebben nu al wat meer inzicht in de zaak.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Worden de forums hier wel juist gebruikt?

                      Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht

                      Ieg bedankt voor de reacties.
                      Ow joh! Die zak popcorn is nog lang niet leeg hoor!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Worden de forums hier wel juist gebruikt?

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Ow joh! Die zak popcorn is nog lang niet leeg hoor!
                        bij mij is die meestal bij de intro al op.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Worden de forums hier wel juist gebruikt?

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Ow joh! Die zak popcorn is nog lang niet leeg hoor!
                          Je moet, denk ik, eerst dat pijltje vinden, op een hoek, waar er staat : "hier openen".
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Worden de forums hier wel juist gebruikt?

                            het enige dat me al opgevallen is is dat er nergens een sub categorie bestaat voor opnames die een verhaal vertellen.
                            Dit is wat jammer

                            De rest is me redelijk duidelijk.
                            Als je bij beginnershoek blijft posten dan zal je denk ik trager de puntjes op de "i" krijgen.. in hoevere je ze erop krijgt..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Worden de forums hier wel juist gebruikt?

                              opnames die een verhaal vertellen, kan je hier toch kwijt?

                              Comment

                              Working...
                              X