Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

and another puffin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • and another puffin



    Ik kan maar niet genoeg krijgen van deze vogels, zeker wanneer je er echt dichtbij kunt zitten. Hopelijk niet te vervelend voor jullie?
    Nikon D7100 met Nikkor 70-200 f 4 + TC 14EII
    ISO 200 230 mm f 5.6 1/500
    originele, onbewerkte foto zonder cropping

    Bedankt voor het kijken,

    Raf.

  • #2
    Re: and another puffin

    Zo'n fotogenieke vogels. Hoop ze ooit ook eens op de foto te krijgen.
    Ik zou misschien iets meer van zijn oogje willen zien, maar met die knapperds heb je waarschijnlijk niet altijd te kiezen
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: and another puffin

      Oorspronkelijk geplaatst door Lynn85 Bekijk bericht
      Zo'n fotogenieke vogels. Hoop ze ooit ook eens op de foto te krijgen.
      Ik zou misschien iets meer van zijn oogje willen zien, maar met die knapperds heb je waarschijnlijk niet altijd te kiezen
      Bedankt voor de reactie Lynn85. Bedoel je dat je de twee oogjes wil zien of nog korterbij?

      Comment


      • #4
        Re: and another puffin

        Papegaaiduikers zijn nou eenmaal heel gemakkelijk te fotograferen.
        Je kan ze gemakkelijk benaderen en dus ook een beetje de achtergrond kiezen.
        Moment is mooi, maar de achtergrond spreekt me hier niet zo aan.
        Ook mis ik een beetje "Levendigheid" in de foto.
        Voor de rest prima plaatje hoor,

        Groeten,
        Raf
        Instagram

        Comment


        • #5
          Re: and another puffin

          Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
          Papegaaiduikers zijn nou eenmaal heel gemakkelijk te fotograferen.
          Je kan ze gemakkelijk benaderen en dus ook een beetje de achtergrond kiezen.
          Moment is mooi, maar de achtergrond spreekt me hier niet zo aan.
          Ook mis ik een beetje "Levendigheid" in de foto.
          Voor de rest prima plaatje hoor,

          Groeten,
          Raf

          Bedankt voor de reactie.
          Dat papegaaieduikers gemakkelijk te benaderen zijn zou ik niet durven zeggen. Toch niet in het wild. In dierenparken kun je zoveel foto's maken als je maar wil maar in de natuur? Tenzij je natuurlijk een super telelens hebt met zowat de prijs van een kleine auto.
          Voor deze had ik zeer veel geduld nodig. En dan nog. Vraag het maar eens na bij de Newfoundland Birdwatching Group. Daar waren ze verwonderd van mijn close-ups. Toon eens wat foto's van deze vogels die je zelf gemaakt hebt in het wild.
          Deze kwam gewoon wat rusten tussen twee vangsten door (ze jagen op capelin in de oceaan en brengen die naar hun nest).
          Gemakkelijk bereikbaar was deze plaats ook niet. Ik hing letterlijk over de steile verticale klippen. Dus niet ongevaarlijk ook. En de achtergrond kon ik daar niet kiezen tenzij ik een valscherm zou gedragen hebben. Kijk eens naar mijn foto's van Skerwink II bij natuur en landschappen, dan zie je hoe steil en gevaarlijk deze klippen hier zijn.
          Groeten,
          Raf.
          Last edited by muesli; 1 augustus 2015, 03:42.

          Comment


          • #6
            Re: and another puffin

            Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
            Bedankt voor de reactie.

            Vraag het maar eens na bij de Newfoundland Birdwatching Group. Daar waren ze verwonderd van mijn close-ups. Toon eens wat foto's van deze vogels die je zelf gemaakt hebt in het wild.
            Ik zal het eens navragen hoor...
            Dus als je een reactie geeft op een foto moet je eerst zal een foto tonen dat je het beter kan of wat... ??? man man..

            Maar goed, klik hier dan maar.
            Instagram

            Comment


            • #7
              Re: and another puffin

              Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
              Ik zal het eens navragen hoor...
              Dus als je een reactie geeft op een foto moet je eerst zal een foto tonen dat je het beter kan of wat... ??? man man..

              Maar goed, klik hier dan maar.
              Dat is inderdaad een zeer mooie foto. Mag ik vragen waar je die genomen hebt? Hier in Newfoundland zijn ze niet zo gemakkelijk te benaderen hoor. Elliston gaat door als de beste plaats hier (vanaf het land). En dan sta je op een landtong met ertussen zeer diepe klippen en aan de overkant een eiland waar de vogels nestelen gedurende een tweetal maanden per jaar in de zomer. Je staat dus wel op een serieuze afstand ervan en je hebt dus een sterke tele (of een verrekijker) nodig om ze goed te kunnen zien. Voor de foto's die ik van dichtbij kon nemen heb ik de raad gevolgd van iemand uit de Newfoundland Birdwatching Group: wachten tot je alleen bent (kan soms lang duren want er komen veel bezoekers kijken naar die plaats). Als je geluk hebt komen er dan één of meerdere puffins tot bij jou en soms lukt dat. Dan steken ze over naar de landtong waarop je staat.
              Hoe heb jij deze mooie foto met wazige achtergrond kunnen nemen? Waar zijn ze gemakkelijker te benaderen? Alvast bedankt als je dat wilt delen op het forum.
              Groeten uit Canada, Raf.

              Comment


              • #8
                Re: and another puffin

                Op Runde (Noorwegen) landen ze op 1m afstand van je voeten. Je moet er wel op de juiste tijdstippen zijn. Ik heb close ups van deze beestjes met een 18mm lens.
                Met veel dieren is het wel zo dat dezelfde soort aan de overkant van de plas veel schuchterder zijn dan de Europese variant. Ze zijn hier meer gewoon aan mensen.
                Deze papegaaiduiker staat er mooi op maar de achtergrond zou inderdaad beter kunnen.

                Jelle
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: and another puffin

                  Als je puffins wilt fotograferen van wel heel dichtbij, in het wild dan moet je naar Skellig michael in Ierland. Ik was er vorige week en de verbazing was groot toen hele groepen puffins daar poseerden. Ik heb me daar rustig neergezet op een plaatsje en ze kwamen rondom mij aanvliegen en neerzitten. Wat een erg leuke, grappige en mooie vogels. Ik had de 24-120 f4 erop zitten en was absoluut niet nodig om mijn telelens te nemen. Je kunt er heel makkelijk bij, je hebt er enkel een ruw en nat boottochtje voor nodig om daar te geraken maar éénmaal je deze beestjes voor je lens hebt ben je dat snel vergeten. We hadden niet meer durven dromen dat we nog puffins zouden gezien hebben want op de Cliffs op Moher zaten er niet veel meer. Ze zaten dus allemaal op de Skelligs Je hebt een 2 uur de tijd vooraleer het bootje je weer komt halen. Tijd genoeg.
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                  Comment

                  Working...
                  X