Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alfa7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Alfa7

    Hoi, heeft er iemand ervaring met Sony ALfa7? Deze is momenteel sterk in prijs gedaald.1299€ met 28/70 lens.
    Ik ben aan het twijfelen met Olympus omd 5mk ii met 12-42 lens voor dezelfde prijs.
    alvast bedankt voor jullie reacties
    Rik

  • #2
    Re: Sony Alfa7

    Beste,
    je kan de twee niet met elkaar vergelijken,de A7 heeft een FF sensor en de olympus slechts M4/3 geloof ik.Dat is eigenlijk appelen met peren vergelijken.Het grote voordeel van de Olympus is het 5-assig stabilisatie systeem.Is dit een voordeel,dat weet ik niet,ik heb nog nooit een olympus vastgehad.Ik heb wel de A7 en jammer genoeg heb ik nog maar 1 lens de 28-70mm.Indien ik meerdere lenzen had of de la ea4 adapter,dan had ik mijn reflex niet meer nodig.De 28-70mm lens van Sony heeft stabilisatie in de lens.
    Dus qua beeldkwaliteit kan de M4/3 zeker niet op tegen de FF van de Sony.Aan u de keuze,maar bij mij zou de keuze snel gemaakt zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Sony Alfa7

      Dit zijn inderdaad 2 totaal verschillende toestellen.

      De Olympus heeft een veel kleinere sensor waardoor de lenzen kleiner zijn dan die van de fullframe A7.
      Olympus en Panasonic hebben ook dezelfde lensmount en daardoor is er een heel groot aanbod in (goeie) lenzen.

      De A7 kitlens is redelijk goed volgens de testen maar de rest van het (beperkte) lenzenaanbod is echt wel redelijk duur.
      De Sony heeft een zeer goede beeldkwaliteit maar voor veel mensen is de m43 van Olympus/Panasonic meer dan voldoende.

      Beide hebben voor- en nadelen... Ik zou de verschillen heel goed onderzoeken vooralleer je beslist welke te kopen...

      Hier 2 testen van DPreview:

      OMD 5 II
      Olympus's OM-D E-M5 II is, like its predecessor, a small, attractive and usable 16MP camera. In fact, at first glance it looks relatively unchanged. The most obvious additions are its more advanced movie capabilities and a clever multi-shot 40MP mode, but you have to look a bit more closely to see how much work Olympus has put into this new model.



      A7
      If there's one thing that you can say about Sony's digital camera business, it's that they've experimented with many different concepts. From SLRs with dual autofocus systems and Translucent Mirror Technology to its NEX mirrorless line-up, Sony has gone down virtually every avenue in digital imaging. Its latest products - the Alpha 7 and Alpha 7R - may be the most exciting products to come out of the Sony labs in some time. The company has managed to create full-frame cameras which are about the same size as the Olympus OM-D E-M1. In other words, the Alpha 7s are much smaller than their full-frame interchangeable lens peers (such as Nikon's D610 and the Canon EOS 6D), an achievement made possible primarily because they're not SLRs.

      Comment


      • #4
        Re: Sony Alfa7

        Momenteel is het lens aanbod nog beperkt,maar daar zal wel verandering inkomen.Overigens u kan ook de apsc lenzen van de nex enz. gebruiken,dan wel geen ff meer.Ik vermoed dat sony stilaan zal weggaan van de a-mount en alles op de E-mount zal zetten.Dus de E- mount wordt de toekomst.

        Comment


        • #5
          Re: Sony Alfa7

          Sorry,maar graag toch nog iets over de zogenaamde dure lenzen.Waarom zijn deze duur,omdat er nog geen concurentie is.Zodra bv.Tamron en Sigma zouden besluiten om ook E lenzen te produceren,dan zal volgens mij de prijs wel zakken.Ik persoonlijk zou de nieuwe FE 24-240 mm willen kopen.Deze lens kost bijna 1000 eu,maar ze vervangt wel 2 lenzen,de 24-70 en de 70-200mm.Misschien met iets mindere kwaliteit,maar ik denk voor mij als amateur wel goed genoeg.

          Comment


          • #6
            Re: Sony Alfa7

            Beeldkwaliteit vd A7 is inderdaad beter dus ik zou niet twijfelen. Eens je full frame hebt gehad wil je niks anders meer.

            En er zijn genoeg lenzen beschikbaar voor FE mount, 28/2.0, 35/1.4, 35/2.8, 55/1.8, 90/2.8 macro, 16-35/4, 24-70/4, 28-70/3.5-5.6, 70-200/4, 24-240/3.5-5.6, Batis 25/2.0 en 85/1.8. Als je hier niks vindt wat je nodig hebt dan weet ik het ook niet meer. Verschillende van deze zijn Zeiss lenzen en dan weet je wel dat je kwaliteit krijgt.
            Last edited by alex606; 30 juli 2015, 15:31.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Sony Alfa7

              De native lenzen van Sony zijn aan de dure kant, maar met een adaptertje kun je er volop oude slr lenzen op zetten voor een prikkie, bij Olympus kan dat ook maar zit je met een 2x crop factor...

              (excuus... typefout)
              Last edited by Spanjaart; 31 juli 2015, 11:33.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Sony Alfa7

                Kleine correctie: Olympus heeft een 2x crop-factor.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Alfa7

                  Ik bezit A7II met Zeiss 16-35 en 55mm gewoon prachtig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Alfa7

                    Oorspronkelijk geplaatst door denisdm Bekijk bericht
                    Ik bezit A7II met Zeiss 55mm gewoon prachtig.
                    Inderdaad. +1

                    Comment

                    Working...
                    X