Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel voor het nemen van fuiven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototoestel voor het nemen van fuiven

    beste

    ik ben nu een jaar bezig met fotografie maar dit was alleen landschap etc
    nu zou ik willen beginnen aan fuiven en evenementen fotograferen
    Maar mijn toestelletje is daar niet geschikt voor want de foto's zijn wazig en de kwaliteit trekt op niets
    welk toestel en lens is het best geschikt voor het nemen van foto's op fuiven?
    prijs liefst niet boven de 1000

  • #2
    Re: Fototoestel voor het nemen van fuiven

    je hebt waarschijnlijk al een paar lenzen van een bepaald merk?
    dan ben je beter dat je het merk erbij vermeld, dan kan je bepaalde lenzen blijven gebruiken.

    de prijs: is dit met lens inbegrepen of zonder, want op fuiven en evenementen zal body én lens van de lichtsterke soort moeten zijn...
    lowlight heb je fullframetoestel nodig in mijn ogen... maar da's natuurlijk duurder
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Fototoestel voor het nemen van fuiven

      Oorspronkelijk geplaatst door hannooke Bekijk bericht
      beste

      ik ben nu een jaar bezig met fotografie maar dit was alleen landschap etc
      nu zou ik willen beginnen aan fuiven en evenementen fotograferen
      Maar mijn toestelletje is daar niet geschikt voor want de foto's zijn wazig en de kwaliteit trekt op niets
      welk toestel en lens is het best geschikt voor het nemen van foto's op fuiven?

      prijs liefst niet boven de 1000
      Welk toestel heb je nu? Moet het klein zijn of mag het een iets grotere camera zijn?
      Als we dat al weten zal het gemakkelijker zijn om iets aan te bevelen.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Fototoestel voor het nemen van fuiven

        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        lowlight heb je fullframetoestel nodig in mijn ogen... maar da's natuurlijk duurder
        Tenzij TS pro fotograaf wil worden is full frame hier toch compleet overkill?

        Ik heb jaren optredens en lokale fuifjes gedaan met een Canon 550D, een 17-55 2.8 en een losse flitser. Af en toe een fisheye erbij voor wat creatievere shots.
        Als je goed zoekt is dit te vinden binnen budget, je kan eventueel beginnen met een gewone kitlens in het genre van 18-55 en er de 50mm 1.8 van canon bij kopen om wat lichtsterkte te hebben.

        Comment


        • #5
          Re: Fototoestel voor het nemen van fuiven

          Voor low light heb je niet noodzakelijk een full-frame nodig... Wel kennis en weten wat je doet. Een lichtsterk objectief kan al een uitweg bieden.
          Bij bewogen beelden denk ik vooral aan een te lange sluitertijd. Ik heb beide, een full-frame en een crop toestel en durf ze nog steeds naast elkaar te gebruiken. Maar we dwalen af.
          Inderdaad wat type toestel heb je nu? Compactje?
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

          Comment


          • #6
            Re: Fototoestel voor het nemen van fuiven

            Met de Iso mogelijkheden van bvb een D7200 moet je niet veel onderdoen voor enkele oudere FF zoals een D700 denk ik. Ik ben met een D90 begonnen en ik gebruik die ook nog altijd naast mijn D700. Je materiaal kennen en weten wat je doet is inderdaad belangrijk. Een lichtsterke lens lijkt me wel noodzakelijk samen met een goede flits (bij partyfotografie wordt er meestal geflitst in tegenstelling tot concertfotografie waar dat eigenlijk 'not done' is). En je flitslicht onder controle houden is extra knowhow die je onder de knie moet hebben.

            Comment


            • #7
              Re: Fototoestel voor het nemen van fuiven

              Waarom zou een amateur geen ff toestel mogen hebben.Dankzij de A7 is dit zeer goed binnen handbereik.Voor pakweg 1000 eu moet het wel mogelijk zijn om een A7 met uitstekende kitlens te vinden.

              Comment


              • #8
                Re: Fototoestel voor het nemen van fuiven

                Een grote topic over party fotografie vind je hier: http://forum.belgiumdigital.com/f20/...if-196159.html
                Beslist eens doornemen!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Fototoestel voor het nemen van fuiven

                  Oorspronkelijk geplaatst door hannooke Bekijk bericht
                  beste
                  Maar mijn toestelletje is daar niet geschikt voor want de foto's zijn wazig en de kwaliteit trekt op niets
                  Als ik dit lees heb ik eerder de indruk dat TS nog niet echt de belichtingsdriehoek kent. normaliter moet je met elk toestel bekwaam zijn om op zijn minst geen bewegingsonscherpte te verkrijgen. ( dit met uiteraard tonnen ruis daartegenover.) Het feit dat dit niet vermeld wordt doet mij vermoeden dat TS nog aan de basis staat en alle camera's/merken nog open liggen.
                  Mvg,
                  Gregory
                  www.gvg-photo.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fototoestel voor het nemen van fuiven

                    elk toestel waar een externe flits op kan is geschikt voor dit soort foto's. Het kan zelfs met een kitlens.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fototoestel voor het nemen van fuiven

                      Eender welke spiegelreflex is hier eigenlijk voor geschikt.
                      Geen idee van nikons, maar bij canon boek ik zeker goede resultaten met zowel mijn 100d als met men 6d en 5d III. Natuurlijk is er qua scherptediepte en lichtgevoeligheid/ruis verhouding een verschil.
                      Maar voor de meeste zaken kun je je perfect redden met een 100d/ 700d of een occasie 50d /7d.
                      Het belangrijkste zijn echter de objectieven. 1.2 - 2.8 is een must en een plezier om te hebben. Natuurlijk werkt 5,6 ook wel. Het hangt er vanaf wat jouw stijl is...
                      Eigenlijk is alles perfect mogelijk; ook met 3/4s en zelfs 1 inch sensors.
                      Externe flits is alsook zeker nodig. Maar ik doe het al even graag zonder de flits.
                      "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fototoestel voor het nemen van fuiven

                        Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                        Tenzij TS pro fotograaf wil worden is full frame hier toch compleet overkill? ....
                        Eigenaardige uitspraak hoor

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment

                        Working...
                        X