Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fujifilm xt1 iso

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fujifilm xt1 iso

    heb me pas een xt1 aangeschaft ..eerste degelijk toestel en heb er een vraag over...waarom vind ik bij de iso waarden geen 100 iso terug ??

  • #2
    Re: fujifilm xt1 iso

    Omdat het er misschien gewoon niet opzit? Zou dat de oplossing niet zijn? De handleing raadplegen zou misschien de oplossing zijn.

    Ik heb het met mijn D70, D300, D700 en D2h nooit afgevraagd, maar ik had de specs gelezen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: fujifilm xt1 iso

      Hallo,

      De Fuji X-T1 begint bij ISO200. Er is gewoon geen ISO100 ...
      Sommige Nikons hadden dan vroeger ook terwijl Canon vaak ISO50 heeft.

      Maar dat de X-T1 geen ISO100 heeft is geen enkel probleem.

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: fujifilm xt1 iso

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        omdat het er misschien gewoon niet opzit? Zou dat de oplossing niet zijn? De handleing raadplegen zou misschien de oplossing zijn.

        Ik heb het met mijn d70, d300, d700 en d2h nooit afgevraagd, maar ik had de specs gelezen.
        proficiat !!

        Comment


        • #5
          Re: fujifilm xt1 iso

          Iso 100 kan, maar alleen voor jpg. Als je met RAF's werkt is 200 het minimum, of anders gezegd, de standaard voor X-trans sensoren.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: fujifilm xt1 iso

            Oorspronkelijk geplaatst door bart65 Bekijk bericht
            proficiat !!
            Hij had ook kunnen tikken: RTFM... (read the fucking manual)
            Maar dat is minder vriendelijk.
            Bepaalde specificaties zijn belangrijk, die dient u te kennen vóór de aankoop.
            Of het moet een aankoop zijn omdat je maatje d'r ook een heeft...

            Comment


            • #7
              Re: fujifilm xt1 iso

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Maar dat de X-T1 geen ISO100 heeft is geen enkel probleem.
              Op zich geen probleem en op te lossen maar in combinatie met een sluiter tot "maar" 1/4000 moet je vaker een ND filter gebruiken (en dus mee hebben) als je met grote diafragma's op klaarlichte dag wil werken.
              ISO 200 en 1/4000 is 3 tot 4 stops verschil met bv mijn D810 base ISO 64 (en LO ISO 32, ook in raw) en 1/8000.
              Ik kan op de X-T1 wel de electr. shutter gebruiken maar die kan je niet in alle omstandigheden gebruiken.

              Comment


              • #8
                Re: fujifilm xt1 iso

                ik heb de fm gelezen en wist dat 100 er niet opzat maar vroeg me af waarom niet omdat bepaalde merken 100 en zelfs 50 hebben

                Comment


                • #9
                  Re: fujifilm xt1 iso

                  bedankt voor de uitleg , ben tevreden over het toestel maar zoals je zegt is iso 200 en 1/4000 wel een beperking

                  Comment


                  • #10
                    Re: fujifilm xt1 iso

                    Oorspronkelijk geplaatst door bart65 Bekijk bericht
                    bedankt voor de uitleg , ben tevreden over het toestel maar zoals je zegt is iso 200 en 1/4000 wel een beperking
                    Jpeg:
                    E shutter max 1/32000 = iso 200-6400
                    M shutter max 1/4000 = iso 100(Low) tot 52200 (high3)
                    E+M shutter max 1/32000 = iso 200-6400

                    RAW
                    E shutter max 1/32000 = iso 200-6400
                    M shutter max 1/4000 = iso 200-6400
                    E+M shutter max 1/32000 = iso 200-6400
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: fujifilm xt1 iso

                      Misschien moet je even struinen in dit draadje:

                      http://forum.belgiumdigital.com/f9/h...so-502566.html

                      Indien men opgeeft dat de start-waarde 200 is, betekent dat evenveel dat je, indien je lager gaat je aan beeldkwaliteit verliest, idem dito voor de hogere ISO-waarden.

                      Indien je toch lagere ISO-waarden wil, want je wenst langer te belichten, dan kan je gebruik maken van een grijs-filter. De ISO-waarde blijft dan wel 200, maar je gaa wel langer moeten belichten. Je beeldkwaliteit gaat evenwel niet achteruit.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: fujifilm xt1 iso

                        Beste,

                        Ik heb ook pas een XT1 toestel gekocht en vlgs mij kan je de Iso knop op L zetten en dan heb je ISO 100. Of heb ik dat verkeerd begrepen uit de handleiding ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: fujifilm xt1 iso

                          Klopt, maar je hebt wel verlies aan kwaliteit van het beeld (zoals met HI-instellingen).
                          Ook kan je dat enkel bij jpg-kwaliteit
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: fujifilm xt1 iso

                            Of je er blij mee bent of niet, dat valt te bezien, maar ik geloof dat de ISO waarden van de X-T1 een beetje aan de optimistische kant zijn. Mij lijkt ISO200 pakweg een half stopje overdreven, en ik dacht dat ik dat destijds in de reviews ook zo had gelezen...
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment


                            • #15
                              Re: fujifilm xt1 iso

                              Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Bekijk bericht
                              Beste,

                              Ik heb ook pas een XT1 toestel gekocht en vlgs mij kan je de Iso knop op L zetten en dan heb je ISO 100. Of heb ik dat verkeerd begrepen uit de handleiding ?
                              Zie POST 10...
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X